၁။
ကၽြန္ေတာ့္ ညီမမွာ တစ္ဦးတည္းေသာ သားေလး တစ္ေယာက္ ရွိတယ္ဗ်။ ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ တူေလးေပါ့ဗ်ာ။ အသက္က ခုနစ္ႏွစ္။ နာမည္က “ဂ်ဳိးဂ်ဳိး” တဲ့ဗ်။ သူ႔အဘိုးက ခ်စ္စႏိုးနဲ႔ မွည့္ထားတာေလ။
ကၽြန္ေတာ္ ၾကည့္ေနတာ ဒီကေလးက တျခား ကေလးေတြလုိ အေဆာ့ မသန္ဘူးဗ်။ ေႏြရာသီလို ေက်ာင္းပိတ္ရက္မ်ား ဆိုရင္ အိမ္မွာ စုၿပီး ထပ္ထားတဲ့ ဂ်ာနယ္ေတြ၊ မဂၢဇင္း ေဟာင္းေတြကို လွန္ေလွာ ေနေတာ့တာပဲ။ အဲဒီ ဂ်ာနယ္ေတြ၊ မဂၢဇင္းေဟာင္း ေတြထဲက တုိက္ေလယာဥ္တို႔၊ တင့္ကားတို႔၊ ဒံုးက်ည္တုိ႔၊ ဖ်က္သေဘၤာတို႔ စတဲ့ အ႐ုပ္ပံုေတြကို သိပ္ႀကိဳက္တာေလ။ ဘယ္ေတာ့မွလဲ ၾကည့္လုိ႔ မ၀ဘူး ထင္ပါရဲ႕ဗ်ာ။ သူအႀကိဳက္ဆံုးက စစ္လက္နက္ ပစၥည္းပံုေတြ မ်ားမ်ားပါတဲ့ စာေစာင္ေတြပဲဗ်။ တစ္ခါတစ္ရံ သူ႔သူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ေယာက္၊ သံုးေယာက္ေလာက္ကို အိမ္ေခၚလာၿပီး ဆရာႀကီး လုပ္ၿပီး ျပတတ္ေသးတယ္။ စာေစာင္ေတြကို ဖြခ်င္တုိင္း ဖြၾကၿပီး အားရေတာ့ ဒီအတုိင္း ပစ္ထားခဲ့ၾကတယ္။ အျမဲတမ္း “ဂ်ဳိးဂ်ဳိး”ကဖြ။ ကၽြန္ေတာ္ ကရွင္း။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အသက္ေလး ေလးငါး ခုနစ္ႏွစ္နဲ႔ စာအုပ္ ကိုင္တတ္တဲ့ ပါရမီေလး ရင့္သန္လာပါ ေစေတာ့ ဆိုၿပီး တစ္ခါမွ မဆူမိ မေငါက္မိပါဘူး။က်ိတ္ၿပီးေတာင္ ပီတိ ျဖစ္ရပါေသးတယ္။ တစ္ခါတေလေတာ့လည္း ကၽြန္ေတာ့္နား လာၿပီး အေမးအျမန္း ထူေနတတ္တယ္ဗ်။ ေမးတာမွ တကယ့္ ကတ္သီးကတ္သတ္ကို ေမးတာဗ်ာ။ကၽြန္ေတာ့္ ညီမမွာ တစ္ဦးတည္းေသာ သားေလး တစ္ေယာက္ ရွိတယ္ဗ်။ ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ တူေလးေပါ့ဗ်ာ။ အသက္က ခုနစ္ႏွစ္။ နာမည္က “ဂ်ဳိးဂ်ဳိး” တဲ့ဗ်။ သူ႔အဘိုးက ခ်စ္စႏိုးနဲ႔ မွည့္ထားတာေလ။
“အရီး၊ အသီးေတြမွည့္ရင္ အသီးအားလံုး အ၀ါေရာင္ခ်ည္းပဲလား”
“ဘယ္ဟုတ္ပါ့မလဲ ဂ်ဳိးဂ်ဳိးရာ၊ င႐ုတ္သီးတုိ႔၊ ပန္းသီးတို႔ ဆိုရင္ အနီေရာင္ေပါ့ကြ”
“င႐ုတ္သီးတုိ႔၊ ပန္းသီးတို႔က ဘာလို႔ နီတာလဲ”
“မွည့္လို႔”
“ဒါဆို လိေမၼာ္သီးေတြ၊ ငွက္ေပ်ာသီးေတြ၊ သေဘၤာသီးေတြ၊ သရက္သီးေတြ က်ေတာ့ ဘာေၾကာင့္ မနီတာလဲ”
“နီတဲ့အမ်ဳိး နီတာေပါ့ကြာ၊ သားကလည္း”
အဲဒီလို စကားကို ျဖတ္ခ်လုိက္မွဗ်။ ေနာက္မုိ႔ဆိုရင္ ဒီေကာင္ မလြယ္ဘူး။ အုန္းသီးက မွည့္ရင္ ဘာအ ေရာင္လဲတို႔ ဘာတုိ႔နဲ႔ ႐ႈပ္လာဦးမွာ။ ကေလး အေတြးဆုိေပမယ့္ တစ္ခါတစ္ခါ လူႀကီးေတြ ေခါင္းကိုက္တတ္တယ္။ ဂ်ဳိးဂ်ဳိးက ရွာရွာေဖြေဖြ ေမးခြန္းေတြ ထုတ္တတ္လြန္းလုိ႔ အိမ္လာလည္တဲ့ ဧည့္သည္ေတြကို အားနာရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီကေလးက မ်က္ႏွာရိပ္ မ်က္ႏွာကဲေတာ့ ၾကည့္တတ္တယ္ဗ်။ တစ္ခါကမ်ားဗ်ာ ဂ်ဳိးဂ်ဳိးရဲ႕ အေမၿမိဳ႕စြန္ ရပ္ကြက္က ျခံေလးေရာင္းေတာ့ ေငြေခ်မလုိ႔ လာတဲ့ အရာရွိႀကီး တစ္ေယာက္ကို ဦးဦးႀကီး ရဲ႕အိတ္ထဲက ေငြေတြက ေငြျဖဴေတြလား ဆိုၿပီး ႐ုတ္ျခည္းေမးခ် လိုက္တာဗ်ာ။ ဒီလူႀကီးလည္း ႐ုတ္တရက္ဆိုေတာ့ ေၾကာင္အမ္း အမ္းျဖစ္ သြားတာေပါ့။ ဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က ဒီကေလးဘယ္သူေျပာတဲ့ စကားကို ၾကားဖူးနား၀ မွတ္ထားတာလဲ မသိပါဘူးဗ်ာ၊ ဘာဘာညာညာနဲ႔ ဧည့္သည္ႀကီး ကို ေတာင္းပန္လိုက္ရတယ္။ ဧည့္သည္ႀကီးကလည္း စိတ္မဆိုးရွာပါဘူး။ ျပံဳးျပံဳးျပံဳးျပံဳးနဲ႔ ဒီကေလးေမးမွ ေမးတတ္ပေလတယ္လို႔ ေျပာသြားတာဗ်။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုသာ ဆိုရင္ ဂ်ဳိးဂ်ဳိးက “အရီး၊ စာအုပ္ေတြ ဖတ္ၿပီး ဒါေလးေတာင္ မသိဘူးလား” ဆိုၿပီး အႏုိင္ပုိင္းမွာ ေသခ်ာတယ္ဗ်။
၂။ စေန၊ တနဂၤေႏြ ႏွစ္ရက္က ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္ ႐ံုးပိတ္ရက္ ဆိုေပမယ့္ အိမ္မွာ ဂ်ဳိးဂ်ဳိး မရွိေတာ့ ဉာဏ္ရည္ေျခာက္ကပ္ တိတ္ဆိတ္ေနလို႔ တစ္ခုခု ဟာေနသလိုပဲဗ်။ ေက်ာင္းျပန္ ဖြင့္ေနၿပီမို႔ သူ႔ခမ်ာ က်ဴရွင္နဲ႔ကို နားရတယ္ မရွိပါဘူး။ ေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ရက္က လဲြလို႔ ကစားခ်ိန္ ဆိုတာ ရွိမွ ရွိပါေလစ။ ကေလးေတြကို ဥာဏ္ရည္ ထက္ျမက္ေအာင္က စားခ်ိန္ အနည္းငယ္ေတာ့ သတ္ သတ္မွတ္မွတ္ ေပးသင့္တယ္လို႔ ထင္တယ္ဗ်။ ဂ်ဳိးဂ်ဳိး အေမကလည္း ေအာင္/႐ႈံးလက္မွတ္မွာ အဆင့္တစ္ ဆိုတာႀကီးပဲ ျမင္ခ်င္ေတာ့ ခက္တာ ေပါ့ဗ်ာ။ ဒါနဲ႔ကၽြန္ေတာ့္ညီမကို ကၽြန္ေတာ္က နင္ကလည္း ကေလးက အခုမွ မူလတန္းပဲ ရွိေသးတာ ဒီေလာက္အထိ ၾကပ္မတ္ေနစရာ မလိုပါဘူး ဟာ၊ သူ႔ခမ်ာ ကစားေတာင္ မကစားရ ရွာဘူး လို႔ ေျပာၾကည့္ေသးတာဗ်။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ ညီမ ျဖစ္သူက ကိုကို၊ နင္ဘာသိလို႔လဲ အခုေခတ္က ဒူးေလာက္တင္မွ ရင္ေလာက္က်တာ။ သူမ်ား ကေလးေတြလည္း အကုန္လံုး ဒီလိုပဲ” လို႔ ဆိုတာဗ်။
ဒီေတာ့လည္း ဘာေျပာရမွန္းေတာင္ မသိေတာ့ပါဘူးဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ့္တူေလး ဂ်ဳိးဂ်ဳိးနဲ႔ စကား မေျပာရေတာ့လည္း ပ်င္းသလိုေတာ့ အရွိသားဗ်။ ဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ စာအုပ္ေဟာင္း ပံုေတြကို စနစ္တက်ရွင္းရင္း လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ႏွစ္ ဆယ္ေလာက္က လစဥ္ ၀ယ္ဖတ္ျဖစ္တဲ့ ႏိုင္ငံတကာ ေရးရာ သတင္းပေဒသာ စာေစာင္ေတြ ျပန္ေတြ႕တယ္။ ဂ်ဳိးဂ်ဳိး အႀကိဳက္ စာေစာင္ေတြေလ။ အဲဒီ စာေစာင္ေတြထဲမွာက သိတယ္မို႔လား။ စစ္လက္နက္ ပစၥည္း အသစ္အဆန္းေတြခ်ည္းပဲ။ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံထုတ္နဲ႔ ႐ုရွႏိုင္ငံလုပ္ ဒီဇုိင္းသစ္ ေတြကို ယွဥ္ျပထားတာ။ စာေစာင္ေတြကို ဖုန္ခါၿပီး ဂ်ဳိးဂ်ဳိးအတြက္ သတ္သတ္ ဖယ္ထားလိုက္တယ္ ဒီေကာင္ေလး ဒီစာေစာင္ေတြသာ ေတြ႕ရင္ ထမင္း မစား ဟင္းမစားနဲ႔ ပုံေတြ လွည့္ၾကည့္ၿပီး ပံုမွာပါတဲ့ စာလံုးေတြကို ပါးစပ္ တလႈပ္လႈပ္ ေပါင္းၿပီး ဖတ္ေနဦးမွာ။ ဂ်ဳိးဂ်ဳိးနဲ႔ လက္ပြန္းတတီး အျမဲေနလာေတာ့ ဒီကေလးရဲ႕ သေဘာကို အနည္းအက်ဥ္းေတာ့ ရိပ္မိတယ္ဗ်။ ဒီေကာင္ေလး စစ္လက္နက္ ပစၥည္းေတြကို ၀ါသနာ ထံုပံုက ဒီဇုိင္း တည္ေဆာက္ပံုကို စိတ္၀င္စားတာဗ်။ ေသနတ္ပံု တူေလးေတြ ဆဲြၾကည့္လိုက္၊ ၀ါးျပားသစ္ သားေလးေတြနဲ႔ ေသနတ္ဒင္ ခုတ္လိုက္၊ ၾကက္ေပါင္ကြင္းေတြ စုစည္းၿပီး ေသနတ္ေမာင္း လုပ္လိုက္နဲ႔ ေနတာဗ်။
သူ႔အေမေစ်းက ၀ယ္လာတဲ့ တ႐ုတ္ျပည္လုပ္ ကစားစရာ ေသနတ္ေတြ ဆိုရင္ မက္မက္စက္စက္ကို မရွိတာ။ အံ့ေတာ့ အံ့ၾသစရာပဲဗ်ာ။ ႀကီးမွ ဘာပညာရွင္ ျဖစ္လာမလဲေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။ ခုတ္ရာတျခား ရွရာတ ျခား ျဖစ္တာက မ်ားတာမို႔ ေလွနံဓားထစ္ မွတ္ခ်က္ေပး လို႔ေတာ့ မျဖစ္ဘူးဗ်။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီကေလး တစ္ခုခု လုပ္ရင္ အာ႐ံု စူးစိုက္မႈရွိတာကို သေဘာ က်တယ္ဗ်။ ဂ်ဳိးဂ်ဳိးက အိမ္မွာေနရင္ သူ႔အဘိုးရွိ ရင္ရွိ၊မရွိရင္ ကၽြန္ေတာ့္နား ေရာက္လာေတာ့တာပဲ။ၿပီးရင္ ဟိုေမးဒီေမး။ ကၽြန္ေတာ္က စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ေျဖတဲ့ အခါလည္းေျဖ။ မေျဖတဲ့ အခါလည္း မေျဖဘဲ ေနတာေပါ့ဗ်ာ။
ကၽြန္ေတာ့္ကို “အရီး”လို႔ေခၚတာကေတာ့ဂ်ဳိးဂ်ဳိးႏွစ္ႏွစ္သားအရြယ္ ေလာက္က စေခၚတာပဲ။သူ႔အ ဘိုးက “ဦးရီး” လို႔ ေခၚခိုင္းရာကေန “အရီး”လို႔ျဖတ္ေခၚၿပီး ႏႈတ္က်ဳိးေနတာဗ်။ ဒီကေလးခမ်ာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုပဲ အေဖာ္လုပ္ေနရတာ။ သူ႔အေဖကၽြန္ေတာ့္ေယာက္ဖက အေရာင္းအ၀ယ္သမား ဆိုေတာ့ အိမ္မွာေနတာ ခဏ။ ခရီးထြက္တာ ခပ္မ်ားမ်ား။ ဒါေၾကာင့္ ဂ်ဳိးဂ်ဳိးက သူ႔အေဖဆိုရင္ စိမ္းေနသလိုပဲ။ တစ္ခုခု ကို သိခ်င္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ လုိခ်င္တာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔သူ႔ အဘိုးကိုပဲ အပူ ကပ္တာဗ်။
၃။
တစ္ညေနေတာ့ ဂ်ဳိးဂ်ဳိး ေနအေတာ္ေစာင္း မွ က်ဴရွင္ကေန အိမ္ျပန္ေရာက္လာတယ္ဗ်။ဒီ ကေလးပါးအို႔ေလးေတြ နီျမန္းေနၿပီး ေခၽြးေတြ သံေတြန႔ဲ ေက်ာင္းစာအုပ္ထည့္တဲ့ ေက်ာပိုးအိတ္ ေလးကို ဖုတ္ခနဲ ပစ္ခ်တဲ့ၿပီး ခရီး ေရာက္မဆိုက္ ကၽြန္ေတာ့္ ဆီတန္းၿပီး ေျပးလာတယ္။ ေနာက္ၿပီး ေျပာခ်င္ေဇာအားႀကီးတဲ့ ေလသံေလးနဲ႔-
“အရီး အရီး၊ သားသူငယ္ခ်င္း အိမ္မွာေလ သားအရပ္ထက္ ရွည္တဲ့ ဓာတ္ပံု အရွည္ႀကီး တစ္ပုံ ရွိတယ္ဗ်”
“ေအး- ေျပာ”
“အဲဒီ ဓာတ္ပံုထဲက လူႀကီးကေလ ဓားႀကီးနဲ႔ ခုတ္မလို႔ ရြယ္ေနတဲ့ ပံုဗ်”
“ေဟ- ဟုတ္လား”
“အရီး၊ အဲဒီ ဓာတ္ပံုထဲက ဓားရြယ္ေနတဲ့ လူႀကီးက ႐ုပ္ရွင္ မင္းသားႀကီးလားဟင္”
“ဟုတ္မွာေပါ့၊ အဲဒီလုိ ဓာတ္ပုံ ရွည္ႀကီးေတြ ထုတ္ထားတဲ့ ႐ုပ္ရွင္မင္းသမီး၊ မင္းသားပံုေတြ ဆိုင္တိုင္းမွာျပည့္လုိ႔”
“မဟုတ္ဘူး အရီး၊ သားသိခ်င္တာက အဲဒီ ဓာတ္ပံုရွည္ႀကီးထဲက လူရဲ႕နာမည္ဗ်”
“ဟာ- ဒါေတာ့ အရီးမွ မျမင္ဖူးပဲနဲ႔ ဘယ္လုိလုပ္ ေျပာႏိုင္မွာလဲ”
“အရီးကလည္း စာအုပ္ေတြ ဒီေလာက္ ဖတ္ေနၿပီး ဒါေလးေတာင္ မသိဘူးလား”
သူ႔ လက္သံုးစကားနဲ႔ အႏုိင္ပုိင္းၿပီး မီးဖို ေခ်ာင္ဘက္ေျပး၀င္သြားတယ္ဗ်။ မီးဖုိေခ်ာင္ ေရာက္ေတာ့ သူ႔အေမက အဆင္သင့္ ေဖ်ာ္ထားတဲ့ ေဖ်ာ္ရည္တစ္ခြက္ တုိက္လုိက္ၿပီး ေျခေတြလက္ေတြ ေဆးဖို႔ေၾကာဖို႔ ခိုင္းသံၾကားရတယ္။ မီးဖို ေခ်ာင္ထဲမွာ စားေသာက္ၿပီး နာရီ၀က္ေလာက္ရွိမွ ဂ်ဳိးဂ်ဳိး ကၽြန္ေတာ္ရွိရာ အိမ္ေရွ႕ခန္းကို ျပန္ထြက္ လာတယ္ဗ်။ ေစာေစာက သူေမးသြားတဲ့ ေမးခြန္းကို ကၽြန္ေတာ္ မေျဖႏိုင္လို႔ အစာေၾကပံု မရဘူး။ အိုက္တင္ပါ လုပ္ျပတယ္ဗ်။ လက္ႏွစ္ဖက္နဲ႔ ဓားကို စံုကိုင္ၿပီး ခုတ္တဲ့ဟန္။ ဒါလည္း ကၽြန္ေတာ္ သေဘာ မေပါက္ဘူးဗ်။
“ဓားႀကီးေျမႇာက္ၿပီး ျမင္းစီးေနတဲ့ ပံုလား”
“ဟာ-မဟုတ္ပါဘူး အရီးကလည္း၊ အဲဒီ ပံုဆိုရင္ သားသိတာေပါ့၊ ဗႏၶဳလ ပုံကို ေျပာမလုိ႔မို႔လား”
“ဟင္း- မင္းဟာက ခက္ေတာ့ ခက္ေနၿပီ”
ဒီအခ်ိန္မွာပဲ သူ႔အေမက-
“သား၊ခဏ နားၿပီးတာနဲ႔ အိမ္စာေတြ လုပ္ရမယ္လုိ႔ ေမေမ ေျပာထားတာ မို႔လား။ ခဏေန သားအိပ္ခ်င္ေတာ့မွာ၊ သားအရီးကို ရွာရွာေပါက္ေပါက္ အေမးအျမန္းေတြ ထူမေနနဲ႔”
“ဟာ-ေမေမကလည္း၊ သားအရီး သိခါ နီးၿပီ၊ ခဏေလးပါ”
“ေတာ္ၿပီ၊ မင္းငါ့ကို ေနာက္ထပ္ ဘာဆင္ေျခမွ မေပးနဲ႔ေတာ့”
“ဒါဆိုလည္း သားအိမ္စာေတြ လုပ္ၿပီးမွ ဘိုးဘုိးကိုပဲ သြားေမးေတာ့မယ္၊ အရီးကလည္း ဒါေလးေတာင္ မသိဘူး”
ဒီကေလးက အေတာ့္ကို သိခ်င္ ေနရွာတာဗ်။ ဒါနဲ႔ပဲ ကေလးကို သားေျပာတဲ့ ဓာတ္ပံုရွည္ႀကီး ထဲက လူရဲ႕နာမည္ကို သိေအာင္ ေနာက္ရက္က်မွ အရီး ဗြီစီဒီေခြေတြ ရွာ၀ယ္ေပးပါ့မယ္ကြာ ဆိုၿပီး ႏွစ္သိမ့္ လုိက္ရတယ္။ သူ႔အေမ ဆူတာနဲ႔ ခမ်ာမွာ အိမ္စာေတြ ကုန္းလုပ္ေနရေပမယ့္ ဂ်ဳိးဂ်ဳိး သိပ္ေက်နပ္ပံုေတာ့ မရဘူးဗ်။ ညဦးပိုင္း အနား ယူခ်ိန္မို႔ မိသားစု အားလံုး တီဗီြေရွ႕ ေရာက္သူ ေရာက္၊ ေရဒီယုိ နားေထာင္သူ ေထာင္ေပါ့ဗ်ာ။ ကိုယ့္အာ႐ံုနဲ႔ ကိုယ္မို႔ ဂ်ဳိးဂ်ဳိးရဲ႕ အေမးကို အားလံုး အမွတ္တမ့ဲနဲ႔ ေမ့ေနခဲ့ၾကတယ္ဗ်။
၄။
ကၽြန္ေတာ္ ႐ံုးကေနအိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့ ဂ်ဳိးဂ်ဳိးနဲ႔ သူ႔အဘိုးအိိမ္ ေရွ႕ဧည့္ခန္းမွာ အတူ ထုိင္ေနၾကတာဗ်။ ဂ်ဳိးဂ်ဳိးက ကၽြန္ေတာ့္ကို ျမင္ျမင္ခ်င္း “အရီး ဗီြစီဒီေခြေတြပါလား” လို႔ လွမ္းေမးတယ္ဗ်။ ဒီေကာင္ေလး အမွတ္ သည္းေျခကလည္း ေကာင္းပါ့ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ ညေစ်းကေန ဓားသုိင္းကား ဗီြစီဒီေခြ ေလးငါးေျခာက္ ခ်ပ္ေလာက္ ၀ယ္ခဲ့မိလို႔ ေတာ္ေသးတာေပါ့။ ေနာက္မို႔ဆို မလြယ္ဘူး။ ေျပားထားတဲ့ ကတိ အတိုင္းပါ မလာရင္ ျပန္ထြက္၀ယ္ ေပးရမယ့္ ကိန္းဆိုက္မွာဗ်။ ထြက္ေငြကေတာ့ မနည္းလွ ဘူးေပါ့ဗ်ာ။ဒါေပမဲ့ ဒီကိစၥကို အျဖဳန္းလုိ႔ မျမင္မိပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္က-
“ဂ်ဳိးဂ်ဳိး၊ ဒီေန႔က်ဴရွင္ မသြားရဘူးလား”
“ဟင့္အင္း- ဆရာမက ဒီေန႔ မအားဘူးတဲ့”
“ေရာ့ သားအတြက္ ဗီြစီဒီေခြေတြ၊ သားသိခ်င္တဲ့ ဓားသမား ပံုကို ရွာေပေတာ့၊ ေတြ႕ရင္အရီး
ကိုျပေနာ္”
ဗီြစီဒီေခြေတြက တ႐ုတ္ ကြန္ဖူးသိုင္းတို႔၊ ဂ်ပန္ ဆာမူ႐ိုင္းတို႔၊ ဟင္နရီ ဆာဒါးနားရဲ႕ ႐ႈိးဂန္း နင္ဂ်ာလို ကားမ်ဳိးကအစ အလြယ္တကူ ေတြ႔လို႔ စံုစံုေစ့ေစ့ ၀ယ္လာတာဗ်။ ဂ်ဳိးဂ်ဳိးက ဗြီစီဒီ ကာဗာ ေတြကို တစ္ပံုၿပီးတစ္ပံု ေစ့ေစ့စပ္စပ္ကို ၾကည့္တာဗ်။ ဒါေပမဲ့ သူျမင္ခဲ့တ့ဲ ဓာတ္ပံုရွည္ ႀကီးထဲက ဓားလြတ္ ရြယ္ေနတဲ့ လူပံုကိုေတာ့ ေတြ႕ေသးဟန္ မတူဘူး။ ဂ်ဳိးဂ်ဳိးကဂ်ပန္ဆာ မူ႐ိုင္းေခြ ကာဗာကိုျပၿပီး-
“ဓားကေတာ့ ဒီလုိဓားမ်ဳိး တစ္ပံုစံတည္းပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဓားရြယ္ေနတဲ့ လူက ဒီလူေတြနဲ႔တစ္ ေယာက္မွ မတူဘူး”
“ဟာ-အဲဒါမွျပႆနာပဲ၊ သဲလြန္စကို ဘယ္ကစ ရွာရမွန္းေတာင္ မသိေတာ့ဘူး၊ တစ္ေခြၿပီး တစ္ေခြ ဖြင့္ၾကည့္ၿပီး ေသေသခ်ာခ်ာေလး ရွာၾကည့္စမ္းပါဦး ဂ်ဳိးဂ်ဳိးရာ၊ အရီး ေရမိုးခ်ဳိးၿပီး အနား ယူလိုက္ဦးမယ္”
ကင္ဒိုဓား ကိုင္ထားတဲ့ ဂ်ပန္ဆာမူ႐ုိင္း ကားကို ေအာက္စက္ထဲ ထည့္ရင္း ဂ်ဳိးဂ်ဳိးနဲ႔ သူ႔အဘိုး ဧည့္ခန္းထဲမွာ က်န္ခဲ့ၾကတယ္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ္ ေရမုိးခ်ဳိးၿပီး အခန္း၀ကေန လွမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဂ်ဳိးဂ်ဳိး ဗြီစီဒီေခြကို အျမန္ရစ္ၿပီး ေက်ာ္ၾကည့္ ေနတာ ေတြ႔ရတယ္ဗ်။ ဒါေပမဲ့ သူေျပာတဲ့ လူကို အခုထိ ရွာေတြ႔ပံု မေပၚေသးဘူး။ ဘာေၾကာင့္တံုး ဆိုတာ့ အခုထိ ဇြဲနပဲ ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေခြကိုအျမန္ ရစ္ၾကည့္ရင္း တိတ္ဆိတ္ေနလို႔ပဲ။ကၽြန္ေတာ္ အခန္းထဲမွာ အ၀တ္အစား လဲေနတုန္း ဂ်ဳိးဂ်ဳိးကို သူ႔အဘုိးက“သားေတြ႕ခဲ့တဲ့ ဓာတ္ပံုရွည္ႀကီး ထဲက ဓားလြတ္ႀကီးရြယ္ေနတယ္ဆိုတဲ့လူပံုက ႏိုင္ငံျခားသားပံုလား” လို႔ ေမးသံၾကားတယ္ဗ်။ ဂ်ဳိးဂ်ဳိးက “ႏိုင္ငံျခားသားေတာ့ မဟုတ္တာ ေသခ်ာတယ္ ဘိုးဘိုး” လို႔ ျပန္ေျပာတယ္။ ဒါနဲ႔ သူ႔အဘိုးက “ဒါဆိုရင္ ဒီေခြေတြထဲမွာ ဘယ္ပါ မလဲ သားရယ္၊ ျမန္မာ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား ေက်ာ္ဟိန္း တုိ႔၊ ေက်ာ္ရဲေအာင္တို႔ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာ၊ ျမန္မာ ဇာတ္ကားေတြ ဖြင့္ၾကည့္ပါလား” ဆိုေတာ့ ဂ်ဳိးဂ်ဳိးက “အဲဒီ မင္းသားေတြဆိုရင္ သားသိ တာေပါ့၊ အိမ္မွာ အျမဲ ၾကည့္ေနတာပဲဟာ”တဲ့ဗ်။ တစ္အိမ္သားလံုးလည္း ၪဏ္မမီျဖစ္ေနၿပီ။ ဒါမွမဟုတ္ သူျမင္ခဲ့တ့ဲ ဓာတ္ပံုရွည္ႀကီး ရွိတဲ့အိမ္ ကို လုိက္ၾကည့္ ရမလားလို႔ေတာင္ ေတြးမိတယ္ဗ်။ ဒီကေလး ဒီေလာက္ သိခ်င္ေနတာ မရရေအာင္ ရွာေပးမယ္လုိ႔လည္း တစ္ခါတည္း ဆံုးျဖတ္ လိုက္တယ္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္ေတာ့ ႐ံုးတစ္ဖက္နဲ႔ မအားတဲ့ၾကားက အလုပ္တစ္ခု တိုးလာတာ ကလဲြလို႔ အပန္းႀကီးတာမွ မဟုတ္ဘဲဗ်ာ။
၅။
ဒီေန႔ ႐ံုးပိတ္ရက္ စေနေန႔။ ထံုးစံအတိုင္း ဂ်ဳိးဂ်ဳိးက ဘာသာစံု က်ဴရွင္တက္။ ဒါနဲ႔ အခန္း ထဲက ခုတင္ေပၚမွာ အသာလွဲရင္း ဂ်ဳိးဂ်ဳိးေျပာတဲ့ ဓားလြတ္ ရြယ္ေနတဲ့လူ ဘယ္သူ ျဖစ္ႏုိင္မလဲ စဥ္းစား ေနမိတယ္ဗ်။ တစ္ေန႔က ဗြီစီဒီ ဆိုင္မွာ ေငြမေလာက္လုိ႔ မယူျဖစ္ခဲ့တဲ့ ယာကူဆာ ဇာတ္ကားထဲက မင္းသားေတြမ်ား ျဖစ္ေနမလားလို႔ စိတ္ေရာက္ေနေသးတယ္။ အေျဖကေတာ့ ေတြးေလ ေ၀းေလပဲဗ်။ ေနာက္ဆံုးၾကံရာမရဘဲ ပ်င္းပ်င္းရွိ တာနဲ႔ ခုတင္ေဘး စာအုပ္စင္ေပၚက ေခါက္႐ိုး ေၾကေနတဲ့ ျမန္မာ့သမိုင္း စာအုပ္ေဟာင္းေလးကို အသာလွန္ေလွာ ၾကည့္မိတယ္ဗ်။ စာအုပ္ထဲမွာ ရဲေဘာ္သံုး က်ိပ္၊ ဂ်ပန္ျပည္၊ ဗိုလ္ေတဇ ဓာတ္ပံု မွတ္တမ္းမွတ္ရာမ်ားနဲ႔ တကြ။ သတိ မမူဂူမျမင္၊ သတိမူေတာ့ ျမဴေတာင္ ျမင္ႏိုင္တယ္ဗ်။ ဂ်ဳိးဂ်ဳိး ကို ေမွ်ာ္ရင္းေတာ္ေတာ္နဲ႔ ေရာက္မလာႏုိင္တာနဲ႔ တစ္ေရးတစ္ေမာေတာင္ ကၽြန္ေတာ္အိပ္ေပ်ာ္သြား
ေသးတယ္ဗ်ာ။ အိပ္ရာကႏိုးေတာ့ ဂ်ဳိးဂ်ဳိး က်ဴရွင္ကေန ျပန္ေရာက္ေနၿပီဗ်။ ဒါနဲ႔-
“ဂ်ဳိးဂ်ဳိး...ေရ၊ ဒီကို ခဏ လာပါဦး”
“ဟုတ္”
“သားျမင္ခဲ့တာ ဒီပုဂိ္ၢဳလ္ႀကီး ပံုမို႔လား”
“ဟား... ဟုတ္တယ္ ဟုတ္တယ္ အရီး၊ သားဒီဓာတ္ပံုႀကီးကို သိပ္ႀကိဳက္တာဗ်”
“ေၾသာ္... ဂ်ဳိးဂ်ဳိးရယ္”
No comments:
Post a Comment
အခုလို လာေရာက္အားေပးၾကတာ အထူးပဲ ၀မ္းသာ ပီတိျဖစ္ရပါတယ္ဗ်ား ... ။ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္။
ေက်ာ္ထက္၀င္း နည္းပညာ (ဘားအံ)
www.kyawhtetwin.blogspot.com