" But when along train of abuses and usurpations, pursing inviably the same object, evinces a design to reduce them under absolute despotism , it is their right, it is their duty to throw of such their goverment and provide new guards for their fucture security."

သခင္သန္းထြန္း အနီကို ေလ့လာခ်က္ Myanmar Policy And History

လူငယ္လည္း ျဖစ္ရမည္။ အဝတ္အစား ခပ္စုတ္စုတ္၊ ခပ္နြမ္းနြမ္းနွင့္ (ဒါမွ ပစၥည္းမဲ့ သရုပ္ေပၚေပမည္ကိုး)။ ေမာ္ေတာ္ကား ခန့္ခန့္၊ ဆိုဖာ၊ အိုက္စကရင္နွင့္ ကိတ္မုန့္ စနၵယား စသည္တို့နွင့္ မနီးစပ္ရ။ (ေတာေအာင္းေနနိုင္က ပိုေကာင္းမည္။) အျကမ္းအတမ္း လက္နက္ကိုင္ ထြ့ကမႈကို လိုလားသူ။ ေယဘုယ် လူအမ်ားက ကြန္ျမူနစ္ ဆိုလွ်င္ ဤသို့ပဲဟု ေအာက္ေမ့လ်က္ ရွိျကသည္။
ကြန္ျမူနစ္ ဆိုသူမွာလည္း စင္စစ္ ေသြးနွင့္ သားနွင့္ ျပုလုပ္ထားေသာ သတၱေဗဒ အေကာင္အထည္ လူပင္ ျဖစ္ပါသည္။ လူဆိုသည္မွာ တဏွာေပမကို မပယ္နိုင္သူ၊ ဆန့္က်င္ဘက္ လိင္ကို ေတာင့္တေသာ ေသြးစိတ္ သားစိတ္၊ မိမိသာလ်င္ တြင္က်ယ္ခ်င္ေသာ အတၱစိတ္၊ အခါတရံ အေမွာင္ကဲ့သို့ မိုက္မဲတတ္ေသာ ေမာဟ စိတ္ စသည္တို့နွင့္ ျပည့္စံုေသာ လူပင္ ျဖစ္သည္။ အဘိဓမၼာ ဆရာျကီး ေဒါက္တာဂ်ုတ္ ေျပာသကဲ့သို့ “လူသည္ မိမိသာ လူတြင္က်ယ္ ျဖစ္ေျကာင္း ျပလိုသည္” ဆိုေသာ လူပင္ျဖစ္သည္။ လူဆိုသည္မွာ ဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္ အတူတူခ်ည္းပဲ ျဖစ္သည္။
သို့ေသာ္၊ သို့ေသာ္ … လူေတြထဲမွာပဲ လူညံ့၊ လူေတာ္၊ ပညာတတ္၊ ပညာမဲ့ စေသာ အေသြးအေရာင္ ကြဲျပား ျခားနားတာေတြကား ေရာေထြး ယွက္လိမ္လ်က္ ရွိေနေပသည္။
ကြ်န္ေတာ့္ အဖို့ရာကား မိုက္မဲတတ္၊ လိမၼာတတ္၊ ညံ့တတ္၊ ေတာ္တတ္ေသာ လူမ်ားကိုသာ ေတြ့ျမင္ေနသည္။ သည္အထဲ ကြန္ျမူနစ္ ဆိုသူလည္းလူ၊ အျခား သူေတြလည္း လူပင္ မဟုတ္ေလာ။ ဒါကိုပဲ ျမင္သည္။
သို့ရာတြင္ ကြန္ျမူနစ္ ဆိုသူကား တခုကို ယံုျကည္ ကိုးကြယ္သူ ျဖစ္သည္။ ကြန္ျမူနစ္ ဝါဒကို ယံုျကည္ ကိုးကြယ္နိုင္ရန္ လူ့အတၳုပၸတၱိ ရာဇဝင္၊ လူ့အေတြးအေခၚ အဘိဓမၼာ၊ လူ့ေနမႈ ထိုင္မႈ၊ နိုင္ငံေရး ေဘာဂေဗဒ စသည္တို့ကို ကမၻာဦး ရာဇဝင္ေပၚစမွ ယေန့ အနုျမူေခတ္ အထိ အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို သိရွိ နားလည္ ရေပမည္။
ကြန္ျမူနစ္ ဝါဒကို ကားလ္မာက္စ္က ေဖာ္စပ္ခဲ့၏။ ကားလ္မာက္စ္သည္ အဂၤႅိပ္ နိုင္ငံေရး ေဘာဂေဗဒ ပညာ၊ ျပင္သစ္ေတာ္လွန္ေရး နိသ်ပညာ၊ ဂ်ာမန္ ရုပ္ပိုင္း အဘိဓမၼာ စသည္မ်ားကို သူ့အျမင္နွင့္ ေပါင္းစပ္၍ ကြန္ျမူနစ္ ဝါဒ ဆိုတာကို ေဖာ္ေပးလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ သူ့အရင္ ေခတ္ကလည္း လူ့အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို မွီး၍ အေတြးအျမင္မ်ား ရွိခဲ့ေပမည္။ သို့ေသာ္ သူက အားလံုးကို ရွာေဖြ စူးစမ္းကာ ယထာဘူတ စနစ္တက် သိပၸံပညာ တရပ္အျဖစ္ ျပုလုပ္လိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္ေလသည္။
ေနာက္ လီနင္က မာက္စ္၏ ဝါဒကို ေလ့လာကာ တဖန္ စူးစမ္းျပီး လက္ေတြ့ လုပ္လိုက္၏။ ရုရွျပည္ျကီးကို ဆိုရွယ္လစ္ နိုင္ငံေတာ္ အျဖစ္ တည္ေထာင္လိုက္၏။ သူ၏ နိသ်ကို ျကည့္ရႈ ဆင္ျခင္ျပီး ‘လီနင္ဝါဒ’ ဟု ေခၚျက၏။ ေနာက္တဖန္ စတာလင္က ဆိုရွယ္လစ္ နိုင္ငံေတာ္ တည္တံ့ ခိုင္ျမဲေအာင္ လက္ေတြ့ လုပ္ကိုင္၏။ ထိုနည္းကိုပင္ ‘စတာလင္ဝါဒ’ ဟု ေခၚစျပုေပျပီ။
ကမၻာဦး သမၼတေခတ္က အနုျမူေခတ္ အထိ လူ့ေနထိုင္မႈ စနစ္မ်ား ေျပာင္းလဲလာျခင္းမ်ားကို စနစ္က်က်၊ မွန္ကန္စြာ ေလ့လာ ရႈျကည့္ျပီးမွ ေရွ့ကို ဘယ္လိုနည္းျဖင့္ ဘယ္လို လုပ္လ်င္ ဘယ္လိုေခတ္ကို ေရာက္မည္ဟု ျကံဆ ေတြးေခၚကာ ယံုျကည္ခ်က္ အတိုင္း လုပ္ျခင္းသည္ ကြန္ျမူနစ္ ျဖစ္ေလသည္။
ေလာကတြင္ ထမင္းရက္ခ်န္ စားေနရသူနွင့္ ဧည့္သည္မ်ား ဖိတ္၍ ေန့လည္ စားပြဲျဖင့္ တည္ခင္းေကြ်းေမြး ေနနိုင္သူ၊ လက္ထဲတြင္ ၂ ျပားမွ် ျပည့္ေအာင္ မရွိသူနွင့္ အပို ေရွြဒဂၤ࿿ါး ကုေဋတရာကို ဘဏ္တြင္ အပ္ထားသူ စသည္ျဖင့္ ကြာလွမ္းလွေသာ အဆင့္အတန္းကို အဘယ္ပံု သမေအာင္ လုပ္မည္လဲ။ ေလာကဓာတ္ ပညာ ထြန္းကားေနသည့္ အက်ိုးကို လူတိုင္း ခံစားနိုင္ေအာင္ အဘယ္ပံု လုပ္မည္လဲ စေသာ လူ့ေလာက ျကီးဝယ္ မညီမွ်မႈ၊ အလြန္တရာ ကြာလွမ္းမႈတို့ကို ေျဖစြမ္းနိုင္မည့္ အေျဖကို ရွာသူတို့သည္ ကြန္ျမူနစ္ နိသ်နွင့္ သြားေတြ့ျကေပသည္။
ဥပမာ - တိုင္းျပည္တြင္ လူ ၁ဝဝ ရွိသည္ ဆိုျကပါစို့၊ ထိုျပည္၏ တေန့ ဝင္ေငြသည္ ၁ဝဝ က်ပ္ ဆိုျကပါစို့။ လူ ၁ဝ ေယာက္မွာ ဓနရွင္မ်ား ျဖစ္၍ သူ၏ အလုပ္သမား၊ လယ္သမားမ်ားကို လုပ္ခိုင္းရာမွ ၈ဝ က်ပ္ ရ၏။ (ပ်မ္းမွ်ေျကး တဦးလွ်င္ ၈ က်ပ္) က်န္လူ ၉ဝ ၏ ဝင္ေငြမွာ ၂ဝ က်ပ္ ျဖစ္ေပမည္။ (ပ်မ္းမွ်ေျကး ၄ ပဲ ျဖစ္၏။) ဤကဲ့သို့ မညီမွ်ေသာ ၈ က်ပ္နွင့္ ၄ ပဲကို အဘယ္ပံု သမေအာင္ လုပ္မည္လဲ။ လူ ၁ဝဝ စလံုး အလုပ္လုပ္၍ ဝင္ေငြ ၁ဝဝ ရသည္ဆိုလွ်င္ တဦးလွ်င္ ပ်မ္းမွ်ေျကး ၁ က်ပ္ ရျကေပမည္။ အျကမ္းအားျဖင့္ ဤသေဘာသို့ ေရာက္ေအာင္ က်ိုးစားသူသည္ ဆိုရွယ္လစ္ ေဘာဂေဗဒ သေဘာကို ယံုျကည္နိုင္ေပမည္။
ဆိုရွယ္လစ္နွင့္ ကြန္ျမူနစ္မွာ ပ႒ဌမအဆင့္နွင့္ ဒုတိယအဆင့္ ျဖစ္ေလသည္။ ဖူးျပီးမွ သီးပြင့္ရ သကဲ့သို့၊ ၁ ျပီးမွ ၂ လာရသကဲ့သို့ ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္မွ ကြန္ျမူနစ္ေခတ္သို့ ကူးေျမာက္ရေပမည္။
တန္းတူ ညီမွ်ျခင္းကား မျဖစ္နိုင္ေပ၊ လီနင္ကလည္း ဤသို့ ေျပာခဲ့ေပသည္။ တခါက အဂၤႅိပ္ အဘိဓမၼာ ဆရာျကီး တဦးက ေျပာ၏။ “ဆိုရွယ္လစ္ လုပ္ျခင္း ဆိုသည္မွာ မညီမညာ ရွိေနတဲ့ ေျမျပင္ကို ညွိေပးရတာပဲ။ ေတာင္ကမူစာကေလးကို နည္းနည္းနွိမ့္၊ ျဖိုခ်၊ ခ်ိုင့္ဝွမ္းကို ေျမနဲ့ဖို့တင္၊ အဲဒါပါပဲ။ တေျပးတည္း ညီေနေအာင္ လုပ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။” သူေျပာသကဲ့သို့ပင္ ကမၻာရွိ လူ့ေနမႈ ထိုင္မႈ စနစ္ျကီးကို သမေအာင္၊ ညီေအာင္ ညွိေပးျခင္းသည္ ဆိုရွယ္လစ္ လုပ္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
ဆိုဗီယက္ရွိ ကြန္ျမူနစ္ ေဆာင္ပုဒ္ တခုမွာ “သူ့ထံမွ သူ့အရည္အခ်င္းအေလ်ာက္ အလုပ္ကို ရ၍၊ သူလိုတာ (ေနမႈ၊ ထိုင္မႈ) ကို သူ့အား ေပးရမည္” ဟု ျဖစ္သည္။ စာခ်ုပ္မွာ လူတိုင္း အလုပ္ လုပ္ရ၍၊ လုပ္သေလာက္ စားရေပမည္။ တံျမက္စည္း လွဲသူကလည္း လမ္းအမွိုက္ ရွင္းလင္းေပး၍ ဆရာဝန္ကလည္း ျပည္သူအတြက္ ေဆးစပ္ေပးျပီး နွစ္ေယာက္စလံုး ဝဝလင္လင္ စားနိုင္၊ ေနနိုင္ေသာ ေနမႈ၊ ထိုင္မႈကို ရရွိျကေပသည္။
ဤကား အျကမ္းအားျဖင့္ ဆိုရွယ္လစ္၊ ကြန္ျမူနစ္ သေဘာမ်ား ျဖစ္၏။ ကြန္ျမူနစ္ ဝါဒ၏ အနုပဋိေလာမ၊ ရုပ္ပိုင္းရာဇဝင္၊ ရုပ္ဝါဒ စေသာ သေဘာတရားမ်ား ရွိေသး၏။ ဤ အေတြးအေခၚမ်ားကို သိရွိ နားလည္ကာ ယံုျကည္နိုင္ရန္ လူ့ရာဇဝင္၊ အဘိဓမၼာ၊ ေဘာဂေဗဒ စေသာ ပညာ အေျခခံမ်ား ရွိရေပမည္။ ဤအေျခခံ ရဖို့ ေတာ္ေတာ္တတ္သိ နားလည္ ရေပမည္။
ထို့ေျကာင့္ပင္ အထက္တန္း ပညာ တတ္သူမ်ားသည္ အမ်ားအားျဖင့္ ကြန္ျမူနစ္ ဆန္ျကေပ၏။ တကၠသိုလ္မွ ကမၻာေက်ာ္ ပါေမာကၡမ်ား၊ စာေရး ဆရာျကီးမ်ားသည္ ကြန္ျမူနစ္ ဆန္ျကေပ၏။
ကြ်န္ေတာ္အဖို့ရာကား ကြန္ျမူနစ္ ဆိုလွ်င္ အစက ေဖာ္ျပသကဲ့သို့ သူမ်ားကို မျမင္ဘဲ။ တကယ့္ ပညာတတ္မ်ားကို ျမင္ေန၏။ သခင္ သန္းထြန္းဆိုလွ်င္ ပညာတတ္ အျဖစ္သာ ျမင္ေနမိ၏။
သခင္ သန္းထြန္းကို လူခ်င္း မသိမီ ကတည္းက အမည္ကို ျကားဖူးေန၏။ ကိုဘဟိန္းက သခင္ သန္းထြန္း၏ အေျကာင္းကို မျကာခဏ ကြ်န္ေတာ့္အား ေျပာျပ၏။
ထိုအခါက ကိုဘဟိန္းသည္ တကၠသိုလ္ ရိပ္သာရွိ သထံု ေက်ာင္းေဆာင္တြင္ မရွိဘဲ ျမို့ထဲ ၃၈ လမ္းရွိ ဇဝနတို့ စုေဝး ေနျကေသာ အိမ္တြင္ ေရာက္ေနတတ္၏။ ထိုအိမ္တြင္ သခင္ သန္းထြန္းလည္း ေန၏။
“သခင္ သန္းထြန္းဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ စာဖတ္တယ္ဗ်။ မာက္စ္ စာေပလည္း အေတာ္ဖတ္တယ္။ စာေရးလည္း ေကာင္းတယ္” ဟု ေက်ာင္းေဆာင္သို့ ျပန္အေရာက္တြင္ ကိုဘဟိန္းက ကြ်န္ေတာ့္အား ေျပာျပေလ့ရွိ၏။ စိတ္ထဲတြင္ သခင္ေပါက္စ တဦးပဲ ဟုသာ ေအာက့္ေမ့လိုက္၏။
တေန့တြင္ သခင္ ဗဟိန္းနွင့္ အတူ ပန္းဆိုးတန္းရွိ ထြန္းေအး စာအုပ္ ျဖန့္ခ်ိေရး ဌာနသို့ ေရာက္သြားရာ သခင္ သန္းထြန္းနွင့္ သြားေတြ့၏။ ကိုဘဟိန္းက ကြ်န္ေတာ့္ကို သခင္ သန္းထြန္းနွင့္ အသိဖြဲ့ေပး၏။
“ဩ … ဩ…ခင္ဗ်ား အေျကာင္းလဲ သခင္ ဘဟိန္းက ခဏခဏ ေျပာျပပါတယ္ဗ်ာ …” ဟု သခင္ သန္းထြန္း က ျပံုးကာ ေျပာေလသည္။
သူသည္ မနၩေလး ပိုးအေပၚဖံုး၊ ပိုးလံုခ်ည္ ဝတ္ထား၏။ မ်က္နွာမွာ ခပ္လံုးလံုး အရုပ္ဆိုးသည္ဟု ေခၚရ ေပမည္။ အသားက ဝါလဲ့လဲ့ ဆံပင္ေကာက္၏။ အထူးျခားဆံုးမွာ ေခါင္းျကီးျခင္း ျဖစ္၏။ အမူအရာမွာ ေပ်ာ့ေပ်ာင္း၏။ စကားေျပာေသာ အခါလည္း ခပ္ေအးေအးနွင့္ သိမ္ေမြ့စြာ ေျပာ၏။
အစက ထင္ထားသကဲ့သို့ အာေပါင္ အာရင္းသန္သန္ ဟစ္ေအာ္သူ မဟုတ္။ ညွင္းညွင္းညံ့ညံ့ ေလသံနွင့္၊ ကဗ်ာဆရာ မီလတန္၊ လီနင္ဝါဒ၊ ကိုလိုနီေခတ္ ေတာ္လွန္ေရး၊ ဘားနတ္ေရွာ ျပဇာတ္၊ ခ်ားလ္စ္ဒစ္ကင္း၏ ဝတၳု၊ ျဗိတိသွ် ပါလီမန္၊ ဦးကုလား ရာဇဝင္၊ သိပၸံေမာင္ဝ၏ ေခတ္စမ္းစာ၊ နတ္ရွင္ေနာင္ရတု စေသာ အေျကာင္းအရာမ်ားကို ေျပာ၏။
ေနာက္မွ သူသည္ ဆရာျဖစ္သင္ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းမွ ထြက္ေျကာင္း။ သူသည္ ၁ဝ တန္းတြင္ အဂၤႅိပ္စာ၊ ရာဇဝင္၊ ဗမာစာ စသည့္ ဂုဏ္ထူးမ်ားျဖင့္ ေအာင္ခဲ့သည္ဟု သိရ၏။ ေက်ာင္းေနစဉ္က စာေတာ္သူ တဦး ျဖစ္ခဲ့၏။ ထိုစဉ္ အခါက သူသည္ ရန္ကုန္ အေရွ့ပိုင္း ကုလားေက်ာင္း တေက်ာင္းတြင္ အဂၤႅိပ္စာျပ ဆရာ လုပ္လ်က္ ရွိေလသည္။
တခါက အဂၤႅိပ္ဘာသာျဖင့္ ေရးထားေသာ ေဆာင္းပါး တေစာင္ကို တကၠသိုလ္ သမဂၢ မဂၢဇင္းေဟာင္း တေစာင္တြင္ ဖတ္ရဖူး၏။ သူသည္ အဂၤႅိပ္စာကို နိုင္နင္းစြာ ေရးနိုင္သူ တဦးျဖစ္၏။ ဂ်ပန္ေခတ္ သူဝန္ျကီး ျဖစ္စဉ္က သူေရးထားေသာ အဂၤႅိပ္စာကို ဖတ္၍ ယခု ဆိုရွယ္လစ္ ဝန္ျကီး ကိုေက်ာ္ျငိမ္းက “အဂၤႅိပ္စာ ေရးတာ ျမန္သေလာက္ ေကာင္းတာပါပဲ” ဟု ခ်ီးက်ူးသည္ကို ျကားရဖူး၏။
၁၉၃၉ က၊ ဒို့ဗမာ အစည္းအရံုး မွ ကိုယ္စားလွယ္ အဖြဲ့သည္ ကြန္ဂရက္၏ ဖိတ္ျကားခ်က္ အရ အိနၵိယျပည္ ရမ္းဂါးသို့ သြားျက၏။ သခင္ ေအာင္ဆန္း၊ ကိုဘဟိန္း၊ သခင္ သန္းထြန္းတို့ ပါသြားျက၏။ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား သမဂၢမ်ားက သခင္ ေအာင္ဆန္း၊ သခင္ သန္းထြန္း တို့ကို မျကာခဏ ဖိတ္၍ စကား ေျပာေစသည္ဟု သိရ၏။ သခင္ သန္းထြန္းကို ပြဲေတာင္းလွသည္ဟု ျကားရ၏။
ဂ်ပန္ေခတ္ လယ္ယာ စိုက္ပ်ိုးေရး ဝန္ျကီး ျဖစ္စဉ္က သူ့ဌာနတြင္လုပ္ေသာ အတြင္းဝန္မ်ားသည္ သူ့ကို ေလးစားျကသည္။ အဘယ္ေျကာင့္ ဆိုေသာ္ သူသည္ လယ္ယာ စိုက္ပ်ိုးေရးကို ေလ့လာ နားလည္ျပီး ညာဝါး ျဖန္းသန္းကာ မဆိုင္သည္ကို ဝင္ေရာက္ စြက္ဖက္ျခင္း မလုပ္ေသာေျကာင့္ ျဖစ္သည္။
သခင္စိုး၏ “ဆိုရွယ္လစ္ ဝါဒ” က်မ္းစာအုပ္၏ အမွာကို သခင္ သန္းထြန္းက ေရးသည္။ သူ့ ဗမာစာမွာ တိုတို၊ လိုရင္းနွင့္ အဓိပၸါယ္ ေပၚ၏။ သတင္းစာ ဆန္၏။ ဖတ္သူ စြဲျပီး အနက္ ေပၚလြယ္၏။ အျဖတ္ အေတာက္ကေလးမ်ားမွာ ေခတ္ဆန္၏။ ရွင္းလင္းျပီး လွပ၏။ သတင္းစာ ဆရာ လုပ္လွ်င္ သတင္းစာ ဆရာေကာင္း တေယာက္ ျဖစ္မည္ဟု ထင္၏။
သူသည္ နဂါးနီ စာအုပ္ အသင္းကို တည္ေထာင္သူ တဦး ျဖစ္သည္။ သခင္စိုးနွင့္ သူသည္ ဗမာျပည္တြင္ မာက္စ္ဝါဒ၊ ကြန္ျမူနစ္ ဝါဒကို ပဌမ ျဖန့္ခ်ိသူမ်ား ျဖစ္ျက၏။ သခင္စိုးက စကားလံုးအသစ္ တည္ထြင္၍ ခံ့ညားေသာ စာျကီး ေပျကီး၊ ပိဋကတ ္စာေပ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပး၏။ သခင္ သန္းထြန္းကား ဆိုရွယ္လစ္ ဝါဒနွင့္ ဗမာျပည္၊ ကမၻာ စသည္တို့နွင့္ ယွဉ္ကာ လူအမ်ား နားလည္ေအာင္ ေျပာျပသူ ျဖစ္၏။ အဓိပၸါယ္ကို ဖြင့္ျပကာ ရွင္းလင္း၏။
ယခုေခတ္ ကြန္ျမူနစ္ ဝါဒကို ေလ့လာသူတိုင္း သခင္ စိုး၊ သခင္ သန္းထြန္းတို့ ျပုစု စိုက္ပ်ိုးခဲ့ေသာ အသီးအပြင့္နွင့္ မကင္းနိုင္ျက။ သူတို့၏ ကြန္ျမူနစ္ စာေပမ်ားကို ဖတ္ျပီး လူမ်ားသည္ ကြန္ျမူနစ္ကို သိလာျက၏။ သူတို့ စကားလံုးေတြကိုပင္ သင္အံျပီး ေဖာက္ျပန္ေရး၊ ကလာပ္စည္း၊ လူမႈ ဆက္ဆံေရး စသည္ျဖင့္ ြေြ့ကးေျကာ္ေနျက၏။
ခက္သည္မွာ အတုအေယာင္မ်ားက နိုင္နိုင္ ေနတတ္၏။ အတုအေယာင္တို့က လွြမ္းမိုး တြင္က်ယ္သျဖင့္ လမ္းဦး စြန့္၍ တီထြင္သူ အစစ္တို့မွာ ဖံုးကြယ္ျခင္း ခံေနရတတ္၏။ လူထုမွာ အတုအေယာင္မ်ားက ကာထားသျဖင့္ အစစ္ကို မျမင္ျကရေပ။
သခင္ စိုး၊ သခင္ သန္းထြန္းတို့ စြန့္ကာ စလိုက္ေသာ ကြန္ျမူနစ္ လမ္းစဉ္ စာတမ္းမ်ားကို ဖတ္ျပီး နိုင္ငံေရး ဇာတ္ခံုေပၚ ေရာက္လာျက၏။ အာဏာေတြ ရလာျက၏။
ကြန္ျမူနစ္ နိုင္ငံေရး စာေပတြင္ ေဝါဟာရကို ျကြယ္ဝေစေသာ သခင္ စိုးကား ေထာင္နံရံထဲတြင္ တိမ္ျမုပ္ေန၏။ လူအမ်ား ရွင္းလင္း နားလည္ေအာင္ အဓိပၸါယ္ ေကာက္ျပေသာ သခင္ သန္းထြန္းကား ခ်ံုနြယ္ ပိတ္ေပါင္းမ်ား အျကားတြင္ ေရာက္ေနရေလျပီ။
တကၠသိုလ္ သမဂၢ အမႈေဆာင္ အခန္းတြင္ သခင္ သန္းထြန္းကို မျကာခဏ ေတြ့ရတတ္၏။ သခင္ ေအာင္ဆန္း ပင္းယေဆာင္တြင္ ရွိစဉ္ သူသည္ မျကာခဏ လာလည္ကာ နိုင္ငံေရးမ်ားကို ေဆြေနြးေလ့ ရွိ၏။ သူ့ကိုေတြ့တိုင္း မနၩေလး အေပၚဖံုး၊ မနၱေလး လံုခ်ည္နွင့္ ေျပာင္ေျပာင္လက္လက္ ေတြ့ရတတ္၏။ စကားကို ညွင္းညွင္းညံ့ညံ့ ေျပာ၏။
ကိုဘဟိန္း အယ္ဒီတာခ်ုပ္ လုပ္ေသာ ဗမာနိုင္ငံလံုး ဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ား သမဂၢ၏ ြေြ့ကးေျကာ္သံ ‘မ်ိုးညွြန့္’ မဂၢဇင္း (၁၉၃၈) တြင္ သခင္ သန္းထြန္း၏ အရင္းရွင္ ဆန့္က်င္ေရး ေဆာင္းပါးမ်ားကို ဖတ္မိ၏။ သူသည္ ကိုလိုနီ ေတာ္လွန္ေရးကို လံႈ့ေဆာ္ခဲ့၏။ ေက်ာင္းသားပိုင္းသည္ နယ္ခ်ဲ့ ဆန့္က်င္ေရး စိတ္ဝင္စား လာျကေလျပီ။
သူသည္ ကိုဘဟိန္းကို အေတာ္ခင္၏။ ခေလးလို အလိုလည္း လိုက္၏။ ကိုဘဟိန္း၏ ဓနရွင္ေလာက စာအုပ္ အမွာတြင္ သူသည္ ကိုဘဟိန္း အေျကာင္းပါ ေရာဖက္ကာ ေရးထားရာ အေတာ္ဖတ္၍ ေကာင္း၏။ သူသည္ အမွာစာ ေရးေကာင္းသူ ျဖစ္၏။
အိုးေဝ မဂၢဇင္းတြင္ ကြ်န္ေတာ္ အယ္ဒီတာ ျဖစ္စဉ္က သခင္ သန္းထြန္း၊ သခင္စိုးတို့ ထံမွ ေဆာင္းပါးမ်ား ေတာင္းဖူး၏။ သခင္ စိုး၏ ‘လြတ္လပ္ေရး တိုက္ပြဲ’ မွာ မထုတ္မီ ျပည္ထဲေရး ဌာနက ဆင္ဆာ လုပ္ရာတြင္ ပါသြား၏။ သခင္ သန္းထြန္း၏ ‘နိုင္ငံေရး လက္ေတြ့ လုပ္လိုသူမ်ားအဖို့ စကားလက္ေဆာင္’ ကား ပံုနွိပ္ျဖစ္၏။
ထိုေဆာင္းပါးကား ထိုေခတ္က ဝါဒျဖန့္ျပီး အသိုင္းအဝိုင္းနွင့္ နာမည္ျကီးေအာင္ လုပ္ကာ နိုင္ငံေရး လိုက္စားျကေသာ ေပၚပင္ နိုင္ငံေရးသမားမ်ားကို ေျပာင္ေလွာင္၍ ထားသည္။ သေရာ္ခ်က္ ပါ၏။ ဖတ္ရင္း ရယ္ေမာမိသည္။
ထိုေဆာင္းပါး အိုးေဝ မဂၢဇင္းတြင္ ပါလာေသာ အခါ သခင္ သန္းထြန္းမွာ နဂါးနီ စာအုပ္အသင္း လူျကီး။ ဒို့ဗမာ အစည္းအရံုးအမႈေဆာင္ အျဖစ္တြင္ ေထာင္ထဲ ေရာက္ေနေပျပီ။
ေနာက္ ဂ်ပန္အဝင္ ဒိုင္အိုေက်ာင္း စစ္ေဆးရံု၌ သူနွင့္ ေတြ့ေသာအခါ အိုးေဝမဂၢဇင္း အေျကာင္း စကားစပ္ မိရာ ….
“အဲဒီ ေဆာင္းပါး ထည့္တာ ခင္ဗ်ားကို ေက်းဇူးတင္တယ္” ဟု ကြ်န္ေတာ့္အား ေျပာသည္။
“ကြ်န္ေတာ္လည္း အဲဒီတုန္းက မထည့္ဘူးလို့ ေနေသးတာ။ သခင္ သန္းထြန္း ေဆာင္းပါး ဖတ္ျပီး သခင္ေတြဟာ ဒီလိုပဲ နိုင္ငံေရးသမား လုပ္ေနတာလို့ ထင္မွာ စိုးလို့ပဲ။ ေနာက္ေတာ့ ဟာသ ပါတာ၊ စာေျပာင္တာနဲ့ ထည့္လိုက္တာပဲ” ဟု ကြ်န္ေတာ္က ေျပာ၏။
သခင္ သန္းထြန္းကား ျပံုးေနေပသည္။
သခင္ သန္းထြန္းသည္ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားမ်ားကို နိုင္ငံေရးဘက္ ပါေအာင္၊ နယ္ခ်ဲ့ ဆန့္က်င္ေရးကို ျပုေအာင္ ဆြဲေဆာင္ခဲ့သည္ဟု ထင္၏။ ၁၉၃၉ ခု ေလာက္က ေျမနီကုန္းရွိ ကိုဘဟိန္း၏ အိမ္တြင္ သူ့ကို မျကာခဏ ေတြ့ရတတ္၏။ သခင္ ေအာင္ဆန္း၊ ဗိုလ္လက်ာ္၊ သခင္ သန္းထြန္းနွင့္ ဂိုရွယ္ (ထိုအခါက ေဘာဂေဗဒ ဂုဏ္ထူးတန္း ေက်ာင္းသား) တို့ကို ေတြ့ရတတ္၏။
သခင္ သန္းထြန္းတို့သည္ ၁၉၃၉ ခုေလာက္ ကတည္းက ဗမာျပည္ ကြန္ျမူနစ္ ပါတီကို ဖြဲ့စည္း ေနျကသည္။ ကိုဘဟိန္းက ကၦြန္ေတာ့္ကို မာ့က္စ္ က်မ္းစာအုပ္မ်ားကို ေပးဖတ္ေစျပီး ကြန္ျမူနစ္ဘက္ ပါရန္ မျကာခဏ ေျပာ၏။ သို့ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္ကား စာေပကို ပို၍ ခ်စ္၏။ ကဗ်ာကို ပိုစပ္ခ်င္ေန၏။
လွ်ို့ဝွက္၍ ထုတ္ေသာ အေရးေတာ္ပံု အမည္ရွိ စာတမ္းကို ၁၉၃၉ ေလာက္က ဖတ္လိုက္ရေလ၏။ ထို ‘အေရးေတာ္ပံု’ ကား ပဌမဆံုးေသာ ကြန္ျမူနစ္ ဂ်ာနယ္ ျဖစ္ေပ၏။
ဂ်ပန္ေခတ္က ေရွြေတာင္ျကားလမ္းရွိ စိမ္းညို့ မွိုင္းမႈန္ေသာ ေတာရိပ္ျမိုင္ေျခကေလးသည္ တေရးေရး ထင္လာ၏။
ေရွြေတာင္ျကားလမ္းနွင့္ ေလာင္းဝစ္လမ္း အဆံုတြင္ ပိန္းပင္၊ ေရျမက္ရွည္ပင္၊ ေမွာ္ပင္မ်ားျဖင့္ ေနာက္က်ိေသာ ေရအိုင္ တအိုင္ရွိ၏။ ေရအိုင္မွာ ေရညွိမ်ား လွြမ္းေနသျဖင့္ ထိုပတ္ဝန္းက်င္မွ ဘာအေရာင္မွ် လာမထင္၊ မႈန္ညို့ညို့၊ စိမ္းဝါဝါသာ လဲ့လဲ့ေပၚေနသည္။
ထိုေရအိုင္ရွိ ကုန္းျမင့္ကေလးတြင္ ေခတ္ဆန္ေသာ တိုက္တတိုက္သည္ ေမြြာ့္ကားေန၏။ ခရမ္းပြင့္မ်ား တြဲလြဲ ခိုေနေသာ ဆင္ဝင္ေရွ့တြင္ အေျမာက္ကေလး နွစ္လက္ ဆင္ထား၏။ အိမ္ေရွ့ မ်က္နွာစာရွိ ျမက္ခင္းကား အနီ အဝါ အျဖူ စေသာ ပန္းမာလာတို့ျဖင့္ ေျပာက္က်ားေနသည္။
ဂ်ပန္ေခတ္က ထိုေနရာ တဝိုက္တြင္ ဘီအိုင္ေအ သခင္မ်ား ေနထိုင္ျက၏။ ဗိုလ္စျကာ၊ ကိုလွေမာင္(ယခု သံအမတ္)၊ ဗိုလ္လက်ာ္၊ သခင္တင္၊ ကိုေက်ာ္ျငိမ္း၊ သခင္ခ်စ္၊ ဗိုလ္ေဇယ်၊ သခင္လင္း၊ သခင္ ကိုယ္ေတာ္မွိုင္း စသူတို့သည္ ဤ ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ တိုက္မ်ားနွင့္ ေနျက၏။ ထို အေျမာက္နွင့္ အိမ္တြင္ ပထမ ဗိုလ္ခ်ုပ္ ေအာင္ဆန္း ေန၏။ ေနာက္ ဗိုလ္ခ်ုပ္ ေအာင္ဆန္း ေဒၚခင္ျကည္နွင့္ လက္ထပ္၍ ျပည္လမ္း ေျပာင္းသြားေသာ အခါ သခင္ သန္းထြန္း လာေန၏။ သခင္ သန္းထြန္းမွာ ထိုအခါက လူပ်ို ျဖစ္ေလသည္။
ယခင္က အဂၤႅိပ္ အထက္တန္း အရာရွိျကီးမ်ား ေနေသာ တိုက္ျဖစ္၍ ခမ္းနား ထည္ဝါေသာ ဓနရွင္ အေဆာင္အေယာင္မ်ားျဖင့္ ေတာက္ပလ်က္ ရွိသည္။ ဖက္ဖူးေရာင္ခံတြင္ သရက္ထည္ပြင့္ ပန္းနြယ္ ပန္းခက္တို့ျဖင့္ ယွက္လိန္ေသာ ဆိုဖာမ်ားသည္ အဝါနု နံရံနွင့္ အေသြးျခင္း အျပန္အလွန္ တံု့ျပန္ေနျက၏။
ဆိုဖာ ဆက္တီ၏ အလယ္မွာ မေဟာ္ဂနီေရာင္ ထေနေသာ ပန္းအိုးတင္ စားပြဲသည္ တူရကီ ေကာ္ေဇာေပၚတြင္ အဝင့္သား ထင္ေန၏။ မွန္ျပူတင္းမွ အစိမ္းပုပ္ေရာင္ ဇာခန္းဆီးသည္ အျပင္ဘက္ ေကာင္းကင္ျပာ သစ္စိမ္း ရြက္ညိုတို့ကို မႈန္ေရးေရး ျမင္ရေအာင္ ကာရင္း ေလအေဝွ့တြင္ ေဆြ့ေဆြ့ခုန္လ်က္ ရွိ၏။
သခင္ သန္းျမိုင္ သယ္လာေသာ ဂ်ာမန္ စနၵယားျကီးကား အခန္းေထာင့္တြင္ ရွိေပသည္။ အေပၚမွ ပေဒသာ မီးပြင့္သည္ လေရာင္ကဲ့သို့ ျကည္ေအး ျမစိမ္းေသာ ေရာင္ျခည္ျဖင့္ သေပးေနသည္။ စိမ္းစိမ္းလဲ့လဲ့ ဧည့္ခန္းေဆာင္။
ဤ စိမ္းစိမ္းလဲ့လဲ့ ဧည့္ခန္းေဆာင္မွာပင္ လယ္ယာ စိုက္ပ်ိုးေရး ဝန္ျကီး သခင္ သန္းထြန္းသည္ မာ့က္စ္၏ ‘အရင္း’ စာအုပ္ကို ဖတ္ေန၏။ သခင္တင္သည္ ညေနဆိုလွ်င္ ေရာက္လာကာ စနၵယားခံုတြင္ ဝင္ထိုင္ျပီး ထူးမျခားနား အစပိုဒ္ကို စမ္းျပီး မပီကလာ တီးျကည့္တတ္၏။ တီးရင္း အသံေပ်ာက္ေနသျဖင့္ “လုပ္ပါဦးဗ် … တီးစမ္းပါအုန္း” ဟု ဆိုကာ ကြ်န္ေတာ့္ဘက္သို့ လွည့္၍ ေျပာတတ္၏။
သခင္လင္းကား ဆိုဖာေပၚတြင္ ကိုယ္တျခမ္း ျမႈပ္ကာ ရယ္စရာ ေျပာေန၏။ ဗိုလ္စျကာ၏ ြ့ကယ္ဝေသာ စကားသံသည္ ပဲ့တင္ထပ္လ်က္ ရွိ၏။ ဗိုလ္ခ်ုပ္ ေအာင္ဆန္းကား ကားနွင့္ ရုတ္တရက္ ေရာက္လာသည္လည္း ရွိ၏။
သခင္ သန္းထြန္းသည္ မာ့က္စ္ စာအုပ္ကို ခ်လိုက္ျပီး “လုပ္ပါဦးဗ်၊ သီခ်င္း တပုဒ္ေလာက္ … သက္ေဝ ဆိုတာေလ …” ဟု ေျပာကာ ကြ်န္ေတာ့္ကို ေမးေငါ့ျပ၏။ သူသည္ “သက္ေဝ” သီခ်င္းကို အလြန္ နွစ္သက္၏။
ဘယ္ေတာ့မွ မညွိသျဖင့္ အသံေျကာင္ေနေသာ စနၵယားျကီးမွာ ဂီတသံ ထြက္လာရ၏။ သခင္ သန္းျမိုင္သည္ ေဘးမွရပ္ကာ လိုက္ဆိုေန၏။ သူသည္ ဘင္ဂ်ို အတီးေကာင္းသူလည္း ျဖစ္သည္။
လွသထက္ လွမယ္ဆိုယင္ ေဆးဘက္ဝင္ပါသလားလို့ ေမာင့္အသဲေတြ ေမာင့္အေသြးေတြ ေမာင့္နွလံုးေတြ အသံုးျပုပါေလ…….
သခင္တင္သည္ ဂီတသံဝယ္ ေငးေမာ ေနေလျပီ။ ညအေမွာင္ကူးစတြင္ ကိုေက်ာ္ျငိမ္း ေရာက္လာကာ သခင္ သန္းထြန္းနွင့္ စကားေျပာျကျပီး မျကာမီ ကားနွင့္အတူ အျပင္ဘက္ အေမွာင္ထဲသို့ ထြက္သြားျက၏။
ကြ်န္ေတာ္သည္ ကပ္လ်က္ရွိေသာ တဘက္အိမ္တြင္ ကိုဘဟိန္းနွင့္ အတူ ေနရာ လူစံုတတ္ေသာ သခင္ သန္းထြန္းတို့ ဧည့္ခန္းသို့ ကူးကာ လည္ပတ္ ေနတတ္၏။
ဤ စိမ္းလဲ့လဲ့ ဓနရွင္ဆန္ေသာ ဧည့္ခန္းေဆာင္မွာပင္ ဖက္ဆစ္ ဆန့္က်င္ေရး လံႈ့ေဆာ္ စာတန္းမ်ားကို ေရးျကသည္။ ဤ ဧည့္ခန္းေဆာင္မွ ထြက္လာေသာ ကြန္ျမူနစ္ တေယာက္သည္ ‘ပုန္ကန္ ထြ့ကေလာ့’ ဟူေသာ စာတမ္းမ်ားကို လြယ္အိတ္နွင့္ ထည့္ကာ အိမ္ေရွ့ လမ္းေပၚတြင္ လမ္းသလားေနေသာ ဂ်ပန္ စစ္သားကေလး တဦးကို တိုးမိမတတ္ ျဖတ္ေက်ာ္လြန္ သြားခဲ့ေလသည္။
ဤအခန္းေဆာင္တြင္ အတူဆံုျက၊ ေတြ့ျက၊ ရယ္စရာ ေမာစရာ ေျပာခဲ့ျကေသာ သူမ်ားသည္ ဖဆပလ ကို ဖြဲ့စည္းကာ ေတာ္လွန္ေရး ျပုခဲ့ျကသည္။
ဤ စိမ္းလဲ့လဲ့ ဧည့္ခန္းေဆာင္မွပင္ အနီထဲမွ ျကယ္ျဖူပြင့္ ေပၚေနေသာ ဖဆပလ အလံကို ေနြလယ္အခါ အိပ္မက္ေနျကသည္။
ဤ စိမ္းလဲ့လဲ့ ဧည့္ခန္းေဆာင္တြင္ ဆံုခဲ့ျကေသာ သူမ်ားသည္ပင္ အခ်င္းခ်င္း ဆန့္က်င္ကုန္လ်က္ ေသြးစည္းနွင့္ ကိုင္ကာ စိုက္ခဲ့ျကေသာ ဖဆပလ အလံကို နွဲ့ေနျကေပျပီ။
သူတို့ အားလံုးသည္ လူပင္ ျဖစ္သည္။ လူတို့၏ မို္က္မဲျခင္း၊ လိမ္မာျခင္း၊ တကိုယ္ေကာင္းျကံျခင္း၊ တိုင္းျပည္ အက်ိုးျကည့္ျခင္း၊ ယုတ္မာျခင္း၊ သန့္ရွင္း ျဖူစင္ျခင္းတို့ျဖင့္ ျရြော့ပမ္းကာ ေနေပမည္။
သခင္ သန္းထြန္းသည္လည္း သည္လူအမ်ားအလယ္မွ လူပင္ ျဖစ္ေလသည္။
ဂ်ပန္ေခတ္က ကြ်န္ေတာ္၏ ငါးရွဥ့္ေသြး ကတၱီပါ ဂ်ာကင္အကၤ࿿်ီကို ကိုဘဟိန္းက ျကိုက္သည္ဆို၍ ယူထား၏။ ေနာက္ သခင္ သန္းထြန္းက ကိုဘဟိန္းထံမွ ယူကာဝတ္၏။
သခင္ သန္းထြန္းသည္ ထိုငါးရွဥ့္ေသြး ဂ်ာကင္အကၤ࿿်ီကို အေတာ္ နွစ္သက္၏။ ခ်မ္းသည့္ အခါတိုင္း ငါးရွဥ့္ေသြး အကၤ࿿်ီကို ဝတ္ကာ ေနတတ္၏။ သူနွင့္ အတူေနျကေသာ သခင္ တင္ထြန္း၊ သခင္ လွကြန္းတို့ကား သခင္ သန္းထြန္း ရံုးမွအျပန္ ကားဆိုက္လွ်င္ ဆိုက္ျခင္း အဝမွ ျကိုကာ ငါးရွဥ့္ေသြး ဂ်ာကင္ကို ဆီးေပးျပီး …
“သခင္ သန္းထြန္း ဒီဟာေလး ဝတ္ထားပါ” ဟု စေလ့ရွိ၏။ လူဆိုတာ အလွအပကို ခ်စ္တတ္ျကေပသည္။
ဒိုင္အိုေက်ာင္းရွိ ျပည္သူ့ ေဆးရံု အေပၚထပ္ အခန္းတြင္ သခင္ သန္းထြန္းသည္ မက်န္းမာသျဖင့္ ေဆးဝါး မွီဝဲ ေနသည္။ ေန့လည္ဆိုလွ်င္ ဧည့္သည္မ်ားသည္ သူ့အခန္းတြင္ ဆံုလွ၏။
ဆရာမ ေဒၚခင္ျကီး (ဗိုလ္ခ်ုပ္ကေတာ္ ေဒၚခင္ျကည္၏ အစ္မ) သည္ သူ့ကို ျပုစုေန၏။ ဧည့္သည္ကား မစဲ။ ထိုအခိုက္ ကြ်န္ေတာ္လည္း ဝင္ေမးရာ မျကာမီ ဆရာမ ေဒၚခင္ျကီးသည္ ကာဖီ ယူလာ၏။
“ေသာက္ပါအံုး”
ကြ်န္ေတာ္က “ဟာ … ဒုကၡရွာလို့” ဟု ဆိုကာ အားနာဟန္ ျပုေန၏။
“သခင္ သန္းထြန္း ဧည့္သည္ဆိုရင္ ေကာ္ဖီနဲ့ ဧည့္ခံတယ္” ဟု ဗိုလ္စျကာက ေျပာကာ ေနာက္ေန၏။ သခင္ သန္းထြန္းကမူ ရွက္ေန၏။
ေနာက္ တလခန့္ ျကာေသာအခါ သခင္ သန္းထြန္းနွင့္ ေဒၚခင္ျကီးတို့သည္ လက္ထပ္လိုက္ျကသည္။ လူတို့၏ ဘဝ ဇာတ္လမ္းသည္ သည္လိုပဲ ျဖစ္ျကေပမည္။
ဂ်ပန္ ေတာ္လွန္ေရး ျပီးစက ကြ်န္ေတာ္သည္ ေတာတြင္ ေရာက္ေနရာ ဖဆပလ၏ သတင္းမ်ားကိုသာ နားေထာင္ ေနရသည္။ ကြန္ျမူနစ္ ပါတီမွ ျပည္သူ့အာဏာ ဂ်ာနယ္ကို ဖတ္ရသည္။ ဖဆပလ၏ အမည္မွာ ကမၻာ့ သတင္းစာ ေကာ္လံထိပ္တြင္ မ်က္နွာမဲျဖင့္ ပါေနေလျပီ။ သခင္ သန္းထြန္း အမည္ကို နိုင္ငံျခား သတင္းစာမ်ားတြင္ မျကာခဏ ေတြ့ရ၏။ ထိုအခါက သူသည္ ဖဆပလ အေထြေထြ အတြင္းေရးမႉး ျဖစ္ေလ၏။
သူ ဖဆပလမွ ထြက္ေသာအခါ သူ့ေနရာတြင္ တြဲဖက္အတြင္းေရးမႉး ကိုေက်ာ္ျငိမ္း ေရာက္လာ၏။
တာရာ မဂၢဇင္း ထြက္ခါစက သခင္ သန္းထြန္းထံ ေဆာင္းပါး ေတာင္းဖူး၏။ သို့ေသာ္ သူလည္း မေရးျဖစ္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း မေရာက္ေတာ့။
ေနာက္ဆံုး ဘုန္းျကီးလမ္း ကြန္ျမူနစ္ တရားပြဲတြင္ တူတံဇင္ အလံနီကို ေနာက္ေက်ာခံလ်က္ ဓာတ္စက္ေရွ့တြင္ တရားေဟာေနေသာ သခင္ သန္းထြန္းကို ပရိသတ္ အလယ္မွ ျမင္လိုက္ရ၏။ သခင္ သန္းထြန္း၏ တရားကား ပဌမေတာ့ ေျခာက္ေသြ့ ျပီးေနာက္ … တေျဖးေျဖး အခ်က္အလက္မ်ား ပါလာကာ ဆံုးကာနီးတြင္ ေသြြ့းက လာေစသည္။ ဒါပဲ သိလိုက္သည္။
သူသည္ ၃ နာရီမွ် မရပ္မနား စမ္းေရယဉ္မွ ေရမ်ား စီးသြန္က်သလို ေျပာ၏။ သူ၏ စကားမ်ားထဲတြင္ လူအမ်ား ရုတ္တရက္ အသိခက္ေသာ စာအုပ္ဆန္ဆန္ စကားျကီး၊ စကားက်ယ္မ်ား မပါ။ ရိုးရိုးနွင့္ လူတိုင္း နားလည္ေသာ၊ ရွင္းလင္း ျပတ္သားေသာ စကားလံုးမ်ားနွင့္သာ ေျပာ၏။ ဗမာ့ လက္ရွိ နိုင္ငံေရး အေျခအေနကို ကမၻာ့ အေျခအေနမ်ားနွင့္ ယွဉ္ကာ ေနာက္ခံကား ေပးလိုက္ျပီးေနာက္ အကိုးအကား နွင့္တကြ ေျပာ၏။
လူအမ်ားသည္ စိုက္ကာ နားေထာင္ ေနျက၏။ ဂ်စ္ကားနွင့္ အထက္တန္း အရာရွိဟု ထင္ရေသာသူ တဦးက “တယ္ေတာ္တဲ့လူပဲ။ အခ်က္အလက္ေတြ ခ်ည္းပဲ … က်ုပ္ အစက လက္သီးလက္ေမာင္း တန္းျပီး ျကိမ္းမယ္၊ ေမာင္းမယ္ ထင္ေနတာ” ဟု ခပ္တိုးတိုး သူ့အေဖာ္အား ေျပာေနေလသည္။
ဓာတ္ခြက္မွ သခင္ သန္းထြန္း၏ အသံသည္ ညိုေမွာင္ မွိုင္းျမေသာ ညဥ့္ဝယ္ ပဲ့တင္ထပ္လ်က္ ရွိသည္။
ယခု ျပည္တြင္းစစ္ ျပႆနာကိုကား ကြ်န္ေတာ္ ဘာမွ် ထင္ျမင္ခ်က္ မေပးလိုေသး။ ဘာပဲေျပာျက၊ ေအာ္ျက၊ ေနာက္ဆံုး သည္လူေတြဟာ အတူတူ လူခ်ည္းပါပဲ။
ကြ်န္ေတာ့္ အဖို့ရာကား ေတာ္သူေတြ ေနရာေကာင္းတြင္ ေရာက္ေနေစခ်င္၏။ လက္တြဲ၍ ေတာ္လွန္ေရး လုပ္လာသူေတြ ယခုလည္း လက္တြဲကာ အုတ္သစ္ကေလးမ်ားကို သယ္ေစခ်င္ေန၏။ ေနာက္ျပီး လူအမ်ား ဆနၵအရ လုပ္ေစခ်င္၏။ မလိုတာကို အတင္းအျကပ္ ေပးတာလည္း မျကိုက္။ ဒီမိုကေရစီ စင္ျမင့္တြင္ လြတ္လပ္မႈ အခြင့္အေရးသည္ ပ်ံဝဲ ေနေစခ်င္၏။
တကယ့္ အျမုေတမ်ား ပါဝင္ေသာ အမ်ိုးသား တပ္ေပါင္းခ်ုပ္ ျပည္သူ့ အစိုးရကို လိုခ်င္၏။ ။

No comments:

Post a Comment

အခုလို လာေရာက္အားေပးၾကတာ အထူးပဲ ၀မ္းသာ ပီတိျဖစ္ရပါတယ္ဗ်ား ... ။ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္။
ေက်ာ္ထက္၀င္း နည္းပညာ (ဘားအံ)
www.kyawhtetwin.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...