Introduction To HVAC Control Systems
၁.၁ အဘယ္ေၾကာင့္ control system မ်ားလိုအပ္သနည္း။
၁.၂ Control လုပ္နည္းမ်ားတိုးတက္လာပံု
၁.၃ Control Loop မ်ား
၁.၄ Control mode မ်ား၊
၁.၅ Gains and Loop Tuning 26
၁.၆ Control Action မ်ားႏွင့္ Normal Position
၁-၇ Control Range ႏွင့္ sequencing ၿပဳလုပ္ပံု
၁.၈ Controls documentation ၊ Maintenance ႏွင့္ Operating
Chapter တစ္ခုလံုးကို PDF Format ၿဖင့္ download လုပ္ယူရန္။
http://www.acmv.org/ebook/Into_to_HV...tro_System.pdf
(က) ဤအခန္းတြင္ Control ပညာရပ္၏ အေျခခံသေဘာတရားမ်ား ကိုေဖာ္ျပထားသည္။
(ခ) အဘယ္ေၾကာင့္ HVAC ႏွင့္ ACMV System မ်ားတြင္ Control လုပ္ရန္လုိအပ္သနည္း။
(ဂ) Control product မ်ား တိုးတက္လာပံု ေနာက္ခံသမိုင္း အက်ဥ္း တို႔ကိုေဖာ္ျပထားသည္။
(ဃ) Control System မ်ားတြင္ပါဝင္သည့္ control loop မ်ားႏွင့္ Block မ်ား တည္ေဆာက္ပံုတို႔ကိုရွင္းျပထားသည္။
(င) Control Loop မ်ားတြင္ အသံုးျပဳထားသည့္ Control Strategies မ်ားႏွင့္ algorithms မ်ား ကိုလည္းေဖာ္ျပထားသည္။
Study Objectives
ဤအခန္း(Chapter)ကို စနစ္တက်ေလ့လာျပီးေနာက္
(က) HVAC System မ်ားတြင္ Control System မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ပံု
(ခ) Open Loop Control ႏွင့္ Closed Loop control တို႔ ကြဲျပားျခားနားပံု
(ဂ) Two-position ၊ floating ႏွင့္ modulating control loop မ်ား အလုပ္လုပ္ပံု
(ဃ) Modulation control loop မ်ားတြင္ Proportional (P)၊ integral (I) ႏွင့္ Derivative (D)control
action မ်ား အလုပ္လုပ္ပံု ႏွင့္ control loop တစ္ခုကို tune လုပ္နည္း
(င) Direct action ႏွင့္ Reverse action တို႔ကြဲျပားပံု။ Normally open ႏွင့္ Normally closed တို႔ကြဲျပားပံု။
(စ) Controller တစ္ခုတည္းကိုသာ အသံုးျပဳ၍ controlled device မ်ား sequence ျပဳလုပ္ပံု တို႔ကို
နားလည္ သေဘာေပါက္လိမ့္မည္ျဖစ္သည္။

၁.၁ အဘယ္ေၾကာင့္ control system မ်ားလိုအပ္သနည္း။
ယေန႔နည္းပညာ ေခတ္ၾကီးတြင္ ကၽြႏု္ပ္တို၏ ဘဝပို၍ convenient ျဖစ္ရန္ ၊ comfortable ျဖစ္ရန္ ၊ efficient ျဖစ္ရန္ ႏွင့္ effective ျဖစ္ရန္ အတြက္ Control နည္းပညာ ႏွင့္ Control System မ်ားရွိရန္လုိသည္။
ၿပင္ပ condition ႏွင့္ occupancies မ်ားေျပာင္းလဲသည့္အခုိက္ equipment မ်ား၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား လိုက္ေလွ်ာညီေထြ ေျပာင္းလဲေစရန္အတြက္ control မ်ားက ေဆာင္ရြက္ေပးသည္။ Equipment မ်ားပိုမို ေကာင္းမြန္စြာ လုပ္ေဆာင္ေစရန္ လည္း control မ်ားက ေဆာင္ရြက္ေပးသည္။

Control ဆုိသည္မွာလက္ရွိအေၿခအေန(input)မ်ားကို ေစာင့္ၾကည့္ၿပီး (monitor လုပ္ျပီး) output မ်ားကို အလိုရွိသည့္ ပံုစံအတိုင္းျဖစ္ေအာင္ ကိရိယာ(device) မ်ား ၿဖင့္ ထိန္းေပးေသာ (regulate လုပ္ေပး) ၿခင္း ျဖစ္သည္။
ဥပမာ နံနက္ခင္း အခ်ိန္ သင္ေရခ်ိဳးသည့္အခါ ေရ၏အပူခ်ိန္ကို လက္ျဖင့္ စမ္းျပီးလုိသည့္ အပူခ်ိန္ရေအာင္ေရပူကိုေပးသည့္ ဘားႏွင့္ ေရေအးေပးသည့္ဘားကို လက္ျဖင့္လွည့္က မိမိအလိုရွိသည့္ အပူခ်ိန္ေရာက္ေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ Control လုပ္ၿခင္း ပင္ျဖစ္သည္။

ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုမွာ ကားေမာင္းသည့္အခါ ဒိုင္ခြက္(speedometer) ကိုၾကည့္၍မိမိအလိုရွိသည့္ ျမန္ႏႈန္းရေအာင္ accelerator ကိုေျခေထာက္ျဖင့္ ဖိေပးျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိ ဥပမာ အားလံုးသည္ Closed-loop manual controls မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ Manual ဆိုသည္မွာ (Controller သုိ့မဟုတ္ Control loop ကို မသံုးပဲ) လူကိုယ္တိုင္က Controller အျဖစ္ေဆာင္ရြက္ ေပးေနျခင္းျဖစ္သည္။ လူက မည္သည့္ Control Action ျပဳလုပ္ရမည္ကို ဆံုးျဖတ္ကာ ေဆာင္ရြက္ေနျခင္းျဖစ္သည္။

Closed-loop ဆိုသည္မွာ Control Action မွ feedback ၿပန္ယူ၍ အသံုးၿပဳထားၿခင္းၿဖစ္သည္။
သင္ေဆာင္ရြက္လိုက္သည့္ Control Action မွ မည္ကဲ့သုိ႔ ျပန္လည္၍တံု႕ျပန္မႈ ရွိသည္ကို feedback အျဖစ္ျပန္ယူ ၍ control လုပ္ျခင္းကိုဆိုလိုသည္။ အထက္ပါ ဥပမာ မ်ားတြင္ feedback အျဖစ္ ေရကို ေရေႏြးမေႏြးကို လက္ျဖင့္စမ္းသပ္ျခင္း။ မိမိ အလိုရွိသည့္ျမန္ႏႈန္းေရာက္မေရာက္ ကို ျမန္ႏႈန္းျပဒိုင္ခြက္ (speedometer) ကိုလွမ္းၾကည့္ျခင္းတို႔ျဖစ္သည္။
အကယ္၍သင့္ကားတြင္္ ျမန္ႏႈန္းကို အလုိရွိသလို ထိန္းထားႏိုင္သည့္ Cruise control ပါလွ်င္ ထုိ Control သည္ Automatic Control ဟုသတ္မွတ္ ေခၚဆိုသည္။ Automatic control ဆိုသည္မွာ သင္ manual control တြင္ ျပဳမူလုပ္ေဆာင္မည့္ Control Action မ်ားကို သင့္ကုိယ္စားျပဳလုပ္ေပးသည့္ Device တစ္ခုျဖစ္သည္။ သင့္ကား၏ cruise control panel တြင္သင္အလိုရွိသည့္ ျမန္ႏႈန္းကိုထည့္ သြင္းျပီး Set ခလုပ္ကိုႏွိပ္လိုက္သည္ႏွင့္ တစ္ျပိဳင္နက္ cruise controller သည္ ကား၏အျမန္ႏႈန္းကို ေစာင့္ၾကည့္ျပီး (monitor လုပ္ေနၿပီး) accelerator ကိုလုိသလို adjust လုပ္ေနလိမ့္မည္ျဖစ္သည္။
သင္အလိုရွိေသာျမန္ႏႈန္း (Desired Speed) ကို Control ေဝါဟာရ အားျဖင့္ Set point ဟုေခၚသည္။ Controller သည္အျမဲတမ္း Set point ကိုရရွိေအာင္ ၾကိဳးစားေနလိမ့္မည္ျဖစ္သည္။ Cruise control System သည္ သင္သတ္မွတ္ထားေသာ ျမန္ႏႈန္း (Set point) ကို သင့္ထက္ပိုတိက်စြာ ထိန္းေပးထားႏိုင္ စြမ္းရွိသည္ကို ေတြ႔ရလိမ့္မည္။

အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္သင္သည္ကား ၿမန္ႏွဳန္း (speed) တစ္ခုတည္းကိုသာ ထိန္းရန္အျမဲတမ္း အာရံုစိုက္ေနနုိင္လိမ့္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ Automatic Control မ်ားကိုကၽြႏု္ပ္တို႔ အသံုးျပဳရသည့္ အေၾကာင္းမွာ အလိုရွိေသာရလဒ္ (Desire result) တစ္ခုတည္းကိုသာ ရရန္အတြက္ အျမဲမျပတ္ၾကည့္ရႈ ျပီးထိ္န္းသိမ္း ေနရန္အခ်ိန္မရွိျခင္း၊ ထိုသို႕ အၿမဲျပဳလုပ္ေနရန္ မစြမ္းႏိုင္ျခင္း ႏွင့္ ၿငီးေငြ ့လာၿခင္း တို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

HVAC ႏွင့္ Refrigeration System မ်ား၏ Control သည္ ကၽြႏု္ပ္ကားကို ထိန္းသိမ္း ေမာင္းႏွင္သည့္ အခါသံုးသည့္ Control ႏွင့္ဆင္တူသည္။ ကား၏ျမန္ႏႈန္း (Speed) ကိုၾကည့္၍ (မနည္းေစ၊ မမ်ားေစပဲ) ေဘးအႏၱရာယ္ ကင္းေအာင္ေမာင္းသကဲ့သို႔ HVAC system သည္ လူမ်ား comfortable ၿဖစ္ေနေအာင္ dry bulb temperature ကို လိုသလုိ အၿမဲ ထိန္းေပးထားရမည္။ သို႔ေသာ္ ေဘးအႏၱရာယ္ကင္းစြာ ေမာင္းႏွင္ရန္အတြက္ (Speed) တခုတည္းျဖင့္ မလံုေလာက္သကဲ့သို႔ thermal comfort ျဖစ္ရန္အတြက္လည္း temperature တစ္ခုတည္းျဖင့္မရႏိုင္ေပ။ ေဘးအႏၱရာယ္ကင္းစြာ ေမာင္းရန္ Speed သည္ major factor ျဖစ္သကဲ့သို႔ comfort ၿဖစ္ရန္အတြက္လည္း temperature သည္ major factor ျဖစ္သည္။

ခဏအတြင္း ျမန္ႏႈန္းျမင့္ေအာင္(Speed မ်ား) ရေအာင္လုပ္ျခင္း၊ ေတာင္ေပၚသို႔ ေမာင္းတက္ျခင္းႏွင့္ အလြန္ေလးသည့္ ပစၥည္းမ်ားကား အျပည့္သယ္ေဆာင္ျခင္း စသည္ကဲ့သို႔ေသာ peak power output မ်ားကိုတစ္ခါတစ္ရံ မွသာလိုအပ္ျပီး က်န္အခ်ိန္မ်ားတြင္အလိုရွိသည့္ speed ကိုရရန္ accelerator ကိုနင္း၍ engine ၏ output ကိုလိုသလို control လုပ္သည္။ HVAC System မ်ားတြင္းလည္း ထို႔အတူပင္ျဖစ္သည္။ Peak cooling load (သို႔) heating load မ်ားကိုတစ္ခါတစ္ရံ မွသာလိုအပ္ျပီး က်န္အခ်ိန္မ်ားတြင္ comfortable ျဖစ္ေစမည့္ actual cooling ႏွင့္ heat load မ်ားကို system output ရရန္အတြက္ လိုသလို control လုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။

HVAC System မ်ားတြင္ manual control ေနရာတြင္ automatic control ျဖင့္ အစားထုိး အသုံးျပဳရသည့္အေၾကာင္းမွာ automatic control တြင္ operator ကအျမဲမျပတ္ ေစာင့္ၾကည့္ ထိန္းေပးေနရန္ မလုိေသာေၾကာင့္ အလုပ္သမားခ(Operator cost) သက္သာသည္။ အျမဲ consistent ျဖစ္သည့္ရလဒ္ကုိ ေပးနုိင္သည္။ System တစ္ခုလုံး၏ performance လည္းပုိမုိေကာင္းမြန္နုိင္သည္။

HVAC system မ်ားတြင္ control ကုိအသုံးျပဳရသည့္အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ facility အတြင္းရွိ process မ်ားအတြက္သင့္ေလ်ာ္ေသာ environment ရရွိရန္ အတြက္ျဖစ္သည္။ အေဆာက္အဦး အတြင္းရွိလူမ်ား (Building’s occupants) အတြက္သင့္ေလ်ာ္ေသာ thermal comfort ရေစရန္အတြက္ ျဖစ္သည္။ ရုံးခန္းမ်ားအတြင္း ဝန္ထမ္းမ်ားအတြက္ productive atmosphere ရေစရန္အတြက္ ျဖစ္သည္။ေစ်းဆုိင္မ်ား၊ စားေသာက္ဆုိင္မ်ား အတြက္မွာမူ ေဖာက္သည္ ႏွင့္ စားသုံးသူမ်ားကုိ ဖိတ္ေခၚရန္အတြက္ comfortable environment ၿဖစ္ရန္လိုသည္။ ပစၥည္းထုတ္လုပ္ေသာ စက္ရုံမ်ားအတြက္ အလုပ္သမားမ်ား က်န္းမာ သက္သာစြာ အလုပ္လုပ္နုိင္ရန္ႏွင့္ ထုတ္ကုန္မ်ား၏ အရည္အေသြး ပုိမုိေကာင္းေစရန္အတြက္ ျဖစ္သည္။ ေဆးရုံမ်ားႏွင့္စမ္းသပ္ခန္းမ်ား ေရာဂါမကူးစက္ႏုိင္သည့္ ေနရာမ်ားႏွင့္ ပုိးမႊားမ်ားကုိ ထိေရာက္စြာ သန္႔စင္ႏွိမ္နင္းႏုိင္ေသာ ေနရာမ်ားျဖစ္ရန္ အတြက္ျဖစ္သည္။

HVAC system မ်ားရွိ ေလ (air) ႏွင့္ water (ေရ) တုိ႔၏ movement မ်ားကုိ regulate လုပ္ရန္ႏွင့္ environment အတြက္ heating၊ cooling ႏွင့္ humidification source မ်ားကုိ regulate လုပ္ရန္အတြက္ ျဖစ္သည္။ ယေန႔တြင္ ေခတ္အရ ေတာင္းဆုိလာေသာ Control System မ်ား၏ capability တစ္ခုမွာ Energy Management ျဖစ္သည္။ Control system သည္ မၿဖစ္မေန လုပ္ေဆာင္ေပးရမည့္ HVAC function မ်ားအျပင္ energy efficient ျဖစ္ေအာင္ အတတ္ႏုိင္ဆုံး ေဆာင္ရြက္ ေပးရမည္။ Safety (ေဘးအႏၱာရယ္ ကင္းေရး) သည္ automatic control ၏ ေနာက္ထပ္အေရးၾကီးသည့္ function တစ္ခု ျဖစ္သည္။ Safety fiction သည္ HVAC Equipment မ်ားအနီးရွိ လုပ္ကုိင္ေနသူမ်ား၏ အသက္အႏၱရယ္ႏွင့္ က်န္းမာေရးလုံျခံဳစိတ္ခ်ရေစရန္၊ Equipmentမ်ား မပ်က္စီးေစရန္ ႏွင့္ Equipment မ်ား သက္တမ္းေစ့ ၾကာရွည္စြာ အသုံးျပဳႏုိင္ေစရန္အတြက္ျဖစ္သည္။ Safety control function မ်ား၏ ဥပမာမ်ားမွာ overheating ႏွင့္ freezing တို႔မျဖစ္ေစရန္အတြက္ high temperature ႏွင့္ low temperature တို႔ကို ကန္႔သတ္ထားျခင္း၊ high pressure ႏွင့္ low pressure တို႔ကိုကန္႔သတ္ထားျခင္း၊ fuse မ်ားျဖင့္ over current (Current အလြန္ျမင့္တက္လာျခင္းကို ကာကြယ္ျခင္း) ၊ fire ႏွင့္ smoke detection တို႔ျဖစ္သည္။

၁.၂ Control လုပ္နည္းမ်ားတိုးတက္လာပံု
Automatic Control တြင္ပထမဆုံးအသုံးျပဳေသာ device မွာ space heating system ပါရွိသည့္ bimetallic strip ျဖစ္သည္။ ထုိ device သည္ အလုိရွိသည့္ Boiler output ရေအာင္ သုိ့မဟုတ္ အလုိရွိသည့္ combustion rate ရေအာင္ boiler တံခါးပိတ္ျခင္း၊ ဖြင့္ျခင္း၊ combustion air damper ကုိဖြင့္ျခင္း၊ ပိတ္ျခင္း စသည့္ကိစၥမ်ားလုပ္ေဆာင္ရန္ control လုပ္ေပးသည္။ ထုိ႔အျပင္ steam radiator ႏွင့္ steam heating coil တြင္အသုံးျပဳသည္။ ထုိအခ်ိန္က steam radiator ကုိ manually (ေစာင့္ၾကည့္၍) လက္ျဖင့္ ဖြင့္ျခင္း၊ ပိတ္ျခင္းနည္းျဖင့္ control လုပ္ခဲ့ၾကသည္။

Dr.Andrew Ure သည္ thermostat ကုိစတင္ တီထြင္အသုံးျပဳခဲ့သူျဖစ္သည္။ယေန႔ထက္တုိင္ thermostat ကုိေနရာမ်ားစြာတြင္အသုံးျပဳ ေနၾကဆဲျဖစ္သည္။ thermostat ကုိ ခန္းမမ်ား၊ စားေသာက္ဆုိင္မ်ား ႏွင့္ အေဆာက္အဦးမ်ား၌ အပူခ်ိန္္ (temperature) ကို control လုပ္ရန္အတြက္ အသုံးျပဳ ၾကသည္။ ထုိ႔ေနာက္ mercury thermometer column ႏွင့္ mercury switch တုိ႔ကုိ တီထြင္ အသုံးျပဳ လာၾကသည္။ mercury thermometer column တြင္ မာၾကဴရီ ၏ expansion ၿဖစ္မွဳေၾကာင့္ contact ျဖစ္ေစကာ control လုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ အပူခ်ိန္ျမင္႔မားလာမႈေၾကာင့္ မာၾကဴရီ၏ ထုထည္သည္ က်ယ္ျပန္႔လာကာ contact ျဖစ္ေစျပီး contact ျဖစ္ေစျပီးလွ်ပ္စစ္ကို စီးဆင္းေစကာ complete circuit ကိုျဖစ္ေစသည္။ ထုိကိရိယာသည္ အလြန္တိက်စြာ လုပ္ေဆာင္ေပးႏိုင္ေသာ္လည္း လိုသလို adjust လုပ္၍မရသည့္ Non-adjustable Device ျဖစ္သည္။

Mercury switch သည္ ေသးငယ္သည့္ tube ထဲတြင္ mercury ကိုထည့္၍ အေသပိတ္ထား သည့္ကိရိယာျဖစ္သည္။ ထိပ္တစ္ဖက္သို႔မဟုတ္ ထိပ္တစ္ဖက္စီ သည္ contact အျဖစ္ အသံုးျပဳ ထားသည္။
Refrigeration System မ်ားတြင္ thermostat ကိုေမာ္တာမ်ားေမာင္းရန္၊ ရပ္ရန္အတြက္ လည္းေကာင္း၊ ဘားမ်ားဖြင့္ရန္၊ ပိတ္ရန္အတြက္လည္းေကာင္း အသံုးျပဳသည္။ ပထမဦးဆံုး refrigeration system မ်ားတြင္ စီးဆင္းမည့္ refrigerant ပမာဏ ကို Manual control လုပ္သည္။ ထို႔ေနာက္ high side floats၊ low side floats ႏွင့္ constant pressure valve (automatic expansion valve) သည့္ control device မ်ားကိုတီထြင္ကာ အသံုးျပဳလာၾကသည္။ Control devices မ်ားေပၚေပါက္ခါစ၌ fan သို႔မဟုတ္ pump မ်ားေမာင္းရန္၊ ရပ္ရန္ (သို႔) Valve ႏွင့္ damper မ်ား ဖြင့္ရန္၊ ပိတ္ရန္အတြက္ လွ်ပ္စီးပတ္လမ္း (electric circuit) ကိုပတ္လမ္းျပည့္ေအာင္ လုပ္ျခင္း(Make)၊ ပတ္လမ္းျပတ္ေအာင္လုပ္ျခင္း(Break)နည္းျဖင့္ control လုပ္သည္။
တီထြင္ခါစအခ်ိန္က control device မ်ားသည္ self-powered ကိရိယာမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ Self-powered ဆိုသည္မွာ control device မ်ားလုိအပ္သည့္ power ကိုတျခားေသာ external source မွမယူပဲ control လုပ္ေနသည့္ process မွ power ကိုအသံုးျပဳျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိအခ်ိန္က ေစ်းႏႈန္းသက္သာသည့္ modulating control မ်ားရွိရန္ လိုအပ္လာေသာေၾကာင့္ လွ်ပ္စစ္(electric) ကိုမသံုးပဲ compressed air ကိုအသံုးျပဳသည့္ pneumatic control device မ်ားေပၚေပါက္လာသည္။ Modulating control ဆိုသည္မွာ ေမာင္းျခင္း၊ ရပ္ျခင္း (သို႔) ပိတ္ျခင္း၊ ဖြင့္ျခင္း စသည္ကဲ့သို႔ state ၂ခုသာရွိၿခင္း မဟုတ္ပဲ controlled device ကို လုိအပ္သလုိ 0 မွ 100 % အတြင္း ရွိေနေစျခင္းျဖစ္သည္။(ဥပမာ-valve သုိ့မဟုတ္ damper ကို ၃၀% ပြင့္ေနေစျခင္း ၿဖစ္သည္။)

Pneumatic control မ်ားသည္ analog အမ်ိဳးအစား (Modulating အမ်ိဳးအစား) မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ထုိ႔ေနာက္ electron tube ကို ေပၚထြန္းလာျပီးေနာက္ analog electronic control device မ်ား တီထြင္ႏိုင္လာခဲ့ၾကသည္။ယခုအခါတြင္ analog solid state (semiconductor) device မ်ားကိုတီထြင္နုိင္ခဲ့ၿခင္းေၾကာင့္ control လုပ္ႏုိင္သည့္ function မ်ားလည္းပို၍ ေကာင္းမြန္လာသည္။ ထုိေနာက္ Direct Digital Control (DDC) ဟုေခၚသည့္ Digital control နည္းပညာမ်ားထြန္းကားလာသည္။

Modern control system ၏အေျခခံ control system အမ်ိဳးအစား ၅ မ်ိဳးမွာ
(၁) Self-powered controls
(၂) electric controls
(၃) pneumatic control
(၄) Analog electronic controls ႏွင့္
(၅) Digital control တို႔ျဖစ္သည္။

ယေန႔ အသံုးၿပဳေနေသာ control system မ်ားတြင္ အထက္ပါ control system အမ်ိဳးအစား ၅ ခု ကိုေပါင္းစပ္၍ တည္ေဆာက္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ Hybrid control system ဟုေခၚဆိုပါက ပိုမိုမွန္ကန္သည္။ ယခင္၊ ယခုႏွင့္ ေနာင္တြင္ရွိမည့္ temperature control system မ်ားတြင္ အသံုးျပဳထားသည့္ Hardware အမ်ိဳးအစား အားလံုးသည္ တူညီေသာ control fundamental principle ကိုအေျခခံ၍ တည္ေဆာက္ ထားသည္။ မည္သို႔ပင္ ပိုေကာင္း ေအာင္ ျပဳျပင္တီထြင္ထားပါေစ အေျခခံ fundamental concept မ်ားေျပာင္းလဲလိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။ (ASHRAE publication-Heat and Cold mastering the Great Indoor မွကူးယူေဖာ္ျပသည္။)
ေကာင္းထက္ညြန့္