" But when along train of abuses and usurpations, pursing inviably the same object, evinces a design to reduce them under absolute despotism , it is their right, it is their duty to throw of such their goverment and provide new guards for their fucture security."

စာေရးဆရာ ပီမိုးနင္း


PMoeHninn
စာေရးဆရာ ပီမုိးနင္း၏အေၾကာင္းကုိ ေရးမည္ၾကံလွ်င္ပင္ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္သည္ ရႊံ႕ညြန္ထဲမွ ေပါက္ လာေသာ ၾကာပင္တြင္ ထြားထြားေဝေဝပြင့္ေနသည့္ ၾကာပြင့္တြင္းသုိ႔ ေျပးဝင္ နားေနေလသည္။
အေၾကာင္းမူကား ပီမုိးနင္းသည္ မထင္ရွားေသာ ေတာရြာတစ္ရြာ မထင္ရွားေသာ အမ်ဳိး၌ ေမြးဖြား၍ ျမန္မာျပည္ကုိ လႊမ္းကာေက်ာ္ၾကားလ်က္ ရွိသည္။ ေသာက္စားမူးရစ္၊ ညစ္ညစ္ေပေပ အၿမဲေနရာမွ အမ်ဳိးသားအက်ဳိးေတာ္ေဆာင္ရြက္ေသာ မူရင္းဓာတ္သည္ အစဥ္ေပၚေနလ်က္ ရွိသည္။ သိမ္ဖ်င္းေသးႏုပ္ေသာ အျပစ္ကေလးမ်ားၾကားမွ ထုိအျပစ္မ်ားကုိ ျပည္ဖုံးကား ခ်လုိက္ေသာ္ ျမန္မာျပည္ လြတ္လပ္ေစလုိေသာ ေစတနာႏွင့္ ႏုိင္ငံျခားသားတုိ႔ ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈကုိ မခံႏုိင္ေသာ သခင္စိတ္ သည္ ရႊင္လန္းေမႊးႀကိဳင္စြာ ပြင့္လ်က္ရွိသည္။ ညစ္ညစ္ပတ္ပတ္ ေရးလုိက္ေသာစာမ်ားကုိ အုပ္ကာ တကယ့္စာေရးဆရာ စြမ္းရည္မ်ားသည္ ေပၚလြင္လ်က္ ရွိသည္။ စာေပါ့စာေျပာင္မ်ားတြင္ အျမစ္စုိက္ ကာ နက္နဲေသာ အၾကံဉာဏ္မ်ား၊ စူးရွေသာ ေလာကအျမင္သည္ သန္စြမ္းစြာ ေပါက္ေရာက္လ်က္ ရွိသည္။
သုိ႔ေၾကာင့္လည္း ပီမုိးနင္းေသေသာအခါ၌ ကၽြန္ေတာ္သာ အသုဘ႐ႈစကားဆုိရလွ်င္ "ကၽြန္ေတာ္စိတ္ သည္ ရႊံ႕ညြန္ထဲမွ ေပါက္လာေသာ ၾကာပင္တြင္ ထြားထြားေဝေဝ ပြင့္ေနသည့္ ၾကာပန္းတြင္းသုိ႔ ေျပးဝင္နားေနပါသည္" ဟုေျပာရန္ ရည္ရြယ္ထားေပသည္။
ဆရာပီမုိးနင္း၏ ႐ုပ္ရည္မွာ လြန္စြာထုိင္းမႈိင္းေလးကန္ေလသည္။ အသားအေရ စိုျပည္ၿပီး အေတာ္ပင္ ဝသည္။
သူသည္ ကတုံးဘုိေကကေလးႏွင့္ ျဖစ္ေလ၏။ အက်ႌလက္တုိ ေကာ္လန္ကေလးကုိ ဝတ္ထား၍ အေပၚအက်ႌမပါ။ ရခုိင္လုံခ်ည္အနီႏွင့္ အစိမ္းကြက္ကုိ ဝတ္ဆင္ထားေလသည္။ လက္တစ္အုပ္ခန္႔ အျပားရွိေသာ ခါးပတ္စိမ္းႀကီးမွာ သူ၏တုတ္ခုိင္ေသာခါးတြင္ ေရစည္သံပတ္ႀကီးကဲ့သုိ႔ ထင္ရွားစြာ ေပၚရွိေလ၏။ သည္တုန္းက သူ႔႐ုပ္ကုိ ယခုထက္ထိ မေမ့ေသး။ ထုိအခါက သူ႔ကုိ ဘယ္ကတ႐ုတ္ ကျပားႀကီးပါလိမ့္ဟုသာ အံ့ၾသေတြးေတာမိခဲ့၏။
ပဲေရာ့ဦးဆန္နီက ဒါ ဆရာ ပီမုိးနင္းပဲဟု ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ သူ႔ကုိ မိတ္ဆက္လုိက္ေတာ့မွ ငယ္ငယ္တုန္းက ခုိးကာ ပုန္းကာ စဲြခဲ့ရေသာ သဲျမညႇာဆရာႀကီး ျဖစ္ေၾကာင္း သိရေလေတာ့သည္။
ဆရာပီမုိးနင္းကား မ်က္ႏွာကုိ မေမာ့ဘဲ မ်က္မွန္ေအာက္မွ မ်က္ခြံႏွင့္ သူငယ္အိမ္ကုိ ျမႇင့္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ အားၾကည့္၏။ ေနာက္ ဟဲဟဲဟဲ ဟု ျပံဳးရယ္ကာ ကၽြန္ေတာ့္အား အသိအမွတ္ျပဳ၏။ ေနာက္သူသည္ စာကုိပင္ ဆက္ေရးေနေလသည္။
ဦးဆန္နီ၏ စားပဲြေပၚရွိ ေၾကးဆင္း႐ုပ္မ်ား၏ ဝင္းေျပာင္ေသာ အေရာင္သည္လည္းေကာင္း၊ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔တေတြ ထုိင္ေနၾကေသာ ကုလားထုိင္အေရာင္းမ်ားသည္လည္ေကာင္း၊ အခန္းေက်ာက္မွန္မ်ား၏ အေရာင္သည္လည္းေကာင္း ဆရာပီမုိးနင္းကုိ မဟပ္။ သူသည္ အျမင္အားျဖင့္ မေတာက္ေျပာင္ဆုံး ေသာ လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေလသည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ပီမုိးနင္းကုိ ရင္းႏွီးစြာ မဆည္းကပ္ဖူးေသာ္လည္း ေမာင္ဂုိမာရီလမ္းတြင္ တစ္ခန္း ျခားကပ္ေနဖူးသျဖင့္ သူ႔ေနပုံထုိင္ပုံကုိ အကဲခတ္ခြင့္ရေပသည္။
ဆရာသည္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အခန္းေရွ႕ အစုံသုပ္ဆုိင္၌ ခဏခဏ ထုိင္စားေလ့ ရွိသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ထမင္းစားခ်ိန္တြင္ အစုံသုပ္စား၍ တစ္ခါတစ္ရံ ညဆုိင္သိမ္းခါနီးမွ စားေလ့ရွိသည္။ အိမ္တြင္ ခ်က္ျပဳတ္ေသာ ထမင္းဟင္းကုိ မည္မည္ရရမစားဘဲ တ႐ုတ္ဆုိင္က အစိမ္းေၾကာ္ႏွင့္ ထမင္းမ်ား ဝယ္စားေလ့ ရွိသည္။
တစ္ခါ သူ႔အိမ္ခန္းသုိ႔ေရာက္ေသာအခါ ရင္ေလာက္ျမင့္ေသာ စင္ကေလးေပၚတြင္ ထမင္းပန္းကန္ကုိ ထားကာ မတ္တတ္ရပ္၍ တူႀကီးႏွင့္ထမင္းစားေနသည္ကုိ ေတြ႕ရေလသည္။ ထမင္းကုိ တစ္လုပ္သြပ္ စားလုိက္ လမ္းေလွ်ာက္လုိက္၊ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ဝါးမ်ဳိလုိက္ျဖင့္ စည္းစိမ္အႀကီးဆုံးကုိ ခံေနေလ သည္။
သူ႔အခန္းကား ေမွာင္ေနေလ၏။ ဖုန္အမႈိက္တုိ႔ျဖင့္ ညစ္ေပေန၏။ ဧည့္ခန္းတြင္ မိန္းမအက်ႌ၊ ေယာက်္ား လုံခ်ည္၊ အက်ႌမ်ားမွာ ပုံလ်က္ပုံလ်က္ထားရာ ႐ႈပ္ေနေလ၏။ အိမ္ေရွ႕မွ ဓာတ္ရထားေမာင္း သြားေသာ အခါငလ်င္လႈပ္သကဲ့သုိ႔ အိမ္မွာ တုန္တုန္သြား၏။ ဓာတ္ရထားဆူသံမစဲမီ ဘတ္စ္ကားေျပးသံမွာ ဆင့္တက္လာေလ၏။
ထုိအခါက ကၽြန္ေတာ္သည္ ဆရာပီမုိးနင္း၏ ဝတၳဳတစ္ခုတြင္ပါေသာ ဇင္းက်ဳိက္ေတာင္အနီးရွိ ဥယ်ာဥ္ အိမ္ကေလးတစ္ခုကုိ ေျပးျမင္မိေလသည္။ ထုိအိမ္ကေလးသည္ ညိဳ႕မႈိင္းေသာ ေတာင္တန္းကုိ ေမွ်ာ္ၾကည့္ေနသည္။ ေဘးပတ္ဝန္းက်င္မွာ စိမ္းစုိေသာ ေတာတစ္ခုရွိသည္။ အိမ္ရွင္မကား အသားျဖဴျဖဴဝဝ ႐ုပ္ေခ်ာ၊ မအံ့ဆုိသူ မိန္းမတစ္ဦး ျဖစ္သည္။ သူကား လင္ႏွင့္ ျဖစ္သည္။ အျခားလူပ်ဳိ ကေလးတစ္ေယာက္ႏွင့္ ခ်စ္ႀကိဳက္ၾကသည္။ "အင္း ဒီေနရာကေနၿပီး ဒီလုိဝတၳဳေတြးႏုိင္တာ အံ့ပါရဲ႕" ဟု ထုိစဥ္က ကၽြန္ေတာ္ခ်ီးက်ဴးမိသည္။ "ဝတၳဳေရးဆရာေတြဟာ ငရဲကေနၿပီး နတ္ျပည္အေၾကာင္း ေရးႏုိင္ၾကတာပဲထင္ရဲ႕" ဟု ေတြးေနဆဲ။ သူ႔မိန္းမ အျပင္ထြက္လာေလသည္။ သူ႔မိန္းမ (ထုိစဥ္က ၿမဲေနေသာ မိန္းမ) ကား အသက္လည္း အေတာ္ႀကီးၿပီ။ ပိန္လည္း ပိန္လွ၏။ လက္ကေလးမ်ားမွာ က်ီးေျခေထာက္ ကေလးမ်ားကဲ့သုိ႔ သဲျမညႇာမွ မွတ္မိေသာ ဥပမာ အ႐ုိးခ်ည္းျဖစ္ေနေလသည္။ "အဲငါသိၿပီ ဆရာကေတာ္ကုိ ၾကည့္အားမရတုိင္း မအံ့လုိဇာတ္လုိက္မင္းသမီးေတြကုိ ေရးထည့္ေန တာ" ဟု ကၽြန္ေတာ္လည္း ယူဆမိေတာ့သည္။
တစ္ေန႔ေသာ္ ပီမုိးနင္းႏွင့္ သူ႔ဇနီး လန္ခ်ားစီးၿပီး ဘုရားသြားတူတူ၊ ေက်ာင္းသြားတူတူ ဝါဒျဖင့္ ေပ်ာ္ပါး စြာ ျပန္လာသည္ကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အခန္းေရွ႕ ကျပင္ေလးမွာ ျမင္လုိက္ရေလသည္။ သူတုိ႔ အိမ္ေပၚတက္သြား၍ မၾကာမီ အသက္ငယ္ငယ္ ဝဝျဖဴျဖဴ မိန္းမတစ္ေယာက္သည္ ေအာက္ကေန၍ "ဆရာေက်ာ္-ဆရာေက်ာ္" ဟု ေခၚေလသည္။ ပီမုိးနင္းကုိ အမ်ားစုက ဆရာေက်ာ္ဟုသာ ေခၚၾက သည္။
မၾကာမီ ဆရာႀကီးသည္ ခါးပတ္စိမ္းႀကီး ပတ္လ်က္ ဆင္းလာေလသည္။ ထုိမိန္းမႏွင့္ ရယ္ကာျပံဳးကာ ေျပာဆုိၿပီး လန္ခ်ားႏွင့္ ထြက္သြားၾကေလသည္။l
ကၽြန္ေတာ္သည္လည္း အတြင္းသုိ႔ဝင္ကာ စာဖတ္၍ ေနေလသည္။ ထုိအခါက ကၽြန္ေတာ္မွာ စာေရး ဆရာအျဖစ္ကုိ နေမာတႆဆုိ၍ ေတာင္းခံဆဲျဖစ္ေလသည္။ ထုိအခန္း၌ပင္ ေရးေသာစာတုိ႔မွာ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ႏွင့္တူသည္ မတူသည္ကုိ မသိေသာ္လည္း ေနရထုိင္ရသည္မွာကား စာေရး ဆရာႏွင့္ တူေလသည္။
မ်ားစြာဆင္းရဲ၏။ မ်ားစြာအလုပ္လုပ္ရ၏။ မ်ားစြာကားေပ်ာ္၏။
ည ၉ နာရီေလာက္တုိင္ေသာအခါ တစ္ဘက္ခန္းက ဆူသံပူသံကုိ ၾကားရေလသည္။
"မလာခဲ့နဲ႔။ ရွင့္မယားငယ္နဲ႔ရွင္ ေနေခ်"
"ေဟ့ေကာင္မ တိတ္၊ သိပ္စကားမမ်ားနဲ႔"
"မေတာ္ဘူး အေသေကာင္ႀကီးရဲ႕။ မေတာ္ဘူး တဏွာ႐ူးႀကီးရဲ႕။ မေတာ္ဘူး၊ သြား၊ မလာခဲ့နဲ႔"
ေယာက်္ားသံမွာ ဆရာပီမုိးနင္း၏အသံျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ထသြား၏။ သူတုိ႔ဘက္ဆီသုိ႔ လွမ္းၾကည့္ေနေလ၏။ ဆရာ့အသံကား မူမမွန္၊ မူးသံႀကီး ေပၚလ်က္ရွိ၏။
"မယားငယ္၊ ေစာက္ကျမင္းမေတြနဲ႔ သြားေနပါ။ သြား-ဖာေတြနဲ႔သာ ရွင္နဲ႔ ေတာ္တယ္"
"ကဲဗ်ာ" ခြပ္ခြပ္ႏွင့္ အသံၾကားရ၏။ ဆရာႀကီးသည္ ျဗံဳးဒုိင္းႏွင့္ ေဆာင့္ေအာင့္ကာ ဆင္းလာေလ၏။ ေနာက္ လန္ခ်ားေပၚတက္၏။ အိမ္ေပၚက မိန္းမကား ငုိလ်က္ ရန္ေထာင္လုိက္၏။
"ေဂ်ာင္း-ေဂ်ာင္း" ဟု လန္ခ်ားကုလားကုိ ႏွင္ကာ ဆရာသည္ ထြက္သြားေလ၏။ သူ႔မိန္းမထိပ္တြင္ ေသြးရႊဲ၍ က်န္ရစ္ခဲ့ေလ၏။
ပီမုိးနင္းသည္ ဂ်ာနယ္တုိက္တစ္တုိက္သုိ႔ သြားၿပီးရက္မ်ားစြာ ေနေလ၏။ ထုိတုိက္တြင္ပင္ ျဖစ္သလုိ ေန၊ ျဖစ္သလုိစား၊ ျဖစ္သလုိအိပ္ကာ စာမွန္မွန္ေရးေနေလသည္။
ဤကဲ့သုိ႔႐ႈပ္ေထြးေသာ အိမ္တြင္းေရးကုိယ္ေရးအျဖစ္မွေန၍ ဝါ ညႊန္႔တြင္းမွေန၍ ရွင္းေပ့လင္းေပ့ဆုိ ေသာ စာမ်ားကုိ ေရးထုတ္လ်က္ေနသည္မွာ ပီမုိးနင္းအတြက္ အဆန္းအသစ္မဟုတ္ေပ။
အျခားအျခားဘက္၌ ပီမုိးနင္းကုိ ခ်ီးမြမ္းခ်င္သူ ခ်ီးမြမ္း၊ မခ်ီးမြမ္းခ်င္သူေန၊ ျမန္မာစာကုိ ရွင္းေအာင္ေရး ရာ၌ကား လူတုိင္းခ်ီးမြမ္းရမည္။ နက္နဲေသာ စိတ္ပညာကုိ လူအမ်ားနားလည္ေအာင္ ျပတ္ျပတ္ သားသား ေရးႏုိင္သူကား သူတစ္ေယာက္ေလာက္သာရွိေသးသည္။ စီးပြားေရး၊ ပညာေရး၊ တုိင္းျပည္ေရး၊ ဘာကုိပင္ေရးေရး ရွင္းလင္းနားဝင္ လြယ္လွေပသည္။ ဝတၳဳအေရး၌ကား ကြက္ကြက္ ကြင္းကြင္း မ်က္စိတြင္း ထင္းခနဲထင္းခနဲျမင္ေလာက္ေအာင္ ေရးသားႏုိင္သည္ကုိကား အထူးဆုိဖုိ႔ မလုိေခ်။ သူ၏ ရွင္းလင္းျပတ္သားေသာ စာသည္ ခ်ဳိသာညီညြတ္ေသာအသြားျဖင့္ လွပေကာင္းမြန္ ေသာအဓိပၸာယ္မ်ားကုိ အၿမဲေဆာင္ႏုိင္ေလသည္။
သူသည္ သူ႔အိမ္တြင္ ဘာျဖစ္ျဖစ္၊ သူ႔ကုိယ္ေရး ဘယ္လုိေနေန ဂ႐ုမစုိက္။ စာကုိေရးဖုိ႔သာ သူဂ႐ုစုိက္ ၏။
ပထမဆုံးေတြ႕စဥ္က စာေရးဆရာနာမည္ႀကီးမ်ားကုိ အခန္းတြင္းမွ စင္ျမင့္ေပၚ ဆဲြတင္ခ်င္ေသာ ဝါသနာအတုိင္း။
"ဆရာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ယူနီဘာစီတီကုိ ဆရားေဟာႂကြပါ ဆရာ" ဖိတ္ေခၚေလသည္။
"ဆရာတုိ႔က အေရးသမားသက္သက္၊ အေျပာမရဘူး။ ေျပာလဲမေျပာတတ္ဘူး က်င့္ရင္လုပ္ရင္ေတာ့ ျဖစ္ရမေပါ့ကြယ္" ဟု သူေရးေနၾက "ျဖစ္ရမယ္" ဟူေသာ အာေဘာ္ႏွင့္ မဆန္႔က်င္ဘဲ ေျဖေလရာ-
"ဒါျဖင့္ က်င့္ေျပာပါဦး ဆရာ" ဟု တစ္ဖန္ဖိတ္ျပန္သည္။
"အဲဒီဘက္က ဝင္မတြင္ပါရေစနဲ႔ တူေမာင္ရာ"
ဆရာသည္ သူ႔အဆင္ျခင္ျဖင့္ သူ႔ဉာဏ္အလင္းေပါက္သည့္အတုိင္း လမ္းမတည့္ဘဲ ခရီးအၿမဲသြား လ်က္ရွိေလသည္။ သုိ႔ေၾကာင့္လည္း လြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္ ၂ဝ မွ်အတြင္း ျမန္မာစာတြင္ အမ်ားဆုံး ေရးသူ သုံးေယာက္တြင္ (လယ္တီပ႑ိတ ဦးေမာင္ႀကီး၊ သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္း၊ ပီမုိးနင္း) တြင္ တစ္ ေယာက္အပါအဝင္ ျဖစ္ေလသည္။
ထုိေန႔ကား တုိးတက္ေရးမဂၢဇင္း ဦးစိန္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပင္ဘက္ ျခံတစ္ျခံတြင္ စာေရးဆရာမ်ားကုိ ထမင္းေကၽြးေသာေန႔ ျဖစ္ေလသည္။
ဆရာဘီ၊ ဘႀကီးစိန္စေသာ ေရွးဆရာႀကီးမ်ားလည္း ပါသည္။ တက္ထြန္း၊ သိပၸံေက်ာ္ထင္စေသာ ဝတၳဳ ေရးဆရာကေလးမ်ားလည္း ေရာက္ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဆရာလြန္း (သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း) ႏွင့္ ပီမုိးနင္းတုိ႔အနီးတြင္ ထုိင္လ်က္ ရွိေလသည္။
ထမင္းစားၿပီးၾက၍ သစ္ပင္ရိပ္မ်ားတြင္ ကုလားထုိင္မ်ားႏွင့္ ဝုိင္းဖဲြ႕ကာ ထုိင္ေနၾကျခင္း ျဖစ္ေလသည္။ ငွက္ေပ်ာရြက္ႀကီးမ်ားကား အသာအယာ တုိက္လ်က္ရွိေသာ ေလတြင္လႈပ္ေနသည္။ စည္း႐ုိးမွေပါက္ ေနေသာ ဒန္႔ဒလြန္ပင္မွ အပြင့္မ်ားသည္ ေႂကြက်လ်က္ ရွိေလသည္။
ဆရာ ပီမုိးနင္းကား ယခုတစ္ႀကိမ္ အေပၚအက်ႌႏွင့္ျဖစ္၏။ ကတုံးကုိ ေျပာင္ေအာင္ ရိပ္ထားၿပီး ပဝါနီကုိ ရစ္ထားေလသည္။ သူကား ခါတုိင္းထက္ ဝ၏။ မ်က္ႏွာမွာလည္း နီေနေလ၏။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သည္ စာဖတ္သူျမန္မာျပည္၌ ေပါဖုိ႔ေကာင္းေအာင္လုပ္ရန္၊ စာအုပ္ေကာင္းမ်ား ေပၚလာရန္ စဥ္းစားေဆြးေႏြးေနေလသည္။ စဥ္းစားရာမွ ဝတၳဳအေၾကာင္းသုိ႔ ေရာက္သြားၾကသည္။ ထုိလူစုတြင္ ေရွးပညာရွိႀကီးအခ်ဳိ႕က ဝတၳဳကုိ ကေလးကလားဟု ထိပါးလုိက္ရာ ကၽြန္ေတာ္က ကန္႔ကြက္ၿပီး ဝတၳဳဂုဏ္ကုိ ခ်ီးက်ဴးေလသည္။ ေနာက္-
"ကၽြန္ေတာ္သေဘာရတာျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားဟာ ဝတၳဳေရးဆရာအျဖစ္နဲ႔လဲ ေလာကအက်ဳိးကုိ အမ်ားႀကီး ေဆာင္ခဲ့တယ္ထင္တယ္" ဟု ဆက္လုိက္ျပန္၏။
"ဟုတ္တာေပါ့တူေမာင္ရာ၊ ငါးရာ့ငါးဆယ္တုိ႔ ဘာတုိ႔ဟာ အကုန္ဝတၳဳေတြခ်ည္းေပါ့" ဟု ပီမုိးနင္းက ကၽြန္ေတာ့္အား ေထာက္ခံေလ၏။ ကၽြန္ေတာ္အားရွိလာၿပီး-
"ဟုတ္တယ္။ ငါ့ရာ့ငါးဆယ္ေတြဟာ ဘုရားက ဘုရားအတိတ္ဘဝ အျဖစ္အပ်က္ေတြလုိ႔ဆုိၿပီး ေဟာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘဝအဆက္ဆက္က ဘုရားအတၳဳပၸတၱိေတြလဲ ဟုတ္မယ္ မထင္ဘူး။ ဝတၳဳ ေတြနဲ႔ လုိရင္းဆဲြေဟာေတာ္မူခဲ့တာ ထင္ပါရဲ႕" ဟု ရဲဝံ့စြာ ေျပာလုိက္ေလေတာ့၏။
"ဟုတ္တယ္၊ ေနာက္မွလူေတြက ဘုရားရဲ႕ အတိတ္ဘဝက အတၳဳပၸတၱိေတြလုိ႔ ေျပာၾကတာပါ" ဆရာပီမုိးနင္းသည္ စိတ္ပါလက္ပါ ေျပာေလ၏။
သုိ႔ျဖင့္ ေဆြးေႏြးျငင္းခုံေနၾကရာ ခပ္ေအးေအး ျဖစ္သြားလွ်င္ တစ္ေယာက္တမ္း ႏွစ္ေယာက္တမ္းေသာ စကားေျပာေနၾကေလ၏။ ထုိအခါ ဆရာလြန္းက ကြမ္းစားရင္း ပီမုိးနင္းကုိ ၾကည့္ၿပီး
"ကုိယ့္လူမလဲ အရက္ဆီေတြလား၊ အမဲြဆီေတြလား တက္ေနလုိ႔ထင္ပါ့။ ဝလုိက္တာဖီးလုိ႔၊ တစ္ေန႔ တျခား ဝေနပါပေကာ" ဟု ေျပာလုိက္၏။ ပီမုိးနင္းသည္ အရက္ဆီဟု ဘာမွ်မေျပာဘဲ အမဲြဆီဟု ေျပာသည္ကုိကား ျပန္ေခ်၏။
"မဲြတာေတာ့ မေျပာနဲ႔ဆရာ။ လူမ်ားေတြ ဘယ္လုိလုပ္ခ်မ္းသာၾကပါမလဲဆုိတာ အခ်ိန္ရွိတုိင္း စဥ္းစား၊ စဥ္းစားတုိင္းေရးေနလုိ႔ ကုိယ္တုိင္ခ်မ္းသာေအာင္လုပ္ဖုိ႔ကုိ စဥ္းစားခ်ိန္လဲ မရွိဘူး။ လုပ္ခ်ိန္လဲ မရွိဘူး" ဟု ပီမုိးနင္းက ေျဖရာ သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းႀကီးသည္ ကြမ္းေသြးေတြေထြးၿပီး တဟားဟား ရယ္ေန ေလ၏။ သူ႔ကုိယ္သူလည္း ေတြးမိဟန္ရွိ၏။
ပီမုိးနင္းသည္ သည္ဝါဒကုိ ဘယ္အခါကမွ်မစြန္႔ခဲ့။ သူသည္ တုိင္းျပည္ကုိ လိမ္လည္လွည့္ဖ်ားေသာစာ ဘယ္အခါကမွ် မေရးခဲ့။ ၿဗိတိသွ်အင္ပီရီယာယ္လစ္ အစုိးရကုိ ဘယ္တုန္းအခါကမွ် မခ်ီးက်ဴးခဲ့။ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ား ျမန္မာတစ္မ်ဳိးလုံးကုိ ေသြးစုပ္ေနသည္၊ ႏုိင္ရာစား လုပ္ေနသည္ကုိ ဘယ္အခါကမွ် မေထာက္ခံခဲ့။ တစ္လလွ်င္ အယ္ဒီတာ ဘဝ ၃၅ဝိ-ေက်ာ္ ရစဥ္ကလည္း အမ်ဳိးသားဘက္မွ ေရးခဲ့ သည္။ တစ္လသုံေလးဆယ္ဝင္တုန္းကလည္း တုိင္းျပည္ဘက္က ပါခဲ့သည္။ ဗႏၶဳလတုန္းကလည္း တုိင္းျပည္အက်ဳိးကုိသာ ေရးခဲ့သည္။ ျမန္မာ့အလင္း ေလေဗြႀကီးအျဖစ္ျဖင့္ ေရးစဥ္လည္း တုိင္းျပည္ ဘက္ကသာ ေရးၿမဲေရးသည္။ သူ႔ေနရာေတြ အမ်ားႀကီးေျပာင္း၏။ သူ႔နာမည္ေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးလဲ၏။ သူ႔ေနေရးထုိင္ေရး အၾကပ္ အေခ်ာင္ အဆင့္ဆင့္ ကူး၏။ သူ႔စိတ္သူ႔အာေဘာ္၊ သူ႔ဝါဒကား မေျပာင္း။
ပီမုိးနင္းသည္ကား တကယ့္လူ႐ုိးႀကီးျဖစ္၏။ သူေတာ္ေကာင္းႀကီး ျဖစ္ေတာ့၏။
သူေသာက္သည္။ သူေသာက္သျဖင့္ သူ႔ဝါဒမပ်က္။ သူမယုတ္။ သူေသာက္ သူေပ်ာ္။ သူ ထင္သလုိ ေနသျဖင့္ သူ႔မွာ အက်ဳိးယုတ္ခ်င္ယုတ္မည္။ သူ႔မွာ အကုသုိလ္ေတြ ပြားခ်င္ ပြားမည္။ သုိ႔ေသာ္ အမ်ားအက်ဳိး တုိင္းျပည္အက်ဳိးကုိသာ ေရွး႐ႈသူမွန္သမွ်သည္ ကုိယ္ေရးကုိယ္တာကုိ ဂ႐ုမစုိက္အား၊ တာဝန္မထားႏုိင္။
သုိ႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ဆုိျပန္သည္။ ပီမုိးနင္းကား တကယ့္ သူေတာ္ေကာင္းႀကီးပင္။
ဆရာပီမုိးနင္းသည္ မဖုံးမကြယ္ သူေပ်ာ္သလုိေနၿပီး ပင္ရင္းရည္ရြယ္ခ်က္ႀကီးကုိသာ ျဖည့္ဆည္းေန သည္ကုိ ေထာက္သျဖင့္လည္းေကာင္း၊ သူ႔အေရးအသားမ်ားကုိ ၾကည့္သျဖင့္လည္းေကာင္း ပုလင္းကုိ ေထာင္၍ မိန္းမေတြၾကားထဲ ေပ်ာ္ေနပါးေနေသာ္လည္း လူ႐ုိးျဖစ္ႏုိင္ေသးသည္ကုိ သူ ယုံၾကည္ဟန္ ရွိေလသည္။
တစ္ခါေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ခင္မင္ရင္းႏွီးသူ မိတ္ေဆြ တစ္ဦးက ကၽြန္ေတာ့္အား ေသြးႀကီးသည္၊ မာနႀကီးသည္ဟု အျပစ္တင္ေလရာ ထုိမိတ္ေဆြ၏ထင္ျမင္ခ်က္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ ေလးစားသည္ျဖစ္ရာ ကၽြန္ေတာ့္ကုိယ္ကၽြန္ေတာ္ ရွင္းတမ္းေရး၍ ပီမုိးနင္းထံ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေတာင္းေလသည္။ ဆရာက ပထမႏွစ္ေစာင္ ျမန္မာလုိေရး၍ က်န္တစ္ေစာင္ကုိ အဂၤလိပ္လုိ ေရးေလသည္။
"So long as one's conscience is clear there is nothing to worry about" "ကုိယ္ေကာင္း ေခါင္းဘယ္မွမေ႐ြ႕" ဟု သေဘာထားၿပီး ဘာမွ ဂ႐ုမစုိက္ဘဲေနပါ ဟု စာအစအဆုံးတြင္ အၾကံေပးေလ သည္။ သူ႔အၾကံအတုိင္း သူလည္း လုိက္နာဟန္ရွိေလသည္။
အဆုံးတြင္ "An honest man must not pretend to be a rogue or thief. He must proclaim to the world that he is honest and them become an example for others" ႐ုိးသားသူ တစ္ေယာက္သည္ လူယုတ္မာလုိလည္ေကာင္း၊ သူခုိးလုိ လည္းေကာင္း အေယာင္မေဆာင္ရာ။ သူ႐ုိးေၾကာင္း ကမၻာကုိေၾကညာၿပီး အမ်ား၏စံတစ္ခု ျဖစ္ပါေစဟု ဆုိေလသည္။
ပီမုိးနင္း၏ အကယ္႐ုိးသားမႈသည္ နားမလည္သူတုိ႔ အစဲြႀကီးလွေသာ တစ္ကုိယ္ေရႏွင့္သာ သက္ဆုိင္ သည့္အျပစ္ငယ္ကေလးမ်ားတြင္ နစ္ျမဳပ္ေနသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ယခုေဖာ္ေပသည္။ ဆရာပီမုိးနင္းက ထင္ထင္ရွားရွား ဖြင့္မေျပာသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္က ဆရာပီမုိးနင္းသည္ စံယူေလာက္ေသာ လူ႐ုိးႀကီးျဖစ္ သည္ကုိ ေႂကြးေၾကာ္ၿပီးသည္၏ အဆုံး၌လည္း ကၽြန္ေတာ့္စိတ္သည္ ႐ႊံ႕ညႊန္ထဲမွ ေပါက္လာေသာ ၾကာပင္တြင္ ထြားထြားေဝေဝ ပြင့္ေနသည့္ ၾကာပြင့္တြင္းသုိ႔ ေျပးဝင္နားေနလ်က္ပင္ ရွိေလသတည္း။
(ဤဝတၳဳႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကုိသိန္းေဖ၏အမွာစာတြင္ "ယခုတေလာ သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသား ဝတၳဳရွည္ႀကီး ေရးေနသျဖင့္ အျခားဝတၳဳပုိမ်ား ေရးရန္စိတ္မပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဝတၳဳအေဖျဖစ္ေသာ ပီမုိးနင္းအေၾကာင္းကုိသာ ေရးလုိက္ရသည္"ဟု ပါရွိေလသည္။        ။ စာတည္း။)
ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ ႏွစ္ငါးဆယ္အထိမ္းအမွတ္ (၁၉၂ဝ-၇ဝ) စာေစာင္။
ဤစာကို ေမာင္သိန္းေဖ ကေလာင္အမည္ျဖင့္ေရးသည္။
စာေရးသူအေၾကာင္း
အဖဦးဘ၊ အမိေဒၚျမင့္တုိ႔မွ ၁၉၁၄၊ ဇူလုိင္ ၁ဝ ရက္တြင္ ဘုတလင္ၿမိဳ႕၌ ေမြးဖြားခဲ့သည္။ 'စေနငေဘ'၊ 'သိန္းေနႏြယ္'၊ 'သိန္းေဖ'၊ 'ေမာင္သိန္းေဖ'၊ 'ဘီေအ'၊ 'တေကာင္ႂကြက္'၊ ဟူေသာ ကေလာင္အမည္မ်ား ျဖင့္ စာေပေရးသားေလ၏။ ၁၉၄၉ 'လမ္းစေပၚၿပီ' ဝတၳဳမွစ၍ သိန္းေဖျမင့္ ကေလာင္အမည္ကုိ ယူခဲ့သည္။ 'အေရွ႕က ေနဝန္းထြက္သည့္ပမာ' ဝတၳဳျဖင့္ ၁၉၅၈ စာေပဗိမာန္ဆု၊ 'ဝိေသသတုိင္း သမုိင္းအစ' စာအုပ္ျဖင့္ ၁၉၆၇ အမ်ဳိးသားစာေပဆု ရရွိခဲ့၏။ အတၳဳပတၱိစာေပ၊ ခရီးသြားစာေပ၊ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ဘဝအေတြ႕အၾကံဳမ်ား ေရးသားခဲ့သည္။ ၁၉၇၈၊ ဇန္နဝါရီ ၁၅ တြင္ ကြယ္လြန္၏။

No comments:

Post a Comment

အခုလို လာေရာက္အားေပးၾကတာ အထူးပဲ ၀မ္းသာ ပီတိျဖစ္ရပါတယ္ဗ်ား ... ။ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္။
ေက်ာ္ထက္၀င္း နည္းပညာ (ဘားအံ)
www.kyawhtetwin.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...