" But when along train of abuses and usurpations, pursing inviably the same object, evinces a design to reduce them under absolute despotism , it is their right, it is their duty to throw of such their goverment and provide new guards for their fucture security."

စာေပေဟာေျပာပြဲ သုတ ရသ Myanmar Policy


ဦးေဆာင္ေဆြးေႏြးသည့္ စာေရးဆရာမ်ား
ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ ရင္ေပါင္တန္းရန္ ဆႏၵျပင္းျပေနတဲ့ ဖူးငံုမဂၢဇင္း – Teen Magazine မွ လူငယ္စာေရးဆရာမ်ားရဲ႕အျမင္၊ ခံယူခ်က္၊ ယံုၾကည္မႈမ်ားကို အေျခခံတဲ့ စာေပေဆြးေႏြးပြဲ တစ္ခုကို ဇန္န၀ါရီလ (၁၅)ရက္ေန႔က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ေရႊဂံုတိုင္မွာရွိတဲ့ ေတာ္၀င္ႏွင္းဆီၿခံမွာ ေန႔လည္(၂)နာရီမွာ ညေန( ၅)နာရီအထိ ေအာင္ျမင္စြာ က်င္းပ တင္ဆက္သြားခဲ့ပါတယ္။
တက္ေရာက္လာေသာ ဖူးငံုခ်စ္သူ လူငယ္မ်ား
တိုင္းျပည္ရဲ႕ ဒီမိုကေရစီစံနစ္ အသြင္ကူးေျပာင္းကာလျဖစ္သည့္အားေလွ်ာ္စြာ၊ ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္အက်ဥ္းက်ခံေနရတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရကေန ျပန္လႊတ္ေပးၿပီးတဲ့ အခ်ိန္ကာလႏွင့္ အမွတ္မထင္ တိုက္ဆိုင္ေနခဲ့တဲ့ သည္ပြဲမွာ စာေရးဆရာမ်ား၊ စာေပ၀ါသနာရွင္မ်ား၊ ဖူးငံုမဂၢဇင္း ပရိသတ္မ်ား၊ ဖူးငံုခ်စ္သူအဖြဲ႔၀င္မ်ား၊ အျခား စိတ္ပါ ၀င္စားၾကသူမ်ားသာမက မၾကာေသးမီက ႏိုင္ငံေရးျဖင့္ အက်ဥ္းက်ခံရျခင္းမွ လြတ္ေျမာက္လာတဲ့ ကိုဂ်င္မီ၊ ေဇာ္သက္ေထြး၊ မနီလာသိန္းတို႔နဲ႔အတူ ဘေလာ့ဂါေနဘုန္းလတ္ပါ တက္ေရာက္ပါ၀င္ခဲ့ပါတယ္။
လြတ္ေျမာက္လာသူမ်ားႏွင့္လြတ္လပ္မႈျမတ္ႏိုးသူမ်ား
အစီအစဥ္ စတင္ကာနီးမွာေတာ့ ခန္းမတစ္ခုလံုး ပရိသတ္မ်ားနဲ႔ အျပည့္ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ လူငယ္အမ်ားစုဟာ စိတ္အားထက္သန္မႈ ကိုယ္စီနဲ႔ ဒီပြဲက ေပးမယ့္ ရသတစ္ခုခုကို အမိအရ ဆုတ္ကိုင္ႏိုင္ဖို႔၊ ဒီပြဲေလးကေန တစ္ခုခု အရယူမယ္ဆိုတဲ့ ခံယူခ်က္၊ ဒီပြဲေလးကေန တစ္ခုခု ျပန္ရေစရမယ္ ဆိုတဲ့  ယံုၾကည္ခ်က္မ်ားနဲ႔ ကိုယ္စီတက္ေရာက္လာၾကတယ္ဆိုတာ သူတို႔ရဲ႕ မ်က္ႏွာမ်ားေပၚမွာ အတိုင္းသား ျမင္ေနရပါတယ္။ လူငယ္မ်ားအတြက္ ဒီလို အခြင့္အေရးမ်ဳိးေတြ ရွားပါးေနခ်ိန္မွာ ဖူးငံုမဂၢဇင္းကေန လူငယ္ေတြအတြက္ တေလးတစား ေနရာေပးဖို႔ အခြင့္အလမ္းကို ေခတ္နဲ႔ မ်က္ေျခမျပတ္ေစရပဲ ဖန္တီးေပးခဲ့တာဆိုရင္လည္း မမွားပါဘူး။
တက္ေရာက္လာသူ ပရိသတ္မ်ား
ဖူးငံုမဂၢဇင္းရဲ႕ ပဲ့ကိုင္ရွင္တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ဆရာမ်ဳိးျမင့္ညိမ္းက ဒီပြဲေလး စီစဥ္ျဖစ္ခဲ့ပံုနဲ႔ ဒီပြဲျဖစ္ေျမာက္ဖို႔ အစစ ၀ိုင္း၀န္းပ့ံပိုးေပးခဲ့ သူမ်ားကို ေက်းဇူးစကား ဦးစြာ ေျပာၾကားၿပီးေနာက္ စာေရးဆရာမ်ားရဲ႕ ေဆြးေႏြးပြဲ အစီအစဥ္ မစတင္ခင္မွာ၊ ႏိုင္ငံေရးပုဒ္မျဖင့္ ထိမ္းသိမ္းထားျခင္းခံရမွ လြတ္ၿငိမ္းခြင့္နဲ႔ မၾကာမီရက္ပိုင္းကမွ ျပန္လည္ လြတ္ေျမာက္လာတဲ့ ကိုဂ်င္မီကို “လြတ္လပ္မႈ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ အႏုပညာ”ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္အေပၚ ပါ၀င္ေဆြးေႏြးဖို႔ ဖိတ္ေခၚခဲ့ပါတယ္။
teen Magazine မွ ဆရာမ်ဳိးျမင့္ညိမ္း

ကိုဂ်င္မီမွ “ လြတ္ေျမာက္္ၿပီးခ်ိန္ ပထမဦးဆံုးေရာက္ျဖစ္တဲ့ စကားေျပာ စင္ျမင့္ဟာ ဒီစင္ျမင့္ျဖစ္ပါတယ္၊ ပထမဦးဆံုး စေျပာရမယ့္ အေၾကာင္းအရာကလဲ လြတ္လပ္မႈဆိုတာကို ထိပ္ဆံုးမွာ ပါေနတဲ့အတြက္ မၾကာခင္မွ လြတ္လပ္လာသူ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ လြတ္လပ္မႈဆိုတာ အင္မတန္မွ သင့္ေလ်ာ္တဲ့့ စကားလံုးနဲ႔ ေခါင္းစဥ္ျဖစ္ပါတယ္..” လို႔ အစခ်ီၿပီးေတာ့ “ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာကလဲ လြတ္လပ္မႈနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေနပါတယ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ႀကိဳးစားရင္း လြတ္လပ္မႈေတြ ဆံုးရႈံးခဲ့ရတယ္၊ အဲ့ဒီေနာက္ လြတ္လပ္မႈေတြတစ္ခါ ျပန္ရလာျပန္တယ္၊ လြတ္လပ္မႈု ျပန္ရလာျပန္ေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေတြ ႀကိဳးစား၊ အဲ့ဒီလိုနဲ႔ ႏွစ္ေပါင္း၂၀ေက်ာ္ၾကာခဲ့တယ္၊ ဒါေပမယ့္ စိတ္မပ်က္ပါဘူး၊ လြတ္လပ္မႈတစ္ႀကိမ္ ဆံုးရႈံးတိုင္းမွာ ခြန္္အားတစ္ခါ   ျပန္ရလာပါတယ္၊  လြတ္လပ္မႈတစ္ခါ ျပန္ရလာတိုင္းမွာ အင္အားတစ္ခု   ျဖစ္လာရပါတယ္၊ ျပည္သူမ်ား ေမွ်ာ္လင့္ေနတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ အေျခအေနသစ္ေတြကို ဖန္တီးေပးသြားမွာပါ” လို႔ ေျပာသြားခဲ့ပါတယ္။

လြတ္လပ္မႈကို အရယူမယ္ဆိုတဲ့ ကိုဂ်င္မီ
“အႏုပညာဆိုတာ ဘာလဲ၊ လြတ္လပ္မႈ ကိုယ္တိုင္သည္ပင္လွ်င္ အႏုပညာ ျဖစ္ေနၿပီ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကိုယ္တိုင္သည္ပင္လွ်င္ အႏုပညာ ျဖစ္ေနၿပီ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈရွိမွသာ ေျပာင္ေျမာက္တဲ့ အႏုပညာကို ဖန္တီးႏိုင္မယ္၊ လြတ္လပ္မႈသည္ အခ်ဳပ္အေႏွာင္မရွိဘူး၊ လြတ္လပ္မႈကို ခ်ဴပ္ေႏွာင္၊ လြတ္လပ္မႈကို ပိတ္ဆို႔၊  လူ႔အခြင့္အေရးေတြ ဆံုးရႈံးရတယ္၊ ဘာေတြနဲ႔ ခ်ဳပ္ေႏွာင္တာလဲဆိုေတာ့ ေသာက၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ လြတ္လပ္မႈဆိုတာကို ေသာကဆိုတဲ့ စိုးရိမ္ေၾကာင့္က်မႈေတြက ခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားတယ္၊ ေမြးထဲက ဘ၀က ေပးထားၿပီးသားျဖစ္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈေတြ၊ လြတ္လပ္မႈေတြကိုု ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာလို႔မ်ား ဆံုးရံႈးေနရတာလဲ၊ ဘာလို႔မ်ား ဘ၀နဲ႔ရင္းၿပီး ယူေနရတာလဲ၊ အဲ့ဒီႏွစ္ခုမရွိပဲ အႏုပညာ မဖန္တီးနိုင္ပါဘူး၊ လူ႔ဘ၀ဆိုတာ လြတ္လပ္မႈရွိမွ ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈရွိမွ လူ႔ဘ၀ ပီသမယ္၊ အဲ့ဒါမွသာ အႏုပညာျဖစ္တယ္၊ လြတ္လပ္မႈကို ဘယ္သူ ရုတ္သိမ္းမလဲ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈေတြကို ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ အရျပန္ယူမယ္” လို႔  လြတ္လပ္မႈ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ အႏုပညာအေပၚ သူ႔ရဲ႕ ခံယူခ်က္ကို ေျပာသြားခဲ့တဲ့ ကိုဂ်င္မီဟာ ဘုန္းသုခ၊ ဗဟု နာမည္မ်ားနဲ႔ teen Magazine မွာ ပညာေရးေဆာင္းပါးမ်ား၊ အင္တာဗ်ဴးမ်ား ေရးခဲ့ၿပီး၊ အျခားမဂၢဇင္းမ်ားမွာလဲ ကဗ်ာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား   ေရးသားခဲ့သူတစ္ဦး ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ဆရာ ဘုန္းသုခ ေဆြးေႏြးအၿပီးမွာ လက္ခုပ္သံမ်ား ခန္းလံုးျပည့္လွ်ံ ညံသြားၿပီး တျဖည္းျဖည္း ျပန္စဲသြားခ်ိန္မွာေတာ့ ဘေလာ့ဂါ ေနဘုန္းလတ္ကို “လြတ္လပ္မႈ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ အႏုပညာ” အေပၚ ေဆြးေႏြးဖို႔ စင္ေပၚ ဖိတ္ခဲ့ပါတယ္။ စာေတြကို ရင္ထဲရွိသမွ်၊ အျမင္မေတာ္သမွ် လြတ္လြတ္လပ္လပ္၊ ထိထိမိမိ္ ေရးတတ္တဲ့ ဘေလာ့ဂါေနဘုန္းလတ္က သူဘေလာ့ဂ္ေရးျဖစ္ခဲ့ပံုကို အခုလို ပါ၀င္ ေဆြးေႏြးသြားခဲ့ပါတယ္။
ရပ္တန္႔မေနဘူးဆိုတဲ့ ဘေလာ့ဂါ ေနဘုန္းလတ္@ ဘုန္းဦးေမာ္
“  ကၽြန္ေတာ္ ဘေလာ့ဂါျဖစ္လာရတာက နည္းနည္းဆန္းတယ္၊ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာေတြဆီက ကၽြန္ေတာ္ စာေတြ ကံအားေလ်ာ္စြာ   ျဖန္သန္းလာခဲ့ၿပီးေတာ့၊ စီစစ္ေရးက ေသြးသံတရဲရဲနဲ႔ ခုတ္ထစ္တာ ခံရျပန္တယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ ေရးထားတဲ့ စာေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ ရင္ထဲ အသည္းႏွလံုးထဲက ရင္ေသြးေတြ၊ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ သားသမီးေတြပါ၊ ခုတ္ထစ္တယ္ဆိုတာ ဓားနဲ႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့ဗ်ာ.. မွင္နီေတြနဲ႔ ခုတ္ထစ္တာေပါ့၊ ကၽြန္ေတာ့္ သားသမီးေတြဟာ ေသြးသံတရဲရဲနဲ႔၊ ဘယ္မိဘက ၾကည့္ရက္မလဲ၊ အဲ့ဒီလို ခုတ္ထစ္ျဖတ္ေတာက္တာ မခံႏိုင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အြန္လိုင္းေပၚ တက္ေရးတယ္၊ ဘယ္သူ ျဖတ္ေတာက္ဦးမလဲ၊ လြတ္လပ္မႈဆိုတာ ဘယ္သူကမွ မေပးပါဘူး၊ ကၽြန္ေတာ့္ဟာ ကၽြန္ေတာ္္ ဖန္တီးရယူရတာ၊ လြတ္လပ္ျခင္းက သူမ်ားဆီက ေတာင္းယူရတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ သူမ်ား မေပးလည္း ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ ရေအာင္ ယူႏိုင္ရမယ္၊ အဲ့ဒီစိတ္မ်ဳိး ေမြးခဲ့လို႔႔ ကၽြန္ေတာ္ ဘေလာ့ဂ္ဂါျဖစ္လာရတာပါ၊   ေနဘုန္းလတ္ဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔ “ကၽြန္ေတာ္လြတ္က်ခဲ့တဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္” ဆိုၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ဘေလာ့ဂ္ေရးပါတယ္ ”
အဲ့ဒီေနာက္ ေနဘုန္းလတ္က  “ကၽြန္ေတာ္လြတ္က်ခဲ့တဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္” နဲ႔ ေနဘုန္းလတ္ တျဖစ္လဲ “ဘုန္းဦးေမာ္”  ျဖစ္လာခဲ့ပံုကို အခုလို ဆက္ၿပီး ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။
“ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ စာေရးဆရာျဖစ္ခ်င္တဲ့ အခြင့္အေရးကို လက္လႊတ္ခဲ့လိုက္ရတဲ့ အတြက္ ကၽြန္ေတာ့္ဘေလာ့ဂ္ကို ဒီနာမည္ေပးျဖစ္ခဲ့တာပါ၊ ကံဆိုးတာလား ကံေကာင္းတာလားမသိ၊ ကၽြန္ေတာ္ ေထာင္က်တယ္၊ အဆိုးထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ေကာင္းတာေတြ ရွာႏိုင္ခဲ့တယ္၊ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေထာင္ အႏွစ္(၂၀)နဲ႔(၆)လ အခ်ခံရတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ ထိုင္ငိုေနရမွာလား၊ ကၽြန္ေတာ္ ေဒါသ ထြက္ေနရမွာလား၊ အဲ့ဒီလို လုပ္ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး၊ ဆိုး၀ါးလွတဲ့ အကန္႔အသတ္ေတြနဲ႔ အေျခအေန တစ္ခုမွာပဲ ဘာလုပ္ႏိုင္မလဲဆိုတာကို နည္းလမ္းရွာရင္းနဲ႔ ဘုန္းဦးေမာ္ျဖစ္လာခဲ့ျပန္တယ္၊ ေနဘုန္းလတ္ကို အထဲထည့္ေတာ့ ဘုန္းဦးေမာ္ ထပ္ျဖစ္လာရတာေပါ့၊ လူကိုပဲ အက်ဥ္းခ်လို႔ရမယ္၊ အႏုပညာရွင္တစ္ေယာက္ရဲ႕ ႏွလံုးသား၊ သူ႔ေခါင္းထဲက အေတြး၊ သူ႔ရင္ထဲက ခံစားမႈေတြကို ဘာနဲ႔လာၿပီး တားရမွာလဲ၊ ကၽြန္ေတာ့္ကို တားလို႔ မရဘူး၊ ရပ္တန္႔လို႔မရဘူး၊ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ တံခါးပိတ္ထားရင္ အဲ့ဒီတံခါးကိုု ကၽြန္ေတာ္ တနည္းနည္းနဲ႔ ေဖာက္ထြက္မွာပဲ၊ ကၽြန္ေတာ္ မရပ္ခဲ့ဘူး၊ ကၽြန္ေတာ္ ဆက္သြားေနမွာပဲ ကၽြန္ေတာ္ IT သမား၊ Speed နဲ႔သြားေနတာ။ ကၽြန္ေတာ္ရပ္ေနရင္ အနွစ္၂၀ျပည့္လို႔ ျပန္ထြက္လာရင္ ကၽြန္ေတာ္ ပါးစပ္အေဟာင္းသားနဲ႔ က်န္ခဲ့မွာ။ အခုေခတ္ လူငယ္ေတြကို ေျပာခ်င္ပါတယ္၊ ဘယ္ေတာ့မွ ရပ္တန္႔မေနပါနဲ႔။ ကၽြန္ေတာ္လဲ ရပ္တန္႔မေနဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ကဗ်ာေရးထားတယ္၊ ဒုတိယလူရဲ႕ ပထမၿမိဳ႕ေတာ္လို႔၊ ေနဘုန္းလတ္က ပထမလူေပါ့၊ ေနဘုန္းလတ္ကို   ေထာင္ထဲထည့္ေတာ့ နည္းလမ္းရွာရင္း ဘုန္းဦးေမာ္အေနနဲ႔ ဒုတိယလူ ျဖစ္လာရတာေပါ့၊ ဒုတိယလူအေနနဲ႔ ပထမၿမိဳ႕ေတာ္ေလးကို ဆက္ၿပီး တည္ေဆာက္ေနတဲ့ သေဘာေပါ့” လို႔ ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။
teen – ဖူးငံုပရိသတ္မ်ား
teen Magazine အေပၚ သူ႔ရဲ႕ အျမင္နဲ႔အတူ၊ လူငယ္ေတြ မတံုးဘူး၊ လူငယ္ေတြအတြက္ အခြင့္အေရးေပးဖို႔ကို ဘေလာ့ဂါေနဘုန္းလတ္က အခုလို ဆက္ေျပာခဲ့ပါတယ္။
“ teen Magazine က ကၽြန္ေတာ့္အေပၚမွာ ေက်းဇူးအမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္၊လူငယ္ေတြအတြက္ ကြင္းမရွိဘူး၊ လူငယ္ေျခတက္ေတြ အမ်ားႀကီးပဲ၊ ဘယ္နား သြားကစားရမလဲမသိဘူး၊ teen လို မဂၢဇင္းမ်ဳိးေပၚလာတာ အရမ္းလည္း ေက်နပ္တယ္၊ အရမ္းလည္း ၀မ္းသာတယ္၊ လူငယ္ေတြ ကစားဖို႔ ကြင္းဖန္တီးေပးထားတာပဲ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကစားစရာ ကြင္းမရွိပဲ ဘယ္လို ေျခစြမ္းသြားျပရမလဲ၊ လူငယ္ေတြမွာ talent ရွိသူေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္၊ ဗမာေတြ ထက္ျမက္တယ္၊ ငတံုးတစ္ေယာက္မွ မပါဘူး၊ ကန္ဖို႔ ကြင္းမရွိေတာ့ မကန္ရဘူး၊ အဲ့ဒါကို ဗမာေတြ တံုးတယ္ ေျပာခ်င္ၾကတယ္၊ တံုးတယ္လိုေျပာရင္ ကၽြန္ေတာ္က ျပန္ေျပာမွာပဲ၊ ခင္ဗ်ားတို႔ အခြင့္အေရးမွ မေပးၾကတာလို႔၊ အခု teen Magazine က လူငယ္ေျခတက္ေတြအတြက္ ကစားကြင္းပဲ၊ ဒီလို ကစားရင္းမွ ေျခတက္လာမွာ၊ အရည္အခ်င္း ရွိသူေတြ ေပၚေပါက္လာမယ္။ teen Magazine လိုပဲ တျခားမဂၢဇင္းေတြကလဲ လူငယ္ေတြအတြက္ အခြင့္အေရးေပးပါ၊ ကစားကြင္းေတြ ဖန္တီးေပးတဲ့ မဂၢဇင္းမ်ဳိး၊ ဒီထက္မ်ားမ်ား ေပၚေပါက္လာပါေစလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆုေတာင္းေပးခ်င္ပါတယ္” လို႔ ေျပာသြားခဲ့ပါတယ္။
နိဂံုးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ဘေလာ့ဂါေနဘုန္းလတ္ ဆက္ေျပာခဲ့တာကေတာ့ “လြတ္လပ္မႈ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ အႏုပညာ” အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္သူဆီကမွ ေတာင္းမယူဘူး၊ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ရေအာင္ယူမယ္၊ လြတ္လပ္ျခင္း ဆိုတာကလဲ ဘယ္သူေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားထား၊ ကိုယ့္စိတ္က လြတ္လပ္ေနရင္ လြတ္လပ္ေနတာပဲ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာကလဲ သူမ်ားေပးတာကို ေစာင့္ေနစရာမလိုဘူး၊ ကိုယ့္ဟာကို ရေအာင္ယူႏိုင္ရမယ္၊ အႏုပညာ.. အႏုပညာကလဲ ရွင္းတယ္၊ ဘာေတြ ဘယ္လို အခက္အခဲေတြ တားဆီးထားပါေစ၊ သူက ရင္ဘတ္ထဲက ကိစၥ၊ ဒီရင္ဘတ္ထဲက ႏွလံုးသား ခုန္ေနသ၍ ဖန္တီးလို႔ရတယ္၊ အဲ့ဒီႏွလံုးသားကို ဓါးနဲ႔လာထိုးေဖာက္သြားလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေသသြားရင္ေတာ့ တစ္မ်ဳိးေပါ့ေနာ္၊ မဟုတ္ပဲ ကၽြန္ေတာ့္ကို နံရံေလးဘက္ထဲ ထည့္ထားလဲ ရင္ခုန္သံ ရပ္မသြားဘူး၊ အႏုပညာေသြးေတြ စီးဆင္းေနသ၍ ဖန္တီးရယူသြားမယ္၊ ဒါေၾကာင့္ “လြတ္လပ္မႈ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ အႏုပညာ”ဆိုတာ သူမ်ားေပးမွ ရမွာ မဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ အရယူ ဖန္တီးႏိုင္ရမယ့္အရာလို႔ ကၽြန္ေတာ္ျမင္တယ္”
တက္ေရာက္လာသူဧည့္သည္မ်ား
teen Magazineမွာ ဘုန္းဦးေမာ္အမည္နဲ႔ ကဗ်ာ၊ ၀တၱဳမ်ားစြာ ေရးသားခဲ့တဲ့ ဘေလာ့ဂါေနဘုန္းလတ္ရဲ႕ ေဆြးေႏြးမႈ အၿပီးမွာေတာ့ ခန္းမတစ္ခုလံုး လက္ခုပ္သံမ်ား ပဲ့တင္ထပ္သြားပါတယ္။ တက္ေရာက္လာတဲ့ လူငယ္ေတြရဲ႕ မ်က္၀န္းမွာ ေတာက္ပတဲ့ ေရာင္ျခည္ေတြ လင္းလက္လာၾကတယ္။ ခႏၶာကိုယ္က ေသြးေတြ ပူေႏြးလာၾကတယ္။ လြတ္လပ္ျခင္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းနဲ႔ အႏုပညာကို ဖန္တီးဖို႔ စိတ္ခြန္အားေတြ ပိုမို တိုးပြားလာၾကတယ္။ ဒီသံုးခုကေန ရရွိလာမယ့္ အႏွစ္သာရေတြကို ျမည္းစမ္းခ်င္လာၾကတယ္။ တစ္ခ်ိန္ထဲမွာပဲ ယံုၾကည္ခ်က္ေတြလည္း ကိုယ္စီရွိလာၾကတယ္။
အဲ့ဒီေနာက္ ဆရာမ်ဳိးျမင့္ညိမ္းက “လြတ္လပ္မႈ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ အႏုပညာ” ေဆြးေႏြးပြဲမွာ ဆရာမ မသီတာ (စမ္းေခ်ာင္း)နဲ႔အတူ ပါ၀င္ေဆြးေႏြးမယ့္ teen Magazineမွ စာေရးဆရာ (၆)ေယာက္ျဖစ္တဲ့   ေျမမႈန္လြင္၊ လင္းသိုက္ညြန္႔ (ျမန္မာေျမ)၊ ဟန္ဆန္း၊ ခင္သႏၱာ၊ လင္းစက္ႏြယ္နဲ႔ ယုယတို႔ကို စင္ျမင့္ထက္ကို ဖိတ္ေခၚပါတယ္။ ေဆြးေႏြးမယ့္သူ အားလံုးေနရာယူ အၿပီးမွာေတာ့ လုပ္ေနက် ေဆြးေႏြးပြဲေတြလို တစ္ဦး တစ္ေယာက္ထဲက တင္ျပတဲ့ ေဆြးေႏြးပြဲ ပံုစံမ်ဳိးကေန အမ်ား ပူးေပါင္းပါ၀င္တဲ့ ေဆြးေႏြးပြဲပံုစံမ်ဳိးကို ဦးတည္သြားခ်င္တဲ့၊ ဆရာမ မသီတာ(စမ္းေခ်ာင္း)က ဒီေန႔ ေဆြးေႏြးပြဲ လုပ္ျဖစ္ရတဲ့ အေၾကာင္းကို အခုလို ေျပာျပေပးခဲ့ပါတယ္။
လြပ္လပ္ပြဲေလး ဖန္တီးသူ စာေရးဆရာမ မသီတာ (စမ္းေခ်ာင္း)
“ ဒီေဆြးေႏြးပြဲလုပ္ရတဲ့ အဓိက အေၾကာင္းရင္းက မွန္တာေျပာရင္၊ တစ္ဖက္သတ္ေျပာေနတဲ့ မိုႏိုေတာ့ခ္ေတြကို ခံစားလို႔ မရေတာ့တာ၊ ေနာက္ၿပီး ေဆြးေႏြးပြဲေတြကို ဒိုင္ရာေလာ့ခ္ကေန မာလ္တီေလာ့ခ္ ျဖစ္ေစခ်င္တာ၊ ေနာက္.. ႏိုင္ငံတကာမွာ ေဟာေျပာပြဲေတြကို တစ္ဦးတစ္ေယာက္ထဲကေန အခ်ိန္ အကန္႔အသတ္မရွိ ေျပာတယ္ဆုိတာမ်ဳိး မရွိခဲ့ပါဘူး၊ အဲ့ဒီ စာေရးဆရာကို အျခား တစ္ေယာက္ကေန မိတ္ဆက္ေပးၿပီးမွ တက္ေရာက္လာသူမ်ားမွ ၀င္ေရာက္ေဆြးေႏြးၾကရတယ္၊ ေျပာသူကေျပာမယ္ နားေထာင္သူကလည္း ၀င္ေဆြးေႏြးမယ္ဆိုတဲ့ ေျပာသူကိုယ္တိုင္ ျပန္နားေထာင္ရတဲ့ ပြဲမ်ဳိးေလး ျဖစ္ေစခ်င္ပါတယ္၊ အဲ့ဒီ သေဘာတရားေလးကို သေဘာက်လို႔ အခု ေဆြးေႏြးပြဲေလးကို ဖန္တီးျဖစ္ခဲ့တာပါ၊ အခု ေဆြးေႏြးပြဲမွာ ဘယ္သူမွ စတင္ မေဆြးေႏြးခင္မွာ ပထမဦးစြာ စာေရးဆရာ(၆)ေယာက္နဲ႔ ပထမဆံုး ေမးခြန္းသေဘာမ်ဳိးေလးနဲ႔ ကၽြန္မက ဦးေဆာင္ ေဆြးေႏြးသြားမယ့္ အခ်ိန္တိုင္းမွာ ပရိတ္သတ္ကလည္း ၀င္ေရာက္ ေဆြးေႏြးေပးေစခ်င္ပါတယ္၊ ပရိသတ္သာ ၀င္ေရာက္ မေဆြးေႏြးဘူးဆိုရင္ ဒီေန႔ ေဆြးေႏြးပြဲရဲ႕ နာမည္ဟာ အထေျမာက္မွာ မဟုတ္ပါဘူး၊ အဲ့ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ရင္ထဲမွာ အဆင္ေျပတာ ျဖစ္ျဖစ္၊ အဆင္မေျပတာျဖစ္ျဖစ္ အျပဳသေဘာေဆာင္ၿပီး ပါ၀င္ ေဆြးေႏြးေစခ်င္ပါတယ္၊ ပရိသတ္က လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ၀င္ေဆြးေႏြးတဲ့အခါ၊ ဒီတိုင္း အလြတ္သေဘာ ေျပာတာမ်ဳိးထက္၊ အခုေျပာသြားမယ့္ အေၾကာင္းအရာေပၚမွာ အေျခခံၿပီး ေဆြးေႏြးတာမ်ဳိး၊ ဒါမွမဟုတ္ ေမးခြန္းမ်ဳိး၊ ဒါမွမဟုတ္ ဒီအေၾကာင္းအရာနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး ကိုယ့္မွာ ဖန္တီးထားတဲ့ အႏုပညာရွိလို႔ တင္ျပခ်င္တယ္ဆိုရင္လဲ အဲ့ဒီအေပၚမွာ   ျပန္လည္ ေဆြးေႏြးၾကပါမယ္”
ေဆြးေႏြးပြဲပံုစံနဲ႔ ပရိသတ္ကို မိတ္ဆက္ေပးအၿပီးမွာ ဆရာမ မသီတာ(စမ္းေခ်ာင္း)က ေဆြးေႏြးမယ့္ teen Magazineမွ စာေရးဆရာမ်ား အားလံုးကို သူတို႔ရဲ႕ စာေပလက္ရာမ်ားနဲ႔တကြ တက္ေရာက္လာတဲ့ ပရိသတ္မ်ားနဲ႔ တစ္ဦးခ်င္းစီ မိတ္ဆက္ေပးပါတယ္။
လူငယ္စာေရးဆရာ ေျမမႈန္လြင္
ပထမဆံုး ၂၀၁၀ခုႏွစ္ထဲက ဖူးငံုမဂၢဇင္းမွာ ပထမဆံုးပါခဲ့တ့ဲ စာေရးဆရာေျမမႈန္လြင္ရဲ႕  “ ဒါေၾကာင့္ က်ဳပ္ ညေတြကို ႀကိဳက္တယ္ ” ဆိုတဲ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ထဲက စာပိုဒ္အခ်ဳိ႕နဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးပါတယ္။ ဆရာေျမမႈန္လြင္ဟာ အသက္(၁၇)ႏွစ္အရြယ္ထဲကစၿပီး “ငါတို႔စာေပ” ဆိုတဲ့ ကိုယ္ပိုင္ စာအုပ္တိုက္ကို ထူေထာင္ခဲ့့ၿပီး စာအုပ္ေပါင္း (၁၀၀)ေက်ာ္ ထုတ္ေ၀ခဲ့တဲ့ ထုတ္ေ၀သူ၊ ကဗ်ာမ်ား၊ မဂၢဇင္း၀တၱဳတိုမ်ား၊ လံုးျခင္း၀တၱဳမ်ား ေရးသားခဲ့သူ လူငယ္စာေရးဆရာတစ္ဦး ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း မိတ္ဆက္ေပးပါတယ္။ teen Magazine မွာ ကဗ်ာ၊ ၀တၱဳမ်ား အမ်ားဆံုးပါ၀င္ခဲ့ၿပီး ေနာက္ဆံုး ေရးသားခဲ့တဲ့ “ခူး” ၀တၱဳမွာ ဗီဒီယိုရိုက္ကူးရန္ ၀ယ္ယူထားျခင္းခံထားရပါတယ္။
လူငယ္စာေရးဆရာမ ယုယ
အဲ့ဒီေနာက္ ေသာၾကာမဂၢဇင္း၊ ဧကရီမဂၢဇင္းတို႔မွာ ကဗ်ာေတြေရးခဲ့ၿပီး၊ teen Magazine ရဲ႕ ေရးၾကည့္ပါ က႑ကေန စာေပလမ္းေၾကာင္းေပၚ အခိုင္အမာ ေရာက္ရွိလာသူ ဆရာမယုယေရးခဲ့တဲ့ teen Magazine ရဲ႕ “ ဒါေတြျပင္ ” ဆိုတဲ့ စည္းကမ္းမဲ့ အမႈိက္စြန္႔ပစ္တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေရးသားထားတဲ့ ေဆာင္းပါးထဲက စာပိုဒ္တစ္ပိုဒ္ကို ဆရာမ မသီတာ (စမ္းေခ်ာင္း)က ပရိသတ္သို႔ ဖတ္ျပၿပီး၊  မိတ္ဆက္ေပးပါတယ္။
လူငယ္စာေရးဆရာဟန္ဆန္း
အဲ့ဒီေနာက္ အလင္းတန္းဂ်ာနယ္မွာ အင္တာနက္ဗဟုသုတ   ေဆာင္းပါးမ်ား ေရးရင္းမွ စာေပနယ္ထဲ ေရာက္လာတဲ့၊ ဟန္ေဇာ္ကေလာင္နာမည္နဲ႔လည္း teen Magazineမွာ လူငယ္မ်ားအတြက္ “ အင္တာနက္သုတ” က႑ကို လစဥ္ ေရးသားတဲ့ ဆရာဟန္ဆန္းနဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးပါတယ္။ ရသ၀တၱဳမ်ားကို ဟန္ဆန္းဆိုတဲ့ ကေလာင္နာမည္နဲ႔ teen Magazine ရဲ႕ ေကာလိပ္ဂ်င္က႑ကေန စတင္ေရးသားခဲ့တဲ့ ဆရာဟန္ဆန္းရဲ႕ ၂၀၁၂ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလ teen Magazine မွ “ ကြန္႔ျမဴးတတ္ေသာ အစားထိုးေလာကတြင္ သူတို႔ အိပ္မက္မ်ား မက္ေနပါေစ” ၀တၱဳတိုမွ စာပိုဒ္တစ္ပိုဒ္ကို ဆရာမ မသီတာ (စမ္းေခ်ာင္း)က ဖတ္ျပရင္း ပရိသတ္နဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးျပန္ပါတယ္။
စာေရးဆရာမခင္သႏၱာ
လက္ရွိ ေဆာင္းပါး (၅၀)ေက်ာ္နဲ႔ မဂၢဇင္းမ်ားမွာ ရသ၀တၱဳတိုမ်ား   ေရးသားေနတဲ့  ဆရာမခင္သႏၱာရဲ႕  ၂၀၁၁ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလမွာ   ေဖာ္ျပခံခဲ့ရတဲ့ “သက္ရွိမန္က်ည္းပင္ေလး အေၾကာင္း” ေဆာင္းပါးမွ စာပိုဒ္အခ်ဳိ႕ကို ဆရာမ မသီတာ (စမ္းေခ်ာင္း)မွ ရြတ္ဖတ္ၿပီး၊ ပရိသတ္နဲ႔ ဆရာမခင္သႏၱာကို မိတ္ဆက္ေပးပါတယ္။
လူငယ္စာေရးဆရာ လင္းသိုက္ညြန္႔ ( ျမန္မာ့ေျမ)
အဲ့ဒီေနာက္ ဆရာမ မသီတာ(စမ္းေခ်ာင္း)မွ အသက္၁၄နွစ္ထဲက စာေရးခဲ့သူ၊ လက္ရွိ လူငယ္အက်ဳိးျပဳ ကိုယ္တိုင္ေရး စာအုပ္(၁၀)အုပ္၊ ကိုယ္တိုင္ ထုတ္ေ၀ခဲ့သူ၊ စာေပ Talk Showေတြ မၾကာခဏ က်င္းပတတ္သူ၊ လူငယ္ စာဖတ္ပရိသတ္ အခိုင္အမာရထားတဲ့ လူငယ္စာေရးဆရာလင္းသိုက္ညြန္႔ (ျမန္မာေျမ)ရဲ႕ ၂၀၀၇ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ teen Magazine မွာ ပထမဦးဆံုး   ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ေဆာင္းပါးမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္ကို ဖတ္ျပေပးၿပီး ပရိသတ္နဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးျပန္ပါတယ္။  ဆရာလင္းသိုက္ညြန္႔ဟာ teen Magazineမွာ   ေဆာင္းပါးေတြ အမ်ားဆံုး ေရးခဲ့ၿပီး၊ လက္ရွိ အျခားမဂၢဇင္းမ်ား၊ ဂ်ာနယ္မ်ားမွာလည္း လူငယ္မ်ားအတြက္ အက်ဳိးျပဳ ေဆာင္းပါးမ်ား   ေရးသားေနသူ လူငယ္္စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။
လူငယ္စာေရးဆရာမ လင္းစက္ႏြယ္
ဆရာမသီတာ (စမ္းေခ်ာင္း) မွ စာေရးဆရာမ လင္းစက္ႏြယ္ရဲ႕ ကဗ်ာထဲက စာပိုဒ္တစ္ပိုဒ္ရြတ္ဆိုလို႔ ပရိသတ္နဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးျပန္ပါတယ္။ ဆရာမ လင္းစက္ႏြယ္ဟာ ဆရာ၀န္စာေရးဆရာမတစ္ဦးျဖစ္ၿပီး၊ ၂၀၀၉ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ၊ teen Magazineမွာ “ခါးတဲ့တမာ” ၀တၱဳနဲ႔ စာေပနယ္ထဲ ေျခခ်ခဲ့သူ တစ္ဦးျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိ teen Magazine အျပင္  အျခား မဂၢဇင္းမ်ားမွာလည္း ပါ၀င္ေရးသားေနပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဒီႏွစ္အတြက္  ေရႊအျမဳေတမဂၢဇင္းရဲ႕ ပရိသတ္ အႀကိဳက္ဆံုး   ေရႊအသစ္၀တၱဳတိုဆုကို ေရြးခ်ယ္ခံထားရသူလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ပရိသတ္နဲ႔ စာေရးဆရာမ်ားကို မိတ္ဆက္ေပးၿပီးခ်ိန္မွာေတာ့ “လြတ္လပ္မႈ ” ဆိုတဲ့ စကားလံုးအေပၚ စာေရးဆရာတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ ခံယူခ်က္မ်ားနဲ႔ လြတ္လပ္မႈအေပၚ ကြဲျပားတဲ့ အျမင္မ်ားကို အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ျပၿပီး  စာေရးဆရာမ်ားမွ တစ္ဦးခ်င္းစီ ေဆြးေႏြးသြားခဲ့ပါတယ္။

ဆရာဟန္ဆန္းမွ ေဆြးေႏြးေနစဥ္
ေဆာင္းပါးနဲ႔ ၀တၱဳကို ကေလာင္ႏွစ္ခုခြဲၿပီး ေရးေနတဲ့ ဆရာဟန္ဆန္းက စတင္ ေဆြးေႏြးရာမွာ “ teen Magazine ရဲ႕ ေကာလိပ္ဂ်င္က႑မွာ ပထမဆံုး ေဖာ္ျပခံခဲ့တဲ့ စာမူေလးက တကၠသိုလ္တက္ဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္တႀကီး ေစာင့္ေနတဲ့ ဆယ္တန္းေအာင္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ရဲ႕ တကၠသိုလ္ေတြ ပိတ္သြားတဲ့အခ်ိန္၊ တကၠသိုလ္ တက္ခြင့္မရခဲ့တဲ့ ကာလတစ္ခုုနဲ႔ တကၠသိုလ္ျပန္လည္ တက္ေရာက္ခြင့္ ရခဲ့ခ်ိန္ေတြကို ေရးခဲ့တာပါ၊ အဲ့ဒီမွာ ေဖာ္ျပခံခဲ့ရတယ္၊ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေရးလိုက္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္စာမူ ေဖာ္ျပခံရခ်ိန္မွာ ရလိုက္တဲ့ ခံစားမႈကို ကၽြန္ေတာ္တန္ဖိုးထားတယ္၊ စာေရးသားရာမွာ စည္း၊ေဘာင္မထားပဲ ကိုယ္ေရးခ်င္တဲ့ ပံုစံအတိုင္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ခံစားၿပီး ေရးတယ္၊ အဲ့ဒီလို ေရးလိုက္ျခင္းက ရရွိတဲ့ ေရြးခ်ယ္မႈ၊ ရလဒ္ကို ေက်နပ္ ႏွစ္ၿခိဳက္မိတယ္၊ ရသစာေပကို ေရးခ်င္တဲ့စိတ္ ျဖစ္ေပၚလာခ်ိန္တိုင္းမွာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေရးတယ္၊ ေရးၿပီး ပါလာခ်ိန္မွာ ေက်နပ္တယ္၊ ေရးထားတာကို ႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ၊ မႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ ေက်နပ္တယ္၊ အဲ့ဒီ လြတ္လပ္မႈအေပၚလည္း ကၽြန္ေတာ္ သာယာတယ္” ဆိုၿပီး လြတ္လပ္မႈရဲ႕ အႏုပညာအေပၚ သူခံစားရသမွ် လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။
ဆရာမ မသီတာ(စမ္းေခ်ာင္း)မွ ေဆြးေႏြးေနစဥ္
ဆရာမ မသီတာ(စမ္းေခ်ာင္း)ကလည္း “ စာေရးဆရာႀကီးတစ္ေယာက္က ေျပာခဲ့ဖူးပါတယ္၊ အႏုပညာသမားတစ္ေယာက္ဟာ အႏုပညာဖန္တီးေနတဲ့ အခိုက္အတန္႔က သူအတြက္ အလြတ္လပ္ဆံုး အခိုက္အတန္႔ပါပဲ၊ ဒါကိုလည္း ကၽြန္မ သေဘာတူပါတယ္ ” လို႔ ျဖည့္စြက္ ေဆြးေႏြးသြားခဲ့ပါတယ္။

ဆရာမ ခင္သႏၱာမွ ေဆြးေႏြးေနစဥ္
အဲ့ဒီေနာက္ ဆရာမခင္သႏၱာက ဆက္လက္ ေဆြးေႏြးရာမွာ  “ လြတ္လပ္ျခင္းဆိုတာ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါး အေႏွာင္အဖြဲ႕ ကင္းစြာရွိျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ လြတ္္လပ္တယ္ဆိုတာ သူတစ္ပါးအေပၚ မွီခိုမႈလဲ ကင္းရမယ္၊ အထူးသျဖင့္ အသိဥာဏ္ပညာနဲ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အားကိုးတာကို ေခၚတယ္၊ စည္းကမ္းရွိစြာနဲ႔ လြတ္လပ္ဖို႔လဲလိုတယ္၊ လြတ္လပ္မႈရွိမွ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈရမယ္၊ လြတ္လပ္စြာ   ေတြးရဲ ေရးရဲဖို႔လိုတယ္၊ ျပဳမူေျပာဆိုသမွ် အျပစ္ကင္းေနရမယ္၊ အေတြးအေခၚေတြကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေတြးေခၚႏိုင္ဖို႔လိုတယ္၊ မေတြးရဲ မလုပ္ရဲဖူးဆိုရင္ ဘာမွ တိုးတက္မွာ မဟုတ္ပါဘူး၊ လြတ္လပ္ျခင္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းနဲ႔ တရားမွ်တျခင္းေတြက တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု အခ်ိတ္အဆက္ ရွိတယ္၊ ခြဲျခားလို႔ မရဘူး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းဆိုတာကို လိုခ်င္ရင္ ေမတၱာစိတ္၊ ကိုယ္ခ်င္းစာနာစိတ္ ထားတတ္ဖို႔ လိုတယ္၊ လူအခ်င္းခ်င္း သေဘာထားကိုလည္း ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ကြဲလြဲသင့္ပါတယ္္ ” ဆိုၿပီး လြတ္လပ္မႈကို အဓိပၸါယ္ဖြင့္ ေဆြးေႏြးသြားအၿပီးမွာ ဆရာေျမမႈန္လြင္က ဆက္လက္ပါ၀င္ ေဆြးေႏြးခဲ့ပါတယ္။
ဆရာေျမမႈန္လြင္မွေဆြးေႏြးေနစဥ္
ဆရာေျမမႈန္လြင္က “   လြတ္လပ္ျခင္းဆိုတာ ဒီလိုမ်ဳိး စင္ေပၚကေနၿပီးေတာ့ လြတ္လပ္ခြင့္ ေပးပါေတာ့လို႔ ေတာင္းဆိုရမယ့္ အယူအဆမ်ဳိး၊ တိုက္ပြဲ၀င္ ရယူရမယ့္ ကိစၥမ်ဳိးမဟုတ္ပါဘူး လြတ္လပ္ျခငးဆိုတာ ေမြးလာထဲက ကိုယ္နဲ႔အတူ ပါလာၿပီးသားပါ၊၊ အသက္ေတြ၊ ဘြဲ႔ေတြ၊ ဂုဏ္ထူးေတြ၊ ဘာသာေရးေတြ ကြဲျခားၿပီး၊ မင္းတို႔ တိုင္းျပည္ လြတ္လပ္တယ္… ငါတို႔ တိုင္းျပည္ မလြတ္လပ္ဘူးလို႔လဲ ျငင္းေနစရာမလိုပါဘူး၊ တစ္စံုတစ္ရာေသာ   ေၾကာက္ရြံ႕မႈ၊ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မွဳ၊ ေမွ်ာ္ကိုးမႈေၾကာင့္ မဟုတ္ပဲ လြတ္လပ္စြာ ေနရဲ ေျပာရဲရမယ္၊ အဲ့ဒါ လြတ္လပ္မႈ အစစ္ပဲ” လို႔ သူ႔ အျမင္ကို တင္ျပသြားခဲ့ပါတယ္။
ဆရာမ မသီတာ(စမ္းေခ်ာင္း)က တဖန္ ၀င္ေရာက္ ေဆြးေႏြးရာမွာ “ တကယ္တမ္း လြတ္လပ္မႈဆိုတာဟာ တစ္စံုတစ္ေယာက္ရဲ႕ ထိမ္းခ်ဳပ္မႈေအာက္က လြတ္လပ္တာမ်ဳိးမဟုတ္ပဲ၊ ကိုယ္ကိုတိုင္ ရယူလိုတဲ့ ေမွ်ာ္ကိုးခ်က္ပါတဲ့ ဆႏၵကတိ၊ ေနာက္.. ဒီလိုလုပ္လိုက္ရင္ ဒီလိုအႏၱရာယ္မ်ား ျဖစ္သြားမလားဆိုတဲ့ ေၾကာင့္္က်ေနရတဲ့ ဘယာကတိ ၊ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ဒါ.. ဒီလိုမ်ဳိး ေပါက္ကြဲလိုက္ေတာ့မွ၊ အားအင္သံုးၿပီး ေက်ာ္ၾကားေအာင္ လုပ္လိုက္ေတာ့မွ ဆိုတဲ့ ေဒါသကတိ၊ ေနာက္ၿပီး တကယ့္ လြတ္လပ္မႈ အစစ္အမွန္ဆိုတာ ဘယ္သူ႔ ထိမ္းခ်ဳပ္မႈကိုမွ တြန္းလွန္တာမဟုတ္ပဲ ကိုယ့္အေတြးေဟာင္းထဲမွာ ကိုယ္ပိတ္မိေနတာကိုပဲ မခံမွ ျဖစ္မယ္ဆိုတဲ့ မသိတဲ့့ ေမာဟကတိ၊ အဲ့ဒီ့ အကတိေတြအားလံုး ကင္းမွသာ လြတ္လပ္မႈ အစစ္အမွန္ျဖစ္မယ္ဆိုတာ အားလံုးသိၾကမွာပါ ” လို႔  ၀င္ေရာက္ ေဆြးေႏြးျပန္ပါတယ္။
ဆရာလင္းသိုက္ညြန္႔မွ ေဆြးေႏြးေနစဥ္
အဲ့ဒီေနာက္ ဆရာလင္းသိုက္ညြန္႔မွ “ လြတ္လပ္မႈကို တည္ေဆာက္္ေနတဲ့ အဆင့္တစ္ခုမွာ လြတ္လပ္မႈကို မတည္ေဆာက္ခင္ အရင္ဆံုး အဲ့ဒီႏိုင္ငံရဲ႕ Man Power နဲ႔ Education System ကို အရင္ တည္ေဆာက္ရပါတယ္၊ လြတ္လပ္မႈက ေတာင္းဆိုရမယ့္ အရာမဟုတ္ဘူး၊ လြတ္လပ္မႈက ကိုယ္တိုင္ တည္ေဆာက္ယူမွ ရမယ့္ အရာျဖစ္တယ္၊ တည္္ေဆာက္တဲ့အခါမွာလည္း Raw-Material ျဖစ္တဲ့ ပညာအေျခခံေတြ လိုအပ္ပါတယ္၊ ပညာေရးအေျခခံမရွိတဲ့ တိုင္းျပည္ဟာ လြတ္လပ္မႈ အစစ္အမွန္ကို မရရွိႏိုင္ပါဘူး၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံဟာ အခုအခ်ိန္မွာ ဒီမိုကရက္တစ္စံနစ္ကို သြားေနတဲ့ ကမၻာေပၚက  ထြန္းသစ္စ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံ တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္၊ ျပည္သူလူထုက လြတ္လပ္မႈကို အခု ခ်က္ခ်င္းရခ်င္တယ္၊ အစိုးရက လြတ္လပ္မႈကို တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ ခ်ျပသြားခ်င္တယ္၊ အဲ့ဒါ လက္ရွိ ျပည္သူနဲ႔ အစိုးရၾကားက ျဖစ္ေနတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ပါ၊ ဘယ္လိုပဲ တည္ေဆာက္ေစဦးေတာ့ စစ္မွန္တဲ့ လြတ္လပ္မႈေတြနဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့ ပညာအေျခခံေတြနဲ႔ ေဆာက္တည္ထားတဲ့ အေျခခံအုတ္ျမစ္ေတာ့ ရွိမွ ျဖစ္ပါမယ္၊ ဒါမွ ေအာင္ျမင္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္တဲ့ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတာ္သစ္ တည္ေဆာက္ႏိုင္မယ္ ” ပညာေရး ရႈေထာင့္အျမင္ကေန ၀င္ေရာက္လို႔   ေဆြးေႏြးေပးသြားပါတဲ့အခါမွာ လက္ခုပ္သံမ်ား ညံခဲ့ျပန္ပါတယ္။
ဆရာမယုယမွ ပါ၀င္ေဆြးေႏြးစဥ္
ဆရာမယုယ အလွည့္မွာေတာ့ လူငယ္ပီပီ  “ ဒီစင္ေပၚ တက္ထိုင္ေနရထဲက စိတ္က မလြတ္လပ္ေတာ့ဘူး၊ အခု တိုင္းျပည္အေျခအေနအရ ႏိုင္ငံျခားပဲ သြားရင္ ေကာင္းမလား၊ ႏိုင္ငံေရးပဲ လုပ္ရင္ ေကာင္းမလား၊ ဒီမွာပဲ ရွာေဖြရင္ ေကာင္းမလားနဲ႔ လြတ္လပ္လာတဲ့အေပၚမွာ ေရြးခ်ယ္ရ ခက္ေနတယ္၊ လြတ္လပ္မႈေတြ ရၿပီဆိုေပမယ့္ လြတ္လပ္မႈအေပၚမွာ မွန္ကန္တဲ့ ေတာင္းဆိုမႈပဲ ျဖစ္သင့္တယ္၊ လူႀကီးေတြဘက္ကလဲ ျပန္ေပးတဲ့အခါ ဘယ္လိုေပးမွာလဲ၊ တကယ့္ လြတ္လပ္မႈကို ေပးမွာလား၊ လူငယ္ေတြ အကုန္လံုးက ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကပါတယ္၊ စာေပနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာခ်င္ေသးတယ္၊ အခုေခတ္က ၀တၱဳရယ္၊ ကဗ်ာရယ္၊ အက္ေဆးရယ္၊ ေဆာင္းပါးရယ္၊ စာညြန္႔ရယ္ဆို မခြဲျခားေတာ့ဘူး၊ အက္ေဆးဆန္တဲ့ ၀တၱဳလဲျဖစ္မယ္၊ အက္ေဆးဆန္တဲ့ ကဗ်ာလဲျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္၊ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ၾကားမွာ တားထားတဲ့ စည္းေတြ မွိန္လာတယ္၊  ခြဲျခားမေနေတာ့ဘူး၊ ဥပမာ – တစ္ေန႔က ဆရာေျမမႈန္လြင္က ဖုန္းဆက္တယ္၊ သူ႔ဖုန္းက ဂြီဂြြီဂြမ္ဂြမ္နဲ႔၊ လြတ္ၿပီ..လြတ္ၿပီဆိုေတာ့.. ေျပာတာကို သိလိုက္ခ်ိန္မွာ အရမ္းေပ်ာ္သြားတယ္၊ ဒါ တကယ္ေတာ့ သတင္းပဲ၊ ဒါေပမယ့္ သတင္းကေန ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးေစတဲ့ ရသကို ရလိုက္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သုတမွာ ရသမပါဘူး ေျပာလို႔မရဘူး၊ သုတဆိုတဲ့ သတင္းေတြမွာလဲ ရသပါေနတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ရသ၊ သုတဆိုၿပီးေတာ့ စည္းေတြ မျခားသင့္ေတာ့ပါဘူး၊  သတင္းေတြမွာလည္း ရသေတြ ပါပါတယ္၊ ဒါဟာ ရသ၊ သုတ၊ အက္ေဆးနဲ႔ ကဗ်ာတို႔ၾကားက စည္းလံုးညီညြတ္မႈပါဘဲ။ ရတုပဲေရးေနခဲ့ရင္ ရကန္လည္း ေပၚလာမွာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ဒီေတာ့ လူငယ္ေတြ မိမိရင္ထဲက ခံစားခ်က္ အစစ္အမွန္တစ္ခုကိုသာ ခ်ေရးလိုက္ၾကပါ၊ စာဖတ္သူက လက္ခံမယ္ဆိုရင္ ဖန္တီးထားသမွ် အႏုပညာ ပစၥည္းေျမာက္ပါတယ္…” လို႔ စိတ္ထဲက စကားလံုးေတြကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ က်ဲခ်ျပသြားခဲ့ လူငယ္ပရိသတ္ရဲ႕ လက္ခုပ္သံေတြ ရရွိခဲ့ပါတယ္။
“ ကၽြန္မ ႏိုင္ငံတကာ စာေပေဆြးေႏြးပြဲေတြ သြားတက္တုန္းက အဲ့ဒါ ကဗ်ာလား၊ ၀တၱဳလား၊ စာတမ္းလားဆို ပရိသတ္က ေမးတာခံခဲ့ရပါတယ္၊ It’s my writing ဆိုတဲ့ အေျဖက လြဲလို႔ ကၽြန္မမွာ အေျဖမရွိခဲ့ပါဘူး၊ အႏုပညာလြတ္လပ္မႈမွာ ပံုသ႑န္ေတာင္ သတ္မွတ္လို႔ မရေလာက္ေအာင္ လြတ္လပ္စြာ  ဖန္တီးႏိုင္တယ္ဆိုတာ အေလးအနက္ ေထာက္ခံပါတယ္…” လို႔  ဆရာမ မသီတာ(စမ္းေခ်ာင္း)က ဆရာမယုယရဲ႕ ေဆြးေႏြးခ်က္အေပၚ ျဖည့္စြက္ ေဆြးေႏြး ျပန္ပါတယ္။
ဆရာမ လင္းစက္ႏြယ္မွ ေဆြးေႏြးေနစဥ္
အဲ့ဒီေနာက္ ဆရာမ လင္းစက္ႏြယ္က “ လြတ္လပ္မႈမွာကိုက အတိအက် အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုလို႔ မရပါဘူး၊ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ လြတ္လပ္မႈက အခ်ဳပ္အေႏွာင္ကင္းျခင္းပါ၊ ခုန ကိုဘုန္းဦးေမာ္ ေျပာသြားခဲ့သလို လူတစ္ေယာက္ကို ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာပဲ ခ်ဳပ္ေႏွာင္လို႔ရပါမယ္၊ သူ႔စိတ္ေတြကိုေတာ့ ဘာနဲ႔မွ ထိမ္းခ်ဳပ္လို႔ မရပါဘူး၊ အတားအဆီး အပိတ္အပင္ၾကားထဲမွာ အႏုပညာ မရွင္သန္ႏိုင္ဘူး၊ လူတိုင္း လူတိုင္းဟာ ေမြးရာပါ အခြင့္အေရးအရ ႏိုင္ငံေရး လုပ္ႏိုင္ခြင့္ရွိတယ္၊ ေနာက္… ကၽြန္မသီခ်င္းဆိုတာ ၀ါသနာပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ေကာ္ပီသီခ်င္းေတြ ကၽြန္မ အားမေပးဘူး၊ မူရင္း အႏုပညာရွင္ ဖန္တီးထားတာကို အခုလို ေကာ္ပီလုပ္ေနတာ ကာယကံရွင္ေတြ သိမွသိရဲ႕လား၊ အဲ့ဒီေတာ့ ကၽြန္မ ေကာ္ပီအားမေပးဘူး၊ ရွက္စရာလို႔ ျမင္တယ္၊ ကိုယ္ပိုင္အႏုပညာ ဖန္တီးျခင္းသည္သာ လြတ္လပ္မႈ အစစ္အမွန္ျဖစ္တယ္၊ အႏုပညာရွင္ေတြ အားလံုး လြတ္လပ္မႈရဲ႕ ေဘာင္ထဲမွာ၊ ကိုယ္ေျပာတဲ့ ၊ ကိုယ္ဖန္တီးတဲ့အရာေတြအတြက္ တာ၀န္ယူရဲတဲ့ စိတ္ရွိေစခ်င္ပါတယ္ “ လို႔ ၀င္ေရာက္ ေဆြးေႏြးျပန္ပါတယ္။
အလႊာအသီးသီးမွ တက္ေရာက္လာၾကသူမ်ား
ၾကားျဖတ္ အစီအစဥ္အေနနဲ႔ Htoo Family International Trading Co., Ltdမွ Mr. Back Samႏွင့္ မန္ေနဂ်င္းဒါရိုက္တာ ဦးေက်ာ္ထူးမွ   HIV/AIDS ေ၀ဒနာရွင္မ်ားအတြက္ အလွဴေငြ အေမရိကန္   ေဒၚလာႏွစ္ေသာင္းကို HIV Sectionမွ ေဒၚျဖဴျဖဴသင္းသို႔   ေပးလွဴပါတယ္။ ေဒၚျဖဴျဖဴသင္းမွ ဂုဏ္ျပဳ မွတ္တမ္း ျပန္လည္   ေပးအပ္ၿပီး ေက်းဇူးတင္စကား ျပန္လည္ေျပာၾကားပါတယ္။
အလွဴရွင္မ်ားသို႔ ဂုဏ္ျပဳမွတ္တမ္းေပးအပ္စဥ္
အဲ့ဒီေနာက္ ဆရာမ မသီတာ(စမ္းေခ်ာင္း)မွ ၀င္ေရာက္ေဆြးေႏြးလိုသူ၊ ဒါမွမဟုတ္ မိမိဖန္တီးထားတဲ့ အႏုပညာရပ္မ်ားကို ခ်ျပလိုသူမ်ားကို ဖိတ္ေခၚပါတယ္လို႔ ေျပာခ်ိန္မွာ၊ ျမေသြးနီမွ ၁၉ႏွစ္အရြယ္၊ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း စာေပလြတ္လပ္ခြင့္ေတြ တင္းၾကပ္ခဲ့စဥ္ ကေလာင္သစ္ တစ္ေခ်ာင္းအေနနဲ႔ မြန္းၾကပ္ခဲ့စဥ္ ကာလမ်ားက ေပဖူးလႊာမဂၢဇင္းမွာ ပထမဆံုး ေဖာ္ျပျခင္းခံခဲ့ရတဲ့ “ ကဗ်ာသည္မ၏သက္ျပင္း” ဆိုတဲ့ ကဗ်ာေလးကို အမွတ္တရ ရြတ္ဖတ္ပါတယ္။
ဓာတ္ပံုကို  အလင္းတန္းဂ်ာနယ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

အဲ့ဒီေနာက္ ဘေလာ့ဂါေနဘုန္းလတ္က “ စင္ေပၚမွာရွိတဲ့ ဆရာဆရာမ (၆)ေယာက္လံုးကို ေမးခ်င္တာရွိပါတယ္၊ အားလံုးက လြတ္လပ္မႈကို လိုခ်င္တယ္၊ လြတ္လပ္မႈကို ရေအာင္ယူမယ္ေျပာသြားၾကတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္   ေမးခ်င္တာက စာေရးဆရာ၊ စာေရးဆရာမေတြက စာေတြထဲမွာ စာဖတ္သူေတြကို လြတ္လပ္မႈ မေပးပဲ၊ သူတို႔ ေျပာခ်င္တာေတြပဲ နားေထာင္သြားရတယ္၊ ေနာက္ဆံုး ဇာတ္သိမ္းခန္းမွာ သူတို႔ ေျပာခ်င္တာေတြနဲ႔ပဲ ၿပီးသြားရတယ္၊ ဒီေတာ့ ဒီ(၆)ေယာက္လံုးက စာဖတ္သူေတြကိုေရာ ေရးထားတဲ့ စာေတြအေပၚ ဘယ္လို လြတ္လပ္ခြင့္ ေပးထားခဲ့လဲဆိုတာ သိခ်င္ပါတယ္ ”လို႔ စင္ေပၚက စာေရးဆရာမ်ားကို ျပန္လည္ ေမးခြန္းထုတ္ပါတယ္။

ေဆြးေႏြးပြဲ တက္ေရာက္ခဲ့သူ ဘေလာ့ဂါ ေနဘုန္းလတ္
ေဆြးေႏြးပြဲက တကယ့္ကို ၿမိဳင္ဆိုင္ၿပီး အရွိန္ရလာပါၿပီ။ ပရိသတ္ေတြကလည္း ေဆြးေႏြးမႈမ်ားအေပၚ စိတ္၀င္တစား နားေထာင္ေနၾကဆဲ။
ဆရာမ ခင္သႏၱာက ျပန္လည္ ေဆြးေႏြးရာမွာ “ ဟုတ္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ ကၽြန္မ ေဆာင္းပါးပဲ ေရးေရး၊ ၀တၱဳပဲေရးေရး အဆုံးသတ္မွာ စာဖတ္သူ လြတ္လပ္စြာ ေတြးႏိုင္ဖို႔ ခ်န္ထားခဲ့ပါတယ္၊ ဥပမာ.. ဆားကို ကိုင္သူလို၊ ကၽြန္မလက္မွာ ဒဏ္ရာရွိရင္ စပ္မွာေပါ့၊ ဒဏ္ရာမရွိိရင္ မစပ္ဘူးေပါ့၊ စာဖတ္သူကို လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ ေတြးယူေစခ်င္ပါတယ္” လို႔ ျပန္လည္ ေဆြးေႏြးသြားပါတယ္။
ပဲ့ကိုင္ရွင္ ဦး၀င္းၿငိမ္းႏွင့္ မသီတာ(စမ္းေခ်ာင္း)
ဆရာဟန္ဆန္းက သူ႔အျမင္ကို ၀င္ေရာက္ ေဆြးေႏြးရာမွာ “ ဆရာမင္းလူ ေျပာခဲ့ဘူးတဲ့ စကားတစ္ခြန္းရွိပါတယ္၊ စာဖတ္သူဆိုတာ ကိုယ္ကေရးမွ ဖတ္ရတဲ့ သနားစရာ လူတန္းစား မဟုတ္ဘူးတဲ့၊ အဲ့ဒါကို အရမ္း သေဘာေတြ႔ပါတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ေရးသမွ် စာေတြထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ ခံစားရသမွ် ေရးထားတာပါ၊ ပညာေပးတာေတြ မပါပါဘူး၊ စာဖတ္သူေတြက ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို အကဲျဖတ္ေပးေနသူ၊ စင္တင္ေပးေနသူေတြပါ၊ ဒါေၾကာင့္ စာဖတ္သူေတြကို ေလးစားပါတယ္၊ စာဖတ္သူေတြက ျပန္ၿပီး မွတ္ခ်က္ေပးပါ၊ အကဲျဖတ္ေပးပါ ” လို႔ ေဆြးေႏြးသြားပါတယ္။
ဆရာမ မသီတာ(စမ္းေခ်ာင္း) က ၀င္ေရာက္ေဆြးေႏြးရာမွာ “ ကၽြန္မတို႔ ဖူးငံုဆယ္ေက်ာ္သက္မဂၢဇင္းမွာ မူခ်မွတ္ထားပါတယ္၊ စာဖတ္သူလူငယ္မ်ား ကိုယ္တိုင္ပါ၀င္ ေရးသားႏိုင္ခြင့္ျဖစ္ပါတယ္၊ မဂၢဇင္းရဲ႕ သံုးပံုတစ္ပံုဟာ သူတို႔ေတြအတြက္ ျဖစ္ရမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ထားပါတယ္၊ စာဖတ္သူေတြရဲ႕ အခြင့္အေရးကို ကာကြယ္ႏိုင္ဖို႔ စာေရးသူတိုင္းမွာ တာ၀န္ရွိိပါတယ္၊  စာဖတ္သူမ်ားရဲ႕ အခြင့္အေရးအတြက္ ကၽြန္မတို႔ စာေရးၾကရတာပါ ” လို႔ စာေရးသူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ခံယူခ်က္ကို ေျပာျပသြားပါတယ္။
( လြတ္ေျမာက္လာသူမ်ား၊ ပရိသတ္မ်ားနဲ႔ စာေရးဆရာမ်ားမွ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ ဆက္လက္ ေဆြးေႏြးခဲ့တာမ်ားကို အပိုင္း-၂မွာ ဆက္လက္ ဖတ္ရႈေပးေစခ်င္ပါတယ္)
ဆႏၵနဲ႔ဘ၀ တစ္ထပ္ထဲက်ၾကပါေစ။

No comments:

Post a Comment

အခုလို လာေရာက္အားေပးၾကတာ အထူးပဲ ၀မ္းသာ ပီတိျဖစ္ရပါတယ္ဗ်ား ... ။ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္။
ေက်ာ္ထက္၀င္း နည္းပညာ (ဘားအံ)
www.kyawhtetwin.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...