" But when along train of abuses and usurpations, pursing inviably the same object, evinces a design to reduce them under absolute despotism , it is their right, it is their duty to throw of such their goverment and provide new guards for their fucture security."

သုတ ရသ စာေပမ်ား knowledge Letter အေၾကြး Bill

ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕၊ စ၀္စံထြန္း ရပ္ကြက္မွ စႏၵရား ဆရာ ဦးသီလ၏ သားခ်င္း မ်ဳိးဆက္ျဖစ္သူ ကေလးငယ္ေလး တူရိယာသံ ေခါက္ေနသည္ကို ေငးရင္း မိတီၳလာ နယ္သား စႏၵရား ဆရာ၏ ဘ၀ နိဂံုးကို ေတြးရင္း ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ထြက္လာခဲ့ ပါေတာ့သည္။
ဤသည္ကား ၀တၳဳ တစ္အုပ္၏ ဇာတ္သိမ္းခန္း ၀ါက် ျဖစ္ပါသည္။ ေနသည္ အေရွ႕ အရပ္မွ ထြက္၍ အေနာက္ အရပ္သို႔ ၀င္သကဲ့ သို႔ပင္ ၀တၳဳတစ္အုပ္ အၿပီးသတ္ ခဲ့ေလၿပီ။ သို႔ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ့္ တာ၀န္ကား မၿပီးေသး။ ထို၀တၳဳထဲမွ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ မ်ားသည္ ျဖစ္ေၾကာင္းျဖစ္ရာ အျဖစ္မွန္ပါ ေရာယွက္ ပါ၀င္ ေနသျဖင့္ ထိုထို ကာယကံ ရွင္မ်ားထံမွ ဆႏၵသေဘာ အမွန္ကို သိရဖို႔ လိုေနသည္။ ထိုသူမ်ားမွာ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ လက္ပြန္းတတီး ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ ခဲ့ၾကသည့္ မိတ္ေဆြရင္းမ်ား ျဖစ္သလို တခ်ဳိ႕လည္း ကြယ္လြန္ သြားၾကၿပီ။ မည္သို႔ပင္ ျဖစ္ေစ ကာယကံရွင္ မ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္သူတို႔ ေက်နပ္ ခြင့္ျပဳဖို႔ေတာ့ လိုသည္။ ထိ႔ုေၾကာင့္ပင္ ကၽြန္ေတာ္ စာေပတိုက္မွ ခြင့္ယူ၍ ဇာတိတစ္ပိုင္း ျဖစ္ေနသည့္ မိတီၳလာ ၿမိဳ႕နယ္၊ ၀က္ေက်ာက္ရြာ ေလးဆီသို႔ ခရီးႏွင္ရန္ ျပင္ဆင္ ရေလၿပီ။

မူလ အစီ အစဥ္မွာ ေနျပည္ေတာ္၌ တစ္ေထာက္နားမည္။ စာအုပ္ ေစ်းကြက္ကို ေလ့လာမည္။ ၿပီးခါမွ မိတီၳလာသို႔ ခရီး ဆက္ဖို႔ပင္။ သုိ႔ေသာ္ အေမသည္ ၀က္ေက်ာက္ရြာ ဟူေသာ အသံ ၾကားသည္ႏွင့္ ရႊန္းပ ၀င္းလဲ့ေသာ မ်က္၀န္းမ်ားျဖင့္ ျပဴး၍ ၾကည့္လာသည္။ သူ႔ဇာတိ၊ သူ႔ေမြးေျမ၊ သူ႔ေက်းရြာ ေလးဆီသို႔ လိုက္ခ်င္ေနရွာ သကိုး။ ကၽြန္ေတာ္ ႏွစ္ခြန္းပင္ ေမးစရာ မလို။ အေမက မွတ္ပံုတင္ႏွင့္ ရထား လက္မွတ္ခ ထုတ္ေပးပါသည္။ လိုက္ခ်င္လည္း လိုက္ေပါ့။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ဘာမွ အပန္းမႀကီး သည္မို႔ မနက္ေစာေစာ ရထားလက္မွတ္ ျဖတ္ရန္ ထြက္လာခဲ့သည္။ အမွတ္(၅) အဆန္ ရထား လက္မွတ္မွာ ထင္ထားသည္ ထက္ပင္ လြယ္လင့္တကူ ရခဲ့သည္။ ေငြတစ္ေထာင္ ထပ္ေဆာင္း လိုက္ရေသာ္ျငား အညာျပန္ ခရီးအတြက္ ရထားလက္မွတ္ ေလးကို လက္၀ယ္ ရခ်ိန္မွာပင္ ကၽြန္ေတာ့္ ႏွလံုးေသြးမ်ား ေႏြးေထြး ခဲ့ပါေတာ့သည္။

အညာ။
မိတီၳလာ အေနာက္ဘက္။ ၀က္ေက်ာက္ ေက်းရြာေလး။ ကၽြန္ေတာ္ လူပ်ဳိေပါက္ ဘ၀က ငါးႏွစ္နီးပါး က်င္လည္ခဲ့ေသာ ေဒသ။ မိုးေခါင္ရပ္၀န္း နယ္ပယ္တြင္ ယေန႔တိုင္ ရွင္သန္ ေနဆဲျဖစ္ေသာ ေက်းလက္။ ကဗ်ာ ဆရာႀကီး ထီလာ စစ္သူ၏ ဇာတိရြာ ျဖစ္ေသာ ေရႊစစ္သည္ ရြာႏွင့္ ရြာခ်င္း ဆက္ေနသည့္ ရြာကေလး။ ကၽြန္ေတာ္ ေျခတိုေအာင္ ဂ်င္ေျခလည္ ခဲ့ဖူးသည့္ အညာေဒသ ျဖစ္ေတာ့သည္။

ရထားလက္မွတ္ လက္၀ယ္ ရရွိစဥ္က ေႏြးေထြးခဲ့ေသာ ကၽြန္ေတာ့္ ႏွလံုးေသြး မ်ားသည္ အေမ့အိမ္သို႔ ျပန္ေရာက္ခ်ိန္တြင္ ရပ္တန္႔  ေပ်ာက္ကြယ္ သကဲ့သို႔ ျဖစ္ခဲ့ရၿပီး ခရမ္းၿမိဳ႕ ေနအိမ္သို႔ ဆိုက္ေရာက္ခ်ိန္တြင္ ေျပာင္းျပန္ ေအးခဲသလို ျဖစ္ခဲ့ ရေလၿပီ။ အေမသည္ သူသယ္ေဆာင္မည့္ ၀န္စည္ စလယ္ မ်ဳိးစံုအား ေလးေပ-ႏွစ္ေပခြဲ၊ အျမင့္ ႏွစ္ေပခန္႔ ရွိမည့္ သံေသတၱာ အေဟာင္းႀကီး ထဲသို႔ ထည့္သြင္း ေနသကိုး။ ကၽြန္ေတာ္ ေမးၾကည့္ေတာ့ ရြာမွ သားခ်င္း တစ္ဦး၏ ေသတၱာႀကီးမို႔ ျပန္ပို႔ေပး ရမည္တဲ့။ ေသတၱာႀကီးမွာ အႏွစ္ သံုးဆယ္ခန္႔ သက္တမ္း ရွိေနၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္စိတ္ မသက္မသာ ျဖစ္ရ လြန္းသျဖင့္ ထိုသံေသတၱာ ႀကီးအား ရန္သူသဖြယ္ ၾကည့္ေန မိေတာ့သည္။

အေမ့ အေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္သိသည္။ အသက္ က ၇၅ ႏွစ္၊ ဒူးက သိပ္မေကာင္း။ သတိက မၾကာခဏ ေမ့စျပဳ ေနၿပီ။ အထူးသျဖင့္ သူ႔လက္စြဲ ေသာ့ေခ်ာင္း မ်ဳိးစံုကို ဘယ္ဆီဘယ္၀ယ္ ထားမိမွန္း မသိသျဖင့္ ရွာခဲ့ ရသည္က အႀကိမ္ႀကိမ္။ ေသာ့ ဖ်က္ရေပါင္းလည္း မနည္းေတာ့။ တစ္ႀကိမ္ ျပန္ေတြ႕ခ်ိန္တိုင္း သူ႔ေသာ့ ေခ်ာင္းမ်ားကို မပစ္ရက္ သျဖင့္ အေဟာင္းေရာ အသစ္ပါ လက္ကိုင္ ပ၀ါတြင္ တြဲေႏွာင္၍ ခ်ိတ္ျဖင့္ တြယ္ၿပီး စုထားတတ္ စျမဲ။ ထိုနည္းႏွင္ႏွင္ ရြာႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ ဘယ္ပစၥည္း ကိုမွ ေလွ်ာ့မည္မဟုတ္။ သံေသတၱာ တစ္လံုးအျပင္ တျခားေသာ လက္ဆြဲ၊ ေခါင္းခုမ်ားက ပါလာ ဦးမည္ကိုး။

ကၽြန္ေတာ္ ခရမ္းၿမိဳ႕ ေနအိမ္သို႔ ေရာက္ရွိခ်ိန္တြင္ မိတီၳလာ ခရီးအတြက္ အစ္မျဖစ္သူ မိတီၳလာ ၿမိဳ႕မွ မ၀င္းမာႏွင့္ ဖုန္းေျပာျဖစ္သည့္ အေၾကာင္း၊ ကေလးႏွစ္ေယာက္ မေခၚ လာရေကာင္း လားဟု ေမးျမန္းေနေၾကာင္း  စကားစမိ ေလသည္ႏွင့္...
“ဟုတ္သားပဲ၊ သားသု ေခၚသြားပါလား၊ အႀကီးမက ေက်ာင္းမပိတ္ ေသးဘူး”

ဇနီးေအးက စကား ဆက္လာသည္။
ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ဘာမွ အေရးမႀကီး ဟန္ျဖင့္ အငယ္ေကာင္ သံုးႏွစ္သားကို  “မင္းမိတီၳလာ လိုက္မလားကြ၊ ျမင္းလွည္း စီးရမယ္”ဟု ေျပာၾကည့္သည္။ သင္းက တံု႔ခနဲ ကၽြန္ေတာ့္ကို ၾကည့္ၿပီ။

သူ႔စိတ္ထဲ၌ ျမင္းလွည္းကို ဘာထင္သည္ မသိ။ အသက္ သံုးႏွစ္ ျပည့္ၿပီးခ်ိန္ အထိ တိရစၧာန္ ႐ံုသို႔ ကၽြန္ေတာ္ မပုိ႔ျဖစ္ေသး။ ခမ်ာ ေတာၿမိဳ႕ေလးမွာ ေမြးဖြား ႀကီးျပင္းလာရ ရွာသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ မဟာစာေပ ခရီးရွည္ ခ်ီတက္ ပြဲအတြက္ သင္းတို႔ ဘ၀ေတြ ေပးဆပ္ ေနရရွာ သကိုး။ ရန္ကုန္ကို ကၽြန္ေတာ္ စြန္႔ခဲ့သည္မွာ ငါးႏွစ္ ျပည့္ေတာ့မည္။
“ျမင္းလွည္းေလကြာ၊ တက္ကေလာက္ တက္ကေလာက္ ဆိုၿပီး စီးလို႔ရတယ္၊ လိုက္္မလား”

ကၽြန္ေတာ္ ထပ္၍ေသြးတိုး စမ္းၾကည့္သည္။
“ျပဳတ္မက် ဘူးလား”

“ေအး၊ မက်ဘူး”

“လိုက္မယ္”

ကၽြန္ေတာ့္ရင္သည္ ဒိန္းခနဲ ဆတ္တုန္သြားသည္။ အခါတိုင္းဆိုလွ်င္ ရန္ကုန္ အိမ္ကိုပင္ သူ႔အေမ မပါဘဲ ေခၚ၍မလိုက္။ ယခု ဘာထ ျဖစ္သနည္း။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ၾကံဳရေတာ့မည့္ ေဘးဒုကၡကို ေတြး၍ ဇနီးေအးကို  ၾကည့္မိသည္။
“ေကာင္းတယ္၊ ေကာင္းတယ္၊ သားအဖႏွစ္ ေယာက္သြားၾက၊ တို႔သား အမိ ေနခဲ့မယ္၊ သြားၾက၊ ေခၚသာသြားေတာ့”

သူက ပြဲသိမ္း ထိုးခ်က္ကို ႏွက္ၿပီးသည္ႏွင့္ မီးဖိုေခ်ာင္ ဆီသို႔ ထြက္ခြာသြား ေလၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္၏ အညာျပန္ ခရီးက ထိုသို႔ စခဲ့ ပါသတည္း။ သားသု ဆိုသည့္ေကာင္မွာ တစ္ခုခု ကတိ ေပးထားလွ်င္ လုပ္ေပးမွ ေက်နပ္သည့္ ကေလးမ်ဳိး ျဖစ္သလို မလိမ့္တပတ္ လုပ္ရ ခက္ခဲေသာ ကေလးမ်ဳိးလည္း ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္သူ႔ကို နည္းမ်ဳိးစံုျဖင့္ မိတီၳလာကို မလိုက္ေစရန္ လွည့္ပတ္ေျပာမည္ ၾကံေလတိုင္း ဇနီးေအးက လက္ဦးမႈ ယူ၍ သြင္သြင္ လိုက္ပါသြား ေစရန္ တိုက္တြန္း ေျပာေနေတာ့သည္။ ေနာက္ဆံုး ထိုတိုက္ပြဲကို ကၽြန္ေတာ္ လက္ေလွ်ာ့၍ သင္းကို ေဆြျပမ်ဳိးျပ ေခၚသြား ဖို႔သာ ဆံုးျဖတ္ရ ေတာ့သည္။ လမ္းခရီး စဥ္ကို တြက္ကိန္း ခ်ရေတာ့သည္။

ရထားက မနက္ ၅ နာရီ ထြက္မည္မို႔ တစ္ရက္ႀကိဳ၍ ရန္ကုန္သို႔လာ။ အေမ့ အိမ္မွာအိပ္။ မနက္ ၄ နာရီထ။ ပုဇြန္ေတာင္မွ ကားငွားစီး။ ဘူတာႀကီး ကိုေရာက္။ ရထားေပၚတက္။ ယင္းအေတြး စဥ္မွာ စကၠန္႔ပိုင္း မွ်သာ။ တကယ့္ တကယ္မွာ တစ္ညလံုး နီးပါး ကၽြန္ေတာ္ အိပ္မေပ်ာ္။ ၃ နာရီတြင္ အိပ္ရာမွ ထျဖစ္သည္။ ေရခ်ဳိးသည္။ အေမ့ကို ႏိႈးသည္။ သားသုကို ႏိႈးသည္။ ျပင္ၾက ဆင္ၾကရင္း ၄ နာရီတြင္ သံေသတၱာ ႀကီးကို အေပၚထပ္မွ ေအာက္သို႔ခ်ရန္ ျပင္သည္။ အိမ္ေန ကေလးမေလး ငု၀ါက တစ္ဖက္မွ ကူ၍ မေပးစဥ္...
“အမယ္ေလး ေသတၱာႀကီး ကလည္း”

သူ႔ေအာ္သံ ႀကီးေၾကာင့္  ကၽြန္ေတာ္ အေတာ္ပင္ စိတ္ထင့္ သြားမိသည္။
အယူေတာ္ မဂၤလာ အရ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ထဲ ေလးလံ သြားျခင္းပင္။ တကယ္မွာလည္း ေသတၱာႀကီးမွာ ႏွစ္ေပါင္း သံုးဆယ္ေက်ာ္က လက္ရာျဖစ္သည့္ နည္းတူ အဆမတန္ ထူထဲေလးလံ လွပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ငု၀ါတို႔ ခက္ခဲ ပင္ပန္းစြာ ေလွကားမွ ခ်ရသည္။ ကားငွား ၿပီးခ်ိန္တြင္ ကားေပၚ တင္ရသည္။ အေမႏွင့္ သားသုကို တြဲေပးရသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ လက္စြဲ ေက်ာပိုးအိတ္၊ ၿပီးေတာ့ သားအဖ ႏွစ္ေယာက္၏ အ၀တ္အစား ထည့္ေသာ ဘီးတပ္ဆြဲ အိတ္ကတစ္လံုး၊ အေမ့လက္ဆြဲ အိတ္က တစ္လံုးအျပင္ စားစရာ ျခင္းေတာင္းက တစ္ဆြဲ၊ ကဲ-အညာခရီး စရေလၿပီ။

ဘူတာႀကီးသို႔ ေရာက္ခ်ိန္တြင္ အထမ္းသမား တစ္ေယာက္ကို ေခၚ၍ ေသေသခ်ာခ်ာ ေမးျမန္း ၾကည့္မိသည္။
“ညီေလး၊ ဒီေသတၱာကို  လပ္ဂိတ္တြဲနဲ႔ သာစည္ ဘူတာထိ သယ္မယ္။ အဲဒါ ေကာင္းမလား။ လူစီး တြဲမွာပဲ တန္ဆာ လုပ္သြားရင္ ေကာင္းမလား၊ သိခ်င္တယ္ကြာ”

“မလုပ္နဲ႔ အစ္ကို၊ သာ စည္မွာက ခဏပဲရပ္မွာ။ အစ္ကို ေရြးရျပဳရနဲ႔ အဆင္ မေျပဘူး။ တြဲေပၚမွာပဲ တန္ဆာျဖတ္လိုက္၊ ခ်ရင္ ေတာ့...”

အထမ္း သမားေလးက ကၽြန္ေတာ့္ကို သနား က႐ုဏာ မကင္းေသာ မ်က္လံုးမ်ားျဖင့္ ၾကည့္လာသည္။
“ေအးကြာ၊ တြဲ ၃ ၊ ခံုက A,B မင္းပဲ လိုက္တင္ေပးကြာ”

“ရတယ္၊ တစ္ေထာင္ပဲ ေပးပါ အစ္ကို”
ကၽြန္ေတာ္မျငင္း။ မျငင္းသည့္ အျပင္...။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္မွတ္သည္ အထက္တန္းတြဲ လက္မွတ္ေပမို႔ တြဲ ၃ သည္ ကၽြန္ေတာ္ ထင္သလို သံုးတြဲေျမာက္ တြဲမဟုတ္။ ေရွ႕ဆံုးမွ ႏွစ္တြဲက ႐ိုး႐ိုးတြဲ ႏွစ္တြဲ။ တတိယေျမာက္ တြဲက အထူးတြဲ ၁။ သူ႔ေနာက္က ႐ိုး႐ိုးတြဲ ၃။ ေနာက္က အထူးတြဲ အိပ္စင္တြဲ။ ေနာက္က ႐ိုး႐ိုးတြဲ ၄။ ေနာက္က...ေနာက္ က...။

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ အထမ္း သမားတို႔ ေရွ႕တိုးေနာက္ငင္ တြဲရွာ ေနရေတာ့သည္။ ဆယ္တြဲေျမာက္ မွာမွ အထူးတြဲ ၃ ကို ေတြ႕ေတာ့သည္။ ရထားတြဲ နံပါတ္မ်ားက ေရွ႕ေနာက္ အစဥ္အတိုင္း မဟုတ္ဘဲကိုး။ ၾကားမွာလည္း ႐ိုး႐ိုး တြဲေတြက ရွိေန၏။ အထမ္းသမား ခမ်ာ အသက္ငင္ လုၿပီ။ တြဲေပၚတက္၍ ေသတၱာႀကီးမ်ား ခ်ေပးၿပီး ခ်ိန္တြင္ သူ႔မ်က္လံုး မ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ မၾကည့္၀ံ့။ အေမကလည္း တစ္ေမွာင့္။ သားသုကို တြဲေခၚရင္း အထမ္း သမားေလး သံေသတၱာႀကီး ထမ္း၍ ေရွ႕တိုးေနာက္ငင္ ဆြဲေနရွာ သည္ကို သူ႔ကို တစ္ပတ္႐ိုက္၍ ေသတၱာႀကီးကုိ ခိုးေျပးရန္ ဟန္ျပင္ေနသည္ ထင္ၿပီး ေနာက္မွ တေၾကာ္ေၾကာ္။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေမာလည္းေမာ။ စိတ္ေတြလည္းပူ။ အေမ့ကို စိတ္တိုေသာ္ျငား ေျပာ၍မထြက္။ ထိုင္ခံု ရွာေတြ႕ေတာ့မွ ေငြငါးရာ အပိုေဆာင္း၍ ေထာင့္ငါးရာ ထုတ္ကာ ေပးလိုက္ ေတာ့သည္။

“ေက်းဇူး တင္လိုက္တာ  ညီေလးရာ”
ေကာင္ေလးသည္ ေထာင္ဗူး၀ကို ေနာက္တစ္ခါ ျပန္မၾကည့္ မိပါမွ ေထာင္သို႔ ျပန္မေရာက္ ဟူေသာ သေဘာလိုပင္ တစ္စက္ ကေလးမွ် လွည့္၍ မၾကည့္ဘဲ တြဲေပၚမွ ကဆုန္ေပါက္ ခုန္ခ်၍ ထြက္ခြာ သြားေလၿပီ။

ကၽြန္ေတာ့့္ ဒုကၡမွာ မၿပီးေသး။
ကၽြန္ေတာ္ ဆြဲလာသည့္  ဘီးတပ္ဆြဲ အိတ္မွာ တြဲ ၃ ေလွ ကားအတက္၌ မသူေတာ္ ေခြးတစ္ေကာင္၏ အပယ္ေတာ္ ရတနာပံုအား ကၽြန္ေတာ့္ အလစ္တြင္ ၀င္ေဆာင့္ခဲ့ေခ် ေသး၏။ ထိုအိတ္ကို ပင့္မ၍ ပစၥည္း စင္ေပၚသို႔ တင္လိုက္ခ်ိန္ မွာပင္ ကၽြန္ေတာ့္ ဘယ္ဘက္လက္သည္ ေအးစက္ ရပ္တန္႔သလို ျဖစ္သြား၏။ မိုင္းနင္းမိၿပီ။ ေခြးေခ်းနံ႔သည္ ငါလာၿပီ ေဟ့ဟု ကၽြန္ေတာ့္ ႏွာေခါင္းကို မိတ္ဆက္သည္။ အိတ္ႀကီးကို ျပန္ခ်။ ေမွာင္ေနေသာ ေဘစင္တြင္ တေစာင္းတင္၍ ေရေဆးရသည္။ ေဘစင္မွာ ေအာက္ေရဆင္း ပိုက္မပါ။ ေရဖြင့္ ေဆးသမွ် ၾကမ္းျပင္ေပၚသို႔ တဗြမ္းဗြမ္း က်သည္။ ၿပီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ႐ိႈးထုတ္စီး  လာသည့္ ေအာကတီၱပါ ဖိနပ္ သို႔စဥ္၏။

ေခြးေခ်းကို ေဆးေၾကာၿပီးေနာက္ ေရအိမ္ခန္း သို႔၀င္၍ ေျခလက္ေဆးရ ျပန္သည္။ ထိုင္ခံုဆီသို႔ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္လာခ်ိန္တြင္ ထိုင္ခံု စနစ္မွာ A-1 ထိုင္ခံုက တစ္ခံုတည္း သီးသန္႔။ B-1 ႏွင့္ C-1 က တြဲ လ်က္တစ္ျခမ္း။ ထို႔ေၾကာင့္ C-1 သမား လာလွ်င္ A-1 ႏွင့္  လဲၾကည့္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစား ထားပါသည္။ ကံေကာင္း ေထာက္မစြာ အသက္ ၃၀ ခန္႔ လူတစ္ဦး C-1 ထိုင္ခံုသို႔ မည္သည့္ ၀န္စည္ စလယ္မွ မပါဘဲ ေရာက္လာသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ အေျခ အေနကို ေခတၱ ေစာင့္ၾကည့္ၿပီး စကားစ လိုက္သည္။

“၀ူး...၊ ၀ူး ၀ါး၊ ၀ါး”
သူက ကြမ္းငံုထားလ်က္ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာသမွ် ကြမ္းကို မထုတ္ဘဲ ေခါင္းခ်ည္း ခါျပေနသည္။ ထူးလွ ပါတကား။ ကၽြန္ေတာ္ ဆက္မေျပာ လိုေတာ့။ သူကပင္ သူ႔လက္မွတ္ကို ထုတ္ျပလာသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ယူမၾကည့္ေတာ့။ မလဲလိုလည္း ေနေစေတာ့။ ခဏေနေတာ့ သူက အျပင္သို႔ ထြက္သြားေတာ့သည္။

ကၽြန္ေတာ္လည္း သံေသတၱာႀကီး ထိုင္ခံုေနာက္တြင္ ေနရာက်၊ မက်စစ္ေဆး၊ အေမ့ ဆြဲျခင္းကို ေနရာခ်၊ စင္ေပၚမွ ဆြဲအိတ္ကို  ႀကိဳးခ်ည္၊ ေရွ႕ဆက္မည့္ ခရီးစဥ္ကို ေတြးေတာ ေနေတာ့၏။ ရထားသည္ မိတီၳလာကို မျဖတ္။ သာစည္ ဘူတာမွာ ဆင္း၊ ျမင္းလွည္းငွား၊ ကားဂိတ္ကိုသြား၊ မိတီၳလာ ကားစီး၊ ဇြဲ႐ံုေရွ႕မွာ ကားဂိတ္ဆံုး၊ ျမင္းလွည္းထပ္ငွား၊ ဟား... ေမာပါဘိ။

“ဘယ္ထိုင္ခံု ထပ္ေနတာလဲ ေျပာစမ္း”

ေလသံ တင္းတင္းႏွင့္ အတူ အသက္ ၅၀ ခန္႔ ဦးေလးႀကီး တစ္ဦး၊ မီးရထား ၀န္ထမ္း တစ္ဦးႏွင့္ တကြ ေစာေစာက C-1 ထိုင္ခံုမွ ကိုယ္ေတာ္ေခ်ာတို႔ ေရာက္လာၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ကို ၾကည့္၍ ေမးခြန္းထုတ္သည္။
“ဘာပါလဲ ခင္ဗ်ာ”

“C-1 ထိုင္ခံု ထပ္ေနတယ္ဆို၊ ျပစမ္းပါဦး ခင္ဗ်ားလက္မွတ္”

“ဟာဗ်ာ၊ ဘယ္သူက ထပ္တယ္ ေျပာလို႔လဲ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔က A-1 နဲ႔ B-1 သူ႔ကို A-1 မွာ လဲထိုင္ေပး ႏိုင္မလား၊ တစ္ခံုတည္း သီးသန္႔ စီးပါလားလို႔ ေမးတာဗ်”

“ဒုကၡပဲ။ သူက နားမေကာင္း ဘူးဗ်။ တကယ့္ ကြာ...”

ဦးေလးႀကီးက ညည္းတြားရင္း သူ႔လူကို သူ႔နည္း သူ႔ဟန္ျဖင့္ ေျပာဆုိရွင္းျပ ပါေတာ့သည္။ ကိုယ္ေတာ္ေခ်ာက ေခါင္းကုတ္ေနသည္။ ၿပီးေတာ့မွ လဲေပး ပါတယ္ဗ်ာတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ၀မ္းသာ အားရျဖင့္ စင္ေပၚမွ အိတ္ကိုႀကိဳးေျဖ။ တစ္ဖက္စင္သို႔ ေရႊ႕။ အေမႏွင့္ သားသုကို ေရႊ႕။ ၿပီးမွ သက္ျပင္း ဟူးခနဲ ခ်ေတာ့သည္။ ကိုယ္ေတာ္ေခ်ာက ေဆးလိပ္ကမ္း ေပးလာသျဖင့္ တစ္လိပ္ယူ၍ ပါးေစာင္မွာ ခဲရင္း ေရႊညာဆီသို႔ သီခ်င္း အလိုက္ကို ျပန္ေတြးေတာ ရေလၿပီ။

ေနာင္လာ လတံၱ႕ေသာ အနာဂတ္တြင္ အဘယ္သို႔ ေသာ ပုဂိၢဳလ္ ျဖစ္မည္ဟု မခန္႔ မွန္းႏိုင္ေသာ ေမာင္သားသု၏ အံ့အားသင့္ စဖြယ္ ေမးခြန္း တစ္ခုေၾကာင့္ ငိုက္မ်ဥ္းေနေသာ အိပ္ခ်င္ စိတ္ကေလး လန္႔၍ ေျပးေလၿပီ။
“ေဖႀကီး၊ ဘုရားက ဘာနဲ႔ လုပ္ထားတာလဲ ဟင္”

သူ႔ေမးခြန္း ျဖစ္ေပၚပံုမွာ  ဤသို႔တည္း။ ရထားလမ္း ေဘး၀ဲယာ တစ္ေလွ်ာက္ ေတြ႕ ျမင္ ဖူးေျမာ္ရသည့္ ေစတီ ပုထိုးႏွင့္ ႐ုပ္ပြားေတာ္တို႔ကို ျပ၍ ကၽြန္ေတာ္က “လက္အုပ္ခ်ီေနာ္ သား၊ ကုသိုလ္ရတယ္”ဟု ေျပာမိ ခဲ့သကိုး။
“ဘာေမးတာလဲ”

“ဘုရားက ဘာနဲ႔ လုပ္ထားတာ လဲလို႔”

မိတ္ေဆြတို႔ ဘယ္သို႔ ေျဖမည္နည္း။
ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားရ ေလၿပီ။ ေတာ္ေတာ္ႀကီး စဥ္းစား ၿပီးခါမွ-
“တန္ခိုးနဲ႔ လုပ္ထားတာကြ”

သူက ကၽြန္ေတာ့္ အေျဖကို သံေယာင္လိုက္ေခ် ေသး၏။ သို႔ရာတြင္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ ကားမ်ား၊ ေမ်ာက္၀ူခံုး ကားမ်ား မၾကာမၾကာ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ၾကည့္ဖူးသည္မို႔ ပါ၀ါတို႔၊ တန္ခိုးတို႔ သူသိ ေနသျဖင့္ ဘာမွ ဆက္မေမးေခ်။ ကံေကာင္းသည္မွာ အေမက သားသုကို သူ႔ထိုင္ခံုသို႔ လႊဲတင္၍ ဆက္လက္ထိန္းသိမ္း ေပးေသာေၾကာင့္ပင္။ ပို၍ ကံေကာင္းသည္မွာ လက္မွတ္စစ္ ေရာက္လာခ်ိန္တြင္ ထိုင္ခံုေနာက္တြင္ ခ်ထားသည့္ သံေသတၱာ ႀကီးအား တန္ဆာေဆာင္ဖို႔ တစ္ခြန္းမွ မေျပာ။ သားသု အသက္ အရြယ္ကို ေမး၍ ၃ ႏွစ္ ျပည့္လွ်င္ ေနာင္တြင္ ကေလး လက္မွတ္ ျဖတ္ပါရန္ တိုက္တြန္းသြားျခင္း မွ်ပင္။
ရထားသည္ ဘူတာစဥ္ မ်ားကို ျဖတ္သန္း လာခဲ့သည္။ ေနမင္းသည္ တေရြ႕ေရြ႕ အေရွ႕မွ အေနာက္ ခရီးႏွင္ဆဲ။ ရထားသည္ ေတာင္မွေျမာက္သို႔ ဆန္ေနဆဲ။

ေနျပည္ေတာ္ ဘူတာသို႔ ဆိုက္ေရာက္ခ်ိန္တြင္ ၀တၳဳစာ အုပ္လက္ေဆာင္ေပးပါမည္ဟု ညီမျဖစ္သူ ပင္ျမင့္စံ(ေရႊဘုိ) အား ကတိေပးထားသျဖင့္ မူလေျပာထားသည့္ တြဲ ၃ ဆုိေသာ သံုးတြဲေျမာက္တြဲရွိ ရာသို႔ ကူးခဲ့ရသည္။ သူတို႔ လည္း သံုးတြဲေျမာက္တြဲကို  တြဲ ၃ အျဖစ္ ထင္မွတ္မည္ မွာ မလြဲ။ ရထားဆိုက္ခ်ိန္မွာ  သူတို႔ သံုးတြဲေျမာက္ေနရာ၌  ရပ္ေနၾကသည္။ ရထားမွာ ဆယ္မိနစ္ခန္႔ ရပ္နားေပးပါ သည္။

ရထား ထြက္လာခ်ိန္တြင္ ေရွ႕တြင္ ရပ္နားမည့္ သာစည္ဘူတာ အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ျပင္ဆင္ ရေတာ့မည္။ တြဲထိန္း ေကာင္ေလးကို ေမးျမန္း ၾကည့္ခ်ိန္တြင္ အျမန္ ရထားသည္ ေနာက္တိုး ဘူတာမ်ား အျဖစ္ ေရတာရွည္ႏွင့္ တပ္ကုန္းတြင္ ရပ္နားေၾကာင္း၊ ၀န္ထမ္းမ်ား အတြက္ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပပါသည္။ တပ္ကုန္းဘူတာ ၿပီးလွ်င္ သာစည္ဘူတာ ေရာက္မွ ရပ္ပါမည္တဲ့။

ကၽြန္ေတာ့္အေတြ႕ အၾကံဳအရ သာစည္ ဘူတာသည္ အတက္အဆင္း မ်ားလွသည္မို႔ ႀကိဳတင္၍ စနစ္တက် အကြက္ ခ်ႏိုင္မွ ျဖစ္ေတာ့မည္။ သံေသတၱာ ႀကီးကို ျပတင္းေပါက္ေပၚ ေမွးတင္။ အေမႏွင့္ သားသုကို အရင္ဆင္းခိုင္း။ ၀န္ေပါ့မ်ားကို ခ်ေပး။ ၿပီးမွ ကၽြန္ေတာ္ဆင္း။ သံေသတၱာ ႀကီးကိုေအာက္မွ ဆြဲေပြ႕ခ်၊ သို႔မဟုတ္...
ကၽြန္ေတာ္ အရင္ဆင္း။ သားသုကို ျပတင္း ေပါက္မွခ်၊ ၀န္ေပါ့မ်ားကို ခ်ၿပီးမွ အေမ့ကို ဆင္းခိုင္း၊ သံေသတၱာ ႀကီးကို ျပတင္းေပါက္မွ ဆြဲခ်၊ သို႔မဟုတ္...

ရထားသည္ ကၽြန္ေတာ္ ေတြးေတာေနဆဲ တေရြ႕ေရြ႕ ဆက္လာခဲ့သည္။ ရမည္းသင္းႏွင့္ ေပ်ာ္ဘြယ္ဘူတာ မ်ားကို ေက်ာ္လာခဲ့ၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ ပထမ အေတြးကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ၾကည့္သည္။ သံေသတၱာ  ႀကီးကို ထိုင္ခံုေနာက္မွ ထုတ္၊ ခံုတန္း ေပၚသို႔ ပင့္မ၍ ျပတင္းေပါက္ႏွင့္ ခ်ိန္ၿပီးေမွးတင္။ ထိုအေပၚမွ ဘီးတပ္ ဆြဲအိတ္ကို တင္ၾကည့္သည္။ မရ။ ျပတင္းေပါက္ အျပည့္ ပိတ္ဆို႔သြား၏။ မဟုတ္ေသး။ ကၽြန္ေတာ္ ေတြးရ ျပန္ေလၿပီ။ အၾကံအစည္ သစ္ကိုၾကံသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထိုင္ခံုက တံခါးေပါက္ႏွင့္ နီးသည္မို႔ သံေသတၱာ ႀကီးကို တံခါး ေပါက္မွခ်၊ ဘီးတပ္ဆြဲအိတ္ ကိုဆြဲ၊ ေက်ာပိုးအိတ္ကို လြယ္၍ ဆင္းလွ်င္ေကာ။ ထိုအၾကံ မဆိုး။ ရထားသည္ သာစည္ ဘူတာသို႔ ေအာင္သံ ေပးေနၿပီ။ ရွမ္းမ-ေညာင္ရမ္း-ႏြားထိုး ဘူတာ ငယ္မ်ားကို ေက်ာ္လာခဲ့ၿပီ။

ကၽြန္ေတာ္ သံေသတၱာ ႀကီးကို ထိုင္ခံုေပၚမွ ျပန္ခ်၊ တရြတ္တိုက္ ဆြဲ၍ တံခါး၀ ဆီသို႔ပို႔သည္။ ေသတၱာႀကီးက အျပားလိုက္ ဆိုလွ်င္ တံခါးေဘာင္ႏွင့္ မလြတ္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေဒါင္လိုက္ လွည့္ရ၏။ ၿပီးမွ အေပၚက ဘီးတပ္ဆြဲ အိတ္ကိုတင္။ ေက်ာပိုးအိတ္ကို သိုင္း၍၊ တံခါးလက္ကိုင္ သံတန္းကို ဆြဲ၍ ထိပ္ဆံုးမွ ကၽြန္ေတာ္ ျဖစ္ေလၿပီ။ ေခၽြးဒီးဒီး က်ေနၿပီ။ တြဲေပၚမွ ခရီးသည္ တခ်ဳိ႕လည္း သာစည္ ဘူတာမွာ ဆင္းရန္ ျပင္ဆင္ၿပီး တံခါး၀ ဆီသို႔ ထြက္လာၾကၿပီ။ အေမ ႏွင့္သားသုကို ေနာက္မွ ဆင္းေစမည္။ ၀န္ေပါ့မ်ားကို ျပတင္းေပါက္မွ ခ်မည္။ ကိုင္း- သာစည္ဘူတာ ဆီသို႔ တေရြ႕ေရြ႕ ခ်ဥ္းကပ္ လာခဲ့ၿပီ။

“သား လုပ္ဦး၊ လုပ္ဦး၊ သားသု အီးအီး ပါမလို႔”

“ဟာ ေအာင့္ထားကြာ၊ ေဟ့ေကာင္၊ ဘူတာ ၀င္ေနၿပီ”

ပုဂိၢဳလ္ေလးသည္ ကၽြန္ေတာ့္စကားကို ေကာင္းစြာ နားေထာင္ရွာသည္။ ငုတ္တုတ္ထိုင္ခ် လိုက္ေလၿပီ။ တံခါး၀မွာ လူေတြတန္းစီ ေနေတာ့၏။ ကၽြန္ေတာ္ သံေသတၱာ ႀကီးကို ေက်ာ္ခြ၍ သင္းကိုဆြဲကာ အိမ္သာဆီသို႔ ပို႔ရေလၿပီ။ အေမကေတာ့ ပစၥည္းေစာင့္။

သင္းက တစ္ေနကုန္ စားေသာက္ခဲ့သည့္ ေျပာင္းဖူး၊ စမူဆာ၊ ထမင္းႏွင့္ လက္ဖက္သုပ္၊ စာကေလးေၾကာ္၊ အေအး၊ ေနၾကာေစ့ တို႔အား မလြယ္ေပါက္မွ အားရပါးရ စြန္႔ပစ္ေလၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္သင္းကို ခြ၍ ျမန္ျမန္ကိစၥ ၿပီးေစရန္ ေရေဆး ေပးခါမွ သင္းက စြန္႔ပစ္ ပစၥည္းမ်ားကို ေရဓာတ္ျဖင့္ ေျခႏွပ္ေပးသည္ ထင္၍ မရပ္မနား စြန္႔ေနေတာ့၏။ ရထားမွာ သာစည္ ဘူတာသို႔ ျဖည္းညင္းစြာ ၀င္လာ ခဲ့ေလၿပီ။

သင္းကိစၥ ၿပီးၿပီးခ်င္း အေမ့ လက္ထဲကိုအပ္၊ တံခါး၀ လက္ကိုင္တန္း ဆီသို႔ ျပန္ေက်ာ္ခြ၍ တိုးရျပန္သည္။ အေပါက္၀မွ လူမ်ားက ဖယ္ေပးပါသည္။ မဖယ္၍လည္း မျဖစ္။ ကၽြန္ေတာ္ ခ်ထားသည့္ သံေသတၱာ ႀကီးႏွင့္ ဘီးတပ္ ဆြဲအိတ္တို႔က အေပါက္ကို ပိတ္ထားႏွင့္ သည္ကိုး။ ဘူတာတြင္ ရထား ရပ္ေလၿပီ။ ဆြဲအိတ္ကို  ဆြဲ၍ဆင္း၊ သံေသတၱာ ႀကီးကို ေပြ႕၍ခ်။ သားသုကို ျပတင္းေပါက္မွ ခ်ီ။ ၀န္ေပါ့ မ်ားကိုယူ။ ၿပီးမွ အေမ့ကို ဆင္းေစသည္။ ကံေကာင္းစြာပင္ တြဲ ၃ ဆီသို႔ တက္လူ မမ်ားေခ်။

“ကၽြန္မ ကယ္လီသယ္ ပါရေစရွင္”

ကၽြန္ေတာ္တို႔ အနားသို႔ ခပ္ရြယ္ရြယ္ အမ်ဳိးသမီး တစ္ဦး ေရာက္လာသည္။
“ႏိုင္ပါ့မလား၊ ေသတၱာက အေလးႀကီးေနာ္”

“ရပါတယ္။ ဟိုအိတ္ပါ သယ္ေပးမယ္။ ေပးခ်င္ သေလာက္ပဲ ေပးပါ”

ကၽြန္ေတာ္ မခိုင္း၀ံ့ေသး။
“ေသတၱာပဲ မၾကည့္ပါဦး၊ အိတ္က ဘီးပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဆြဲခဲ့မယ္”

“ဟုတ္ကဲ့ရွင့္၊ ပင့္ေပးဦးေနာ္”

“လုပ္ေလ၊၊ မိတီၳလာ ကားဂိတ္ သြားမယ့္ျမင္း လွည္းဂိတ္ကို ပို႔ေပး၊ ငါးရာ ယူလိုက္ေနာ္”

ကၽြန္ေတာ္ ေျပာၿပီးသည္ႏွင့္ ေသတၱာကို ပင့္တင္ေပးရန္ တစ္ဖက္မွ ဆြဲမေပးသည္။ အမ်ဳိး သမီးက တစ္ဖက္မွ ပင့္သည္။ ေသတၱာမွာ ေကာင္းစြာမႂကြ။ သူက အားတင္း၍ ဆြဲပင့္သျဖင့္ ခါးလယ္ဆီသို႔ ႂကြတက္လာ၏။ ရာမ မင္းသားသည္ ေလးေတာ္တင္ ခန္း၌ အားစိုက္ သကဲ့သို႔ ခမ်ာ သူ႔အစာကို မလြတ္တမ္း ပင့္မရွာသည္။ ေနာက္ေတာ့ ခါးဆီမွ တစ္ဆင့္ ေခါင္းေပၚသို႔ ႂကြတက္လာ၏။ လက္မွတ္ေပါက္သို႔ ေလွ်ာက္ေလၿပီ။ ဓာတ္တိုင္ ႏွစ္တိုင္ေက်ာ္ေက်ာ္ ေလွ်ာက္ရသည္။ အေမႏွင့္ သားသုလည္း ေနာက္က သုတ္ေျခတင္၍ လိုက္ရေတာ့သည္။  လက္မွတ္ဂိတ္ကို ျဖတ္ၿပီးခ်ိန္တြင္ ခမ်ာေျခလွမ္း ယိမ္းနဲ႔စ ျပဳလာ၏။ သို႔ေသာ္ သူ႔အစာကို မစြန္႔။ ထိုကာလ အတြင္းသူသည္ အားႏြဲ႕ေသာ မိန္းမသား မဟုတ္။ အမ်ဳိးသမီး ဦးစားေပးေရး ၀ါဒလည္း မလို။ သူ႔၀မ္းစာ သူရွာသလို ကၽြန္ေတာ္သည္လည္း အေမ၊ သားသု ၀န္ထုပ္၀န္ပိုး အ၀၀ျဖင့္ ခရီးဆံုး ေရာက္ဖို႔သာ အဓိက ေပကိုး။

ျမင္းလွည္းသည္ ဘူတာႏွင့္ မလွမ္း မကမ္း၌ လူေစာင့္ေခၚ ေနပါသည္။ အမ်ဳိး သမီးဆီမွ သံေသတၱာ ႀကီးသည္ ျမင္းလွည္းဆရာ လက္ထဲသို႔ ေရာက္သည္။ သာစည္-မိတီၳလာ ကားမ်ားက ဘူတာတြင္ ရပ္ခြင့္မရွိ။ ၿမိဳ႕လယ္ လမ္းမႀကီးတြင္ ဂိတ္ထိုး ရပ္နားသည္မို႔ တစ္ဆင့္ ခရီး ဆက္ၾကရသည္။

ကားဂိတ္တြင္ မီးရထားဆင္း ခရီးသည္ တစ္စု ေရာက္ႏွင့္ေနသည္။ ျမင္းလွည္းမွာ လမ္းမႀကီးတြင္ ရပ္ခြင့္မရ ၾကံဳရျပန္သည္။ တန္ေဆာင္တိုင္ အခါ သမယမို႔ ကထိန္လွည့္လာ ၾကသည့္အတြက္ ၀ီစီသံ တရႊီးရႊီးျဖင့္ လမ္းရွင္းစနစ္ ေဆာင္ရြက္ ေနၾကသည္။ ျမင္းလွည္းက ၀င္းျခံ၀ တစ္ခုေရွ႕၌ ရပ္ေပးပါသည္။

ပစၥည္းမ်ား ခ်ေနခိုက္ မိတီၳလာ ကားတစ္စီး ထိုးဆိုက္လာ၏။ ကားေခါင္းခန္း ရဖို႔ အေလာတႀကီး ေျပးသြား ရျပန္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သားအမိ တစ္သိုက္ႏွင့္ ပစၥည္းခတို႔ ေပါင္းလိုက္လွ်င္ ၄၅၀၀က်ပ္ျဖင့္ ေစ်းတည့္သည္။ သံေသတၱာ ႀကီးကို ဟိုင္းလတ္ကား ေခါင္မိုးဆီသို႔ ပင့္ရမရ ျပန္သည္။

အခ်ိန္မွာ ည ၇ နာရီ ထိုးေလၿပီ။ ကၽြန္ေတာ့္ တာ၀န္မွာ မၿပီးေသး။ ကားသမားကို အရိပ္အျခည္ ၾကည့္၍ သာေၾကာင္းမာေၾကာင္း၊ လုပ္ငန္းအေၾကာင္း ေမးျမန္းေျပာဆို ၾကည့္ၿပီးကာမွ-
“ကားဆရာေရ... ခင္ဗ်ာတို႔ ကားက ဇြဲ႐ံုေရွ႕မွာ ဂိတ္ဆံုးတာ မို႔လား”

“ဟုတ္တယ္ဗ်”

“ေအးဗ်ာ၊ ပစၥည္းေတြနဲ႔ ျမင္းလွည္း တစ္ခါ ငွားရဦးမယ္”

“ခင္ဗ်ားက ဘယ္ဆက္ သြားရမွာတံုး”

“ေစ်းေျမာက္ဘက္၊ ၀ါးတန္းက မ၀င္းမာတို႔ အိမ္ကိုသြားမွာ၊ ကေမာၻဇ ဘဏ္နဲ႔ ကပ္ရက္ေလ”

“ဟာဗ်ာ ဒုကၡ မရွာပါနဲ႔၊ က်ဳပ္ ေထာင့္ငါးရာပဲ ေပး၊ လိုက္ပို႔မယ္”

“တစ္ေထာင္ယူဗ်ာ၊ ေက်းဇူး တင္ပါတယ္ ကားဆရာရယ္”

သူက သေဘာ တူစြာျဖင့္ ႏႈတ္ဆိတ္ေန၏။ ကၽြန္ေတာ့္တာ၀န္ ၿပီးေလၿပီမို႔ သက္ျပင္းေမာႀကီး ဟည္းေနေအာင္ ခ်မိေတာ့သည္။ နဂိုတုန္းက ဒီသံ ေသတၱာႀကီး သယ္လာရပါ့ မလားဟု အေမ့ကိုေရာ၊ ရြာမွ ေသတၱာပိုင္ရွင္ ကိုေရာ ေဒါသူပုန္ ထမိေသးသည္။ သို႔ရာတြင္ အရွည္သျဖင့္ စဥ္းစား ၾကည့္မိရာမွ အေႂကြးကို သတိ ၀င္လာေတာ့၏။

မိဘသည္ ေႂကြးေဟာင္းေပကိုး။
အေမတစ္ေယာက္ သူ႔အတြက္ ပါလာသည္က အ၀တ္အစား သံုးေလးစံု မွ်သာ။ က်န္သည့္၀န္စည္ စလယ္မ်ားမွာ သူ႔ေဆြမ်ဳိး သားခ်င္းမ်ား အတြက္ အစီ အစဥ္ျဖင့္ သံေသတၱာ တစ္လံုး ျပည့္ေတာ့သည္။ ထို႔ျပင္ လက္ဆြဲျခင္းက တစ္ျခင္း၊ ဆြဲအိတ္က တစ္လံုး။ ကၽြန္ေတာ္ဘာမွ မေျပာလိုေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္ ျပဳသမွ်သည္ ေႂကြးေဟာင္းဆပ္ခြင့္ ျမဴမႈန္မွ် ျဖစ္ေစေတာ့။

ဟိုေကာင္ သားသု။
သင္းကေတာ့ ေႂကြးသစ္စင္စစ္။ ေမးလိုက္ ျမန္းလိုက္သည္မွာ ေျဗာင္းဆန္ ေနသလို မသိရ မခ်င္း တရစပ္ ေမးျမန္းတတ္သည့္ ဗီဇႏွင့္ေကာင္။ အစားဆို ဘာမွမျငင္း။ ေရေျပာင္းေျမေျပာင္း ခရီးတြင္ ရထားစီး ေနသည္မို႔ အေမ့ကိုပင္ တစ္ခ်က္ မေမးဘဲ ေပ်ာ္ျမဴး ေနသည္ကိုး။ သူ႔ကုိ ျပဳစု လိုက္ေလ်ာ ရသမွ် ေႂကြးသစ္ခ် ေနျခင္းပင္ ျဖစ္ေစေတာ့။

မ၀င္းမာတို႔ အိမ္ေရွ႕သို႔ ကားထိုးဆိုက္ ခ်ိန္တြင္ အစ္မႀကီး စန္းက အေပၚထပ္မွ ေအာ္၍ ႏႈတ္ဆက္သည္။ မ၀င္းမာ ေျပးဆင္းလာၿပီး ေနာက္က် ေနေသာေၾကာင့္ စိတ္ပူေနေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္သို႔ ဖုန္းဆက္ေမးေန ျဖစ္ေၾကာင္းေျပာရင္း သံေသတၱာႀကီး ကားေပၚမွ ခ်သည္ကို ၀ိုင္းကူေပးသည္။
“ဒါႀကီးက ဘာႀကီးတံုး။ ဘယ္မလဲ မင္းလွဴမယ့္ စာအုပ္ေတြ”

ဘုရားေရ...
ရန္ကုန္မွ အေဒၚ တစ္ဦးက ကြယ္လြန္သူ ခင္ပြန္းသည္၏ စာအုပ္ စင္ေပၚမွ စာအုပ္မ်ဳိးစံု အျပင္ ေက်ာင္းသံုး ဖတ္စာအုပ္ မ်ဳိးစံု လွဴဒါန္း ေပးပါရန္ ကၽြန္ေတာ့္ကို တာ၀န္ ေပးထားသည္။ ေက်ာင္းသံုး စာအုပ္မ်ဳိးစံု ၁၇၀ ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ဘယ္မွာ သယ္ႏိုင္မည္နည္း။ ျဖစ္ရပ္ အစံုကို ေျပာျပ ေလေသာအခါ အစ္မႀကီးစန္း တို႔က သံေသတၱာ ပိုင္ရွင္ကို ေမတၱာပို႔ ၾကေတာ့သည္။ အေမကေတာ့ အျပံဳးမပ်က္။ သူ႔အား ညေန ၅ နာရီကပင္ လာေစာင့္ေနသည္ ဆိုေသာရြာမွ ဆိုင္ကယ္ ကယ္ရီသမား ကိုဖိုးေဇာ္ ေရာက္ေနေၾကာင္း ၾကားရသျဖင့္ ထပင္ကခ်င္ ေနသည့္ပံု။ အေမရြာကို ေရာက္ခ်င္ေနသည့္ ဆႏၵကို မည္သူမွ် တား၍မရ။ ညနက္ ေနၿပီမို႔ မ၀င္းမာက ဆိုင္ကယ္ သမားကို ျပန္လႊတ္လိုက္၍ ေတာ္ေတာ့သည္။
အေမႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ရြာသို႔ ခရီး ဆက္ၾကမည့္ အစီ အစဥ္က မတူၾက။ ရြာမွာ သန္ဘက္ခါ တန္ေဆာင္မုန္း လျပည့္ေက်ာ္ ၁ ရက္ေန႔တြင္ ဆြမ္းေလာင္းပြဲ ရွိသည္။ အေမ မနက္ဆိုလွ်င္ သြားႏွင့္မည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ သားသုတို႔ မိတီၳလာတြင္ တစ္ရက္ ေနဦးမည္။

ကၽြန္ေတာ့္လံုးခ်င္း ၀တၳဳ ကိစၥကို ေအးေအးေဆးေဆး စဥ္းစားရၿပီ။ ၀တၳဳထဲမွ ကာယကံရွင္ တခ်ဳိ႕မွာ ယခင္က ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕မွာ ေနခဲ့ဖူးၿပီး ယခု မိတီၳလာတြင္ ျပန္ေရာက္ ေနၾကသည္။ သူတို႔ႏွင့္ ေတြ႕ရဦးမည္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ တြဲဖက္ေက်ာင္း တက္ခဲ့စဥ္က ဆရာရင္း ျဖစ္ခဲ့သူ ဦးစိုးသန္း။ ေက်ာင္းေနဖက္ သူငယ္ခ်င္း ဖိုးေက်ာ္တို႔ မိသားစု။ ဆရာမ မတင့္စန္းတို႔ မိသားစု တစ္သိုက္ႏွင့္  စကားေတြ ေဖာင္ဖြဲ႕ ရဦးမည္။ ေစ်းထဲမွ စာေပ မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ရဦးမည္။ ထိုအေတြး မ်ားေၾကာင့္ ေမတၱာ မ်ားစြာျဖင့္ ဖြဲ႕ေႏွာင္ ထားေသာ ဇာတိေသြးျဖင့္ ေႏြးေထြးစြာ ကၽြန္ေတာ္အိပ္ေပ်ာ္ သြားေတာ့သည္။

No comments:

Post a Comment

အခုလို လာေရာက္အားေပးၾကတာ အထူးပဲ ၀မ္းသာ ပီတိျဖစ္ရပါတယ္ဗ်ား ... ။ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္။
ေက်ာ္ထက္၀င္း နည္းပညာ (ဘားအံ)
www.kyawhtetwin.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...