" But when along train of abuses and usurpations, pursing inviably the same object, evinces a design to reduce them under absolute despotism , it is their right, it is their duty to throw of such their goverment and provide new guards for their fucture security."

Motor Insulation အေၾကာင္း ( အင္ဂ်င္နီယာ ပညာရပ္မ်ား )

Motor insulation
ေမာ္တာမ်ား ပ်က္စီးရၿခင္း၏ အဓိကအေၾကာင္းမွာ Operating Temperature ၿမင့္တက္လာမူေၾကာင့္ၿဖစ္သည္။ ေမာ္တာမ်ားသည္ High Current ေၾကာင့္ေသာ္၄င္း၊ Contamination ေၾကာင့္ေသာ္၄င္း Operating Temperature ၿမင့္တက္လာတတ္သည္။ insulation Class သည္ အသံုးၿပဳသည့္ ပစၥည္းအမ်ိဳးအစားႏွင့္တည္ေဆာက္ထားပံုေပၚတြင္မူတည္၍ကြဲၿပားသည္။ ၿမင့္မားသည့္ Operating Temperature တြင္ေမာင္းသည့္ေမာ္တာမ်ား၏ သက္တမ္းမွာ သတ္မွတ္ထားသည့္ ထက္တုိေလ့ရွိသည္။
ေမာ္တာမ်ားသည္ insulation အမ်ိဳးအစားေပၚတြင္မူတည္၍ ခံနုိင္သည့္အပူခ်ိန္ (Winding Temp) ကြဲၿပားၿခားနားသည္။ Class A ေမာ္တာ၏ အမ်ားဆံုးခံနုိင္ေသာ အပူခ်ိန္မွာ 105 C ၿဖစ္သည္။
Motor insulation ၏ Standard မ်ားမွာ မတူညီၾကေပ။ အထက္ပါဇယားသည္ NEMA Standard အရသတ္မွတ္ထားေသာ Motor insulation Class မ်ားၿဖစ္ၾကသည္။
ACMV Equipment မ်ားအတြက္ အသံုးေသာ ေမာ္တာမ်ား၏ Motor insulation Class F ၿဖစ္သည္။
အထက္ပါ ဂရပ္သည္ ေမာ္တာ Insulation အမ်ိဳးအစားႏွင့္ Winding Temp (C) ႏွင့္ ေမာ္တာ၏ သက္တမ္းတို့ကို ေဖာ္ၿပသည္ ဂရပ္ၿဖစ္သည္။
Insulation F အမ်ိဳးအစားေမာ္တာသည္ Insulation B အမ်ိဳးအစား ေမာ္တာထက္ ပို၍ၿမင့္သည့္ အပူခ်ိန္ကို ခံနုိင္သလုိ ပုိ၍လည္းၾကာၾကာခံနုိင္သည္။ ေမာ္တာတစ္လံုး၏ Winding Temp အပူခ်ိန္တက္လာ လာေလေလ ၾကာၾကာမခံေလေလၿဖစ္သည္။ တနည္းသက္တမ္းတုိသည္။
Service Factor
ေမာ္တာမ်ားကို Ambient Temp ထက္ပုိသည့္ ခြင့္ၿပဳထားေသာ အပူခ်ိန္ အတြက္ ဒီဇုိင္းၿပဳလုပ္ထားၾကသည္။ Service Factor ဆုိသည္မွာ သတ္မွတ္ထားသည့္ အေၿခေနမ်ား(အပူခ်ိန္၊စိုထုိင္းဆ..) အတြင္းတြင္ Rated Power ( သို့ Name Plater Power) ထက္ပို၍ အဆက္မၿပတ္ ေမာင္းႏိုင္သည့္ စြမ္းရည္ကို ဆုိလုိသည္။ ေမာ္တာအမ်ားစု ၏ Service Factor မွာ 1.0 သို့ 1.15 ၿဖစ္သည္။
ဥပမာ ၁၀ေကာင္အားေမာ္တာတစ္လံုး၏ Service Factor မွာ 1.15 ၿဖစ္သည္။ ထုိဆိုလုိခ်က္မွာ ယင္းေမာ္တာသည္ ၁၁.၅ေကာင္စြမ္းအားၿဖင့္ အဆက္မၿပတ္ ေမာင္းႏိုင္သည့္ စြမ္းရည္ကို ဆုိလုိသည္။သုိ့ေသာ္ NEMA Standard အရသတ္မွတ္ထားေသာ Motor insulation Class ၏ Allowable temperature raise 105C ( for Class F) ကို ေတာ့ မေက်ာ္လြန္ရေပ။
Motor insulation class F အမ်ိဳးအစား ၁၀ေကာင္အားေမာ္တာတစ္လံုး Allowable temperature raise 105C ၿဖစ္သည္။
သို့ေသာ္ Service Factor 1.0 သာရွိသည့္ ၁၀ေကာင္အားေမာ္တာတစ္လံုးကို ၁၁.၅ေကာင္ဝန္ၿဖင့္ေမာင္းလွ်င္ ထုိေမာ္တာသည့္ ၾကာၿမင့္စြာမခံနုိင္ေပ။
Motor Enclosures
ေကာင္းထက္ညြန့္

No comments:

Post a Comment

အခုလို လာေရာက္အားေပးၾကတာ အထူးပဲ ၀မ္းသာ ပီတိျဖစ္ရပါတယ္ဗ်ား ... ။ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္။
ေက်ာ္ထက္၀င္း နည္းပညာ (ဘားအံ)
www.kyawhtetwin.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...