" But when along train of abuses and usurpations, pursing inviably the same object, evinces a design to reduce them under absolute despotism , it is their right, it is their duty to throw of such their goverment and provide new guards for their fucture security."

လူထုေဒၚအမာ ကိုယ္ေရးအက်ဥ္း Public Daw Amar CV Policy of Myanamr 8888

လူထုအေမမာ၏ စ်ာပန အမွတ္တရပံုရိပ္မ်ား

amaymar-funeral9.jpgamaymar-funeral10.jpgamaymar-funeral11.jpg
amaymar-funeral12.jpgamaymar-funeral13.jpgdawamar-funeral5.jpg
ေမာင္လွ ဘေလာ့မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္ ။
 
၀ါရင့္သတင္းစာဆရာမႀကီး လူထုအေမမာ၏ ႏႈတ္ဆက္ ႐ုပ္ကလာပ္ပံုရိပ္မ်ား 
dawamar-funeral2.jpgdawamar-funeral3.jpgdawamar-funeral4.jpg  

                       
 
လူထုအေမႏွစ္ (၉ဝ)၊ အမွတ္တရ စကားစု စာစုမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား
 
  ဆရာေဇာ္ဂ်ီ (၉-၃-၁၉၃၆)
ျပဒါးရွင္
ေပးခ်င္းငဲ့ ခုအေရး
ေဇာ္ဂ်ီေမာင္ ငါမစစ္လို႔
စိတ္ညစ္တယ္ေလး   ။
    ေဇာ္ဂ်ီ (၉-၃-၁၉၃၆)
 
ဆရာမင္းသုဝဏ္ (ဒုတိယေက်ာင္းသားသပိတ္ကာလ၊ အေမမာငယ္စဥ္ဘဝ ေက်ာင္းသူဘဝ ေရးေပးခဲ့ေသာစာ)
အမာသည္  အေပ်ာ့မဟုတ္
အျဖဴသည္ အမည္းမဟုတ္
အေျဖာင့္သည္ အေကာက္မဟုတ္
အမာကို မေပ်ာ့ေစႏွင့္
အျဖဴကို မမည္းေစႏွင့္
အေျဖာင့္ကို မေကာက္ေစႏွင့္
    ေမာင္ဝန္ (၉-၃-၁၉၃၆)
 
ဆရာျမသန္းတင္
အိုလာတာနဲ႔အမွ် သိကၡာရွိရွိ၊ ဂုဏ္ရွိရွိ  ေသသြားဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ျမန္မာစာေပကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရင္း အိုရေသရတာဟာ ဂုဏ္ရွိပါတယ္။ မေသခင္မွာေတာ တတ္ႏိုင္မွ် လုပ္ၾကရဦးမွာပါပဲ။ က်ေနာ္လည္း အဲဒီလို ေနႏိုင္ေအာင္ႀကိဳးစားေနပါတယ္။
    ျမသန္းတင့္ (၁၂၊ စက္တင္ဘာ၊ ၉၅)
 
ေဒၚခင္ႏွင္းယု
မအမာလို ျမန္မာပီသတဲ့ အမ်ဳိးသမီးတဦးက က်မတို႔ စာေပေလာကရဲ့ ဓူဝံၾကယ္ ျဖစ္ေနတာကို က က်က္သေရ မဂၤလာတပါးပါပဲ။ ဒီ ဓူဝံၾကယ္ဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေရွ႔ေဆာင္ လမ္းျပႏုိင္ပါေစ ။
    ခင္ႏွင္းယု (၁၂၊ စက္တင္ဘာ၊ ၉၅)
 
ဆရာေမာင္ထင္
လူထုေဒၚအမာ၏ စာေပမ်ားကို က်ေနာ္တို႔ ငယ္စဥ္ကာလကပင္လွ်င္ ဖတ္႐ႈ့လာခဲ့ရာ က်ေနာ္စိတ္ထဲတြင္ စြဲေနေသာ အခ်က္တခု ရွိပါသည္။ ထိုအခ်က္မွာ အျခားမဟုတ္။ ေဒၚအမာ၏ အေရးအသားတို႔သည္ က်ေနာ္တို႔ ခ်စ္ေသာ အမိျမန္မာႏိုင္ငံ၏ သမုိင္းကို ထုတ္ေဖာ္ ေရးသားေသာ အဖိုးတန္အမွတ္အသားမ်ား ျဖစ္သည္ဟု ေတြ႔ရွိရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
သမုိင္းအမွတ္အသားဟု ေျပာေသာအခါ ေရွးျဖစ္၊ ေရွးေဟာင္း အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေျပာဆိုရျခင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ၿငီးေငြ႔ဖြယ္ဟု ယူဆသူမ်ား ရွိေကာင္း ရွိပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ေဒၚအမာသည္ ေန႔စဥ္အျဖစ္အပ်က္ အေၾကာင္းအရာတို႔ကို အႏုပညာေျမာက္ေအာင္ စီကံုး ေရးသားတတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျမန္မာသမုိင္းအတြက္ အလြန္အေရးပါ အရာေရာက္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္သည္ကို ေႏွာင္းလူတို႔ ဂရုတစုိက္ မွတ္သားထုိက္ပါသည္။ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း ၅ဝ ၾကာေသာအခါ မႏၱေလးၿမ့ဳိ ဘာျဖစ္ခဲ့သလဲဟု သိလိုေသာ လူငယ္သည္     ေဒၚအမာ၏ စာေပတို႔ကို လိုက္လံရွာေဖြ၍ ေလ့လာေပလိမ့္မည္။
    ေမာင္ထင္ (၅၊ စက္တင္ဘာ ၉၅)
 
ဆရာပါရဂူ
လူထုေဒၚအမာ၏ စာမ်ားသည္ မလြတ္တမ္း ဖတ္သင့္ ဖတ္ထိုက္ေသာ စာမ်ားျဖစ္သည္။ လူထုေဒၚအမာသည္ ယခင္က စာကို စာအေရးအသားမ်ဳိးႏွင့္ ေရးသည္ ။ ထုိ႔ေနာက္ စကားေျပာ အေရးအသားႏွင့္ ေရးသည္။ သို႔ရာတြင္ လူထုေဒၚအမာ၏ စာမ်ားသည္ စာဖတ္သူမ်ား ဆြဲေဆာင္ေခၚငင္သြားသည္ ျဖစ္၍ စာ၏ ဆြဲေဆာင္ရာသို႔ ပါသြားေသာ စာဖတ္သူသည္ စာကို စကားေျပာႏွင့္ ေရးေနသလား၊ စာေရးသလို ေရးေနသလား ဟူသည့္ အေရးအသား ကြဲျပား ျခားနားမွႈဆီသို႔ပင္ အာရုံမေရာက္ေတာ့ေပ။ ပင္ကိုအလွရွိေသာ မိန္းမပ်ဳိသည္ သနပ္ခါးေရက်ဲ လိမ္းလိမ္း ႏွဳတ္ခမ္းနီဆိုးဆိုး လွၿမဲ လွေနမည္။ လူထုေဒၚအမာ၏ စာတြင္ ပင္ကိုအလွ ရွိသည္။
ပါရဂူ (၁၂၊ စက္တင္ဘာ၊ ၉၅)
 
ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ
  အားမလို အားမရျဖစ္တဲ့ အခါမ်ဳိးေတြ
ေနာက္က်ိ ႐ႈပ္ေထြးခံစားရတဲ့ အခါမ်ဳိးေတြ
အပ်င္းထူ-ဖင့္ႏႊဲ႔သြားတဲ့ အခါမ်ဳိးေတြ
စိတ္ခ်ဥ္ေပါက္-စိတ္ခံတြင္းပ်က္တဲ့ အခါမ်ဳိးေတြ
--- အခါမ်ဳိးေတြ—အခါမ်ဳိးေတြမွာ
ေဒၚေဒၚ့စာေတြကို ျပန္ဖတ္ၿပီး
ေဒၚေဒၚ့အားထုတ္မႈေတြဆီက ဓာတ္ကူးယူ
ေဒၚေဒၚ့ေစတနာထုထည္ႀကီးကို စားသံုး
ေဒၚေဒၚ့ခရီးရွည္ႀကီးကို လွမ္းၾကည့္
ဒီလိုနဲ႔
ခ်စ္ဦးညိဳ အသက္ဆက္ခဲ့ေပါင္း မ်ားလွပါၿပီ။
ဘုန္းႀကီးလို႔ သက္ရွည္တဲ့ ေဒၚေဒၚ့ကို
ဦးခ် ပူေဇာ္ပါတယ္ ခင္ဗ်ား။ ။
    ခ်စ္ဦးညိဳ (၁၈၊ ၁၊ ၂ဝဝ၅)
 
ဆရာေက်ာ္ဝင္း
က်ေနာ့္မွာ မံုရြာတြင္ေမြးၿပီး၊  မႏၱေလးတြင္ ေက်ာင္းေနခဲ့သည့္တုိင္ လူထုတိုက္သို႔ အဝင္အထြက္ မရွိလွပါ။ လူထုဦးလွ၊ လူထုေဒၚအမာတို႔ႏွင့္လည္း လူခ်င္း မရင္းႏွီးပါ။ သို႔ႏွင့္တုိင္ သူတို႔စာေတြႏွင့္မူ ငယ္ငယ္ကတည္းက ရင္းႏွီးေနသည္။ အထူးသျဖင့္ ေဒၚေဒၚ၏ လႈပ္ရွားေနေသာ ကမၻာ ေဆာင္းပါးမ်ားကို ဖတ္ရင္း ႏိုင္ငံတကာကို စိတ္ဝင္စားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ေဒၚေဒၚ့ကို လူကုိယ္တုိင္ စတင္ျမင္ဖူးသည္မွာ ဓမၼဗိမာန္ဟု မွတ္မိေနသည္။ ထုိစဥ္က ေဒၚေဒၚ၏ ေရႊမန္းတင္ေမာင္စာအုပ္ ထြက္ခါစဟု ထင္သည္။ လူငယ္တေယာက္၏ ေဆြးေႏြးခ်က္ကို ေဒၚေဒၚက ခုလို ျပန္ေျပာသည္။ "ဒီေနရာမွာ ေဒၚေဒၚနဲ႔ တူေမာင္နဲ႔ လြတ္လပ္စြာ သေဘာကြဲလြဲၾကတာေပါ့" စသည္ျဖင့္ ...။ က်ေနာ္ စြဲသြားသည္။ က်ေနာ္ ေရးသာစာကို ေဒၚေဒၚ ဖတ္ျဖစ္လိမ့္မည္ မထင္ပါ။ ဖတ္ျဖစ္လွ်င္လည္း ႀကိဳက္မည္ မထင္။ ကိစၥမရွိ။ ေဒၚေဒၚသည္ လြတ္လပ္စြာ သေဘာကြဲလြဲခြင့္ႏွင့္ က်ေနာ္ကို ခြင့္လႊတ္မည္ဟု ယံုထားသည္။
    ေဒၚေဒၚရဲ့စာဖတ္ပရိသတ္
          ေက်ာ္ဝင္း

 
သန္းျမင့္ေအာင္
အေမရဲ့ ျပင္ပ အသြင္သဏၭာန္က ေအးခ်မ္းသိမ္ေမြ႔ၿပီး ေဖာ့ဖေယာင္းလို ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေနေပမယ့္ အေမ့ရဲ့ အတြင္းသရုပ္ကေတာ့ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ယံုၾကည္ရပ္တည္မႈမွာ သံမဏိလို မာေက်ာသူ ။
အဲဒီ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းႀကံ့ခုိင္တဲ့ အေမဟာ က်မတို႔ရဲ့ စိတ္ဓာတ္ခြန္အားေတြ တိုးပြားလာေစဖို႔ ေရွ႔ေဆာင္ လမ္းျပၾကယ္ႀကီး တပြင့္လည္း ျဖစ္တယ္။
"အေမ့ေရွးစကား" နဲ႔ မ်ဳိးဆက္သစ္ ျမန္မာမိန္းကေလးေတြကို ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့စ႐ုိက္ေတြနဲ႔ မ်ဳိးေစ့ခ်ေပးတဲ့ ဥယ်ာဥ္မႉးလည္း ျဖစ္တယ္။
တခါတခါ မေမွ်ာ္လင့္တဲ့ ပံုေသနည္းမဲ႔ ပုစာၦေတြနဲ႔ ရင္ဆုိင္တဲ့အခါ ၊ အေမဟာ က်မတို႔အတြက္ မဇၩိမ ပဋိပဋာက်တဲ့ သင္ရုိးညြန္းတမ္း တခုလည္း ျဖစ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ တနံတလ်ားက အေမကို ခ်စ္ၾကတဲ့ စာသမားေတြအတြက္ေတာ့ အေမဟာ စံျပေခါင္းေဆာင္ မိခင္တေယာက္ ျဖစ္တယ္။
"ေခါင္းေဆာင္" ဆိုတာ ကုိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ တပ္လို႔ရတဲ့ အမည္နာမ မဟုတ္။
အမ်ားရဲ့ ယံုၾကည္ေလးစားမႈ၊ ခ်စ္မက္ျမတ္ႏိုးမႈတို႔မွ ေပါက္ဖြားလာေသာ နာမဝိေသသနတခုသာ ျဖစ္သည္။
    သန္းျမင့္ေအာင္ (၁၃၊ ၁၊ ဝ၅)
 
ေအာ္ပီက်ယ္  
ငယ္ငယ္ကေတာ့
စာေရးဆရာမႀကီး လူထုေဒၚအမာနဲ႔ပဲ
အေဝးက သိခဲ့တယ္။
၁၉၈၉ ခုႏွစ္မွာ ကာတြန္းဆရာအျဖစ္ မႏၱေလးကို
ျပန္ခိုနားေတာ့
လူထုတုိက္ဟာ က်ေနာ္တို႔ရဲ့စုစည္းရာ
ေဒၚေဒၚဟာ က်ေနာ္ရဲ့ ရုိေသ အတုယူစရာ
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း တုိင္ပင္စရာ ျဖစ္ခဲ့တယ္။
အေမစု (ေရနံေျမ ေဒၚခင္စု၊ ကြယ္လြန္)နဲ႔
မနက္တုိင္း လမ္းေလွ်ာက္ရင္း က်ံဳးေထာင့္မွာ
ဆံုခဲ့တဲ့ ေဒၚေဒၚ
အႏုပညာ ေလာကသားေတြကို သားသမီးလို
ၾကင္နာတဲ့ ေဒၚေဒၚ
အႏုပညာ ေလာကသားေတြကို သားသမီးလို
ၾကင္နာတဲ့ ေဒၚေဒၚ
အျမင္မေတာ္ရင္ ေစတနာနဲ႔ ေခၚဆူတတ္တဲ့ ေဒၚေဒၚ
မိသားစုအေရးကိုပါ ဂရုတစိုက္ ေမးတတ္တဲ့ ေဒၚေဒၚ
မွတ္စရာ စကားေတြကို
လုိရင္းေရာက္ေအာင္ ေျပာတတ္တဲ့ ေဒၚေဒၚ
ျပည့္ျပည့္စံုစံု ျပဳစုဖို႔ စုေဆာင္းထားတဲ့
ဦးဘဂ်မ္းကာတြန္းေတြကို ဖတ္ခြင့္ေပးတဲ့ ေဒၚေဒၚ
ႏိုင္ငံတကာ အေတြ႔အႀကံဳရေအာင္
လမ္းခင္းေပးတ ဲ့ေဒၚေဒၚ
ရန္ကုန္ကို ေျပာင္းေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာ ေလ့လာခြင့္ရေအာင္
ဆက္သြယ္ေပးတဲ့ ေဒၚေဒၚ
လူေတြဖတ္ဖို႔ အသက္အရြယ္နဲ႔မမွ် စာေရးတဲ့ ေဒၚေဒၚ
အႏုပညာသမားေတြကို
ေျမေတာင္ေျမႇာက္တဲ့ ေဒၚေဒၚ၊
--
--
ေဒၚေဒၚဟာ အမ်ားပါ   ။

----------------------------------------------------
" အေမမာအတြက္ အမွတ္တရစကားမ်ား "
 
 
 amaymar1.jpgamaymar3.jpgamaymar4.jpg
 amaymar5.jpgamaymar6.jpgamaymar7.jpg
 dawamar-funeral5.jpgamaymar8.jpgamaymar2.jpg
   
 
    ေဒါက္တာ ဆလိုင္းလ်န္မႈန္း ဆာေခါင္း (တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား ေကာင္စီ)
   
    "အခုလုိ လူထုေဒၚအမာ ဆံုးသြားၿပီဆုိတဲ့ သတင္းကို ၾကားရတဲ့အတြက္ က်ေနာ္တုိ႔ တုိင္းရင္းသား လူမ်ဳိးမ်ား အေနနဲ႔ အမ်ားႀကီး ဝမ္းနည္း ေၾကကြဲရပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ျပည္ေထာင္စု ျပန္လည္ တည္ေထာင္ကတည္းက တနည္းေျပာရရင္ လြတ္လပ္ေရးရ ကတည္းကပဲ က်ေနာ္တုိ႔ တုိင္းရင္းသား လူမ်ဳိးမ်ားၾကားနဲ႔ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြ ၾကားမွာ လူထု ေဒၚအမာနဲ႔ လူထုဦးလွတုိ႔ရဲ့ ေရးသားခ်က္ ေတြဟာ အင္မတန္မွ အေရးႀကီးခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္ မွတ္မွတ္ရရ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ လူထုဦးလွ ေရးခဲ့တဲ့ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားရဲ့ ပံုျပင္မ်ား စာအုပ္ဟာ တုိင္းရင္းသားမ်ားၾကားမွာ နားလည္မႈ အမ်ားႀကီး ေပးခဲ့တယ္လုိ႔ က်ေနာ္ ထင္မိပါတယ္"
    
    "ၿပီးေတာ့ လူထုသတင္းစာအရလည္း ႏုိင္ငံေရးအရ အင္မတန္မွ ေက်ာ္ၾကားခဲ့တဲ့ သတင္းစာ ျဖစ္တဲ့အျပင္ က်ေနာ္တုိ႔ ျပည္ေထာင္စုထဲမွာ ရွိေနတဲ့ လူမ်ဳိးမ်ား ခ်စ္ၾကည္ေရးကုိလည္း အမ်ားႀကီး အားေပးခဲ့တယ္လုိ႔ ျမင္မိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ လူထုေဒၚအမာ ေရးသားခဲ့တဲ့ ေဆာင္းပါးေတြဟာ က်ေနာ္တုိ႔ တုိင္းရင္းသား အခ်င္းခ်င္းၾကားမွာလည္း အမ်ားႀကီး အေရးႀကီးခဲ့တယ္လုိ႔ နားလည္ခဲ့တယ္။ က်ေနာ္ တကၠသုိလ္ ေက်ာင္းသားဘဝ ကတည္းက သူနဲ႔ စံုခဲ့ပါတယ္။ သူဆံုးသြားတဲ့အတြက္ က်ေနာ္တုိ႔ ျပည္ေထာင္စုႀကီးထဲမွာ ရွိေနတဲ့ မိခင္တေယာက္ က်ဆံုးသြားတယ္လုိ႔ ခံစားမိပါတယ္"
 
 
    ဦးေအာင္မ်ဳိးမင္း (လူ့အခြင့္အေရး ပညာေပးဌာန- ျမန္မာႏိုင္ငံ)
 
    "ေဒၚအမာ ဆံုး႐ႈံးသြားတာဟာ စာေပ အႏုပညာသမားေတြအတြက္ သာမကဘဲ က်ေနာ္တုိ႔ တုိင္းျပည္တခုမွာ ရွိတဲ့ လူေတြ အားလံုးအတြက္ ဆံုး႐ႈံးမႈ ျဖစ္တယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ေဒၚအမာဟာ ႏုိင္ငံေရးသမုိင္းတေလွ်ာက္ မွာ ရြပ္ရြပ္ခၽြံခၽြံ ပါဝင္ခဲ့တဲ့ အမ်ဳိးသမီး စာနယ္ဇင္းသမား တေယာက္ျဖစ္တယ္။  ေနာက္တခါ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္အထိ နအဖရဲ့ မတရားမႈေတြကို ေဖာ္ထုတ္ျပီးေတာ့ နအဖ က သူ႔ကုိ စာေပထုတ္ေဝခြင့္ေတြ ပိတ္ပင္ခဲ့တာေတာင္မွ အမွန္တရားဘက္ကုိ ရပ္တည္တဲ့ အမ်ဳိးသမီးတေယာက္ ျဖစ္တယ္။ သူဆံုး႐ံႈးမႈဟာ စာေပ ေလာကတင္သာ မကဘဲနဲ႔ အမ်ဳိးသမီးေခါင္းေဆာင္ေတြ ရွားပါးေနတဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းမွာ တကယ့္ကုိ ဆံုး႐ံႈးမႈႀကီးတခု ျဖစ္ပါတယ္"
 
 
    ကဗ်ာဆရာ ၿငိမ္းေဝ

    "ေဒၚအမာ ကြယ္လြန္သြားတာဟာ အသက္အရြယ္အားျဖင့္ေတာ့ ႀကီးရင့္ၿပီ ျဖစ္ေပမယ့္ သူက ထူးျခားခ်က္က တျခားလူေတြလုိ မဟုတ္ဘူးေလ။ စာေပနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ ျဖစ္ျဖစ္၊ အသက္ဆံုးသြားတဲ့ အခ်ိန္အထိ တကယ့္ကို တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္နဲ႔ တည့္တည့္မတ္မတ္ ျပည္သူလူထုဘက္က ရပ္တည္သြားႏုိင္ခဲ့တာ ဆုိေတာ့ အံ့ၾသဖုိ႔ ေကာင္းတယ္"
   
    ေနာက္တခ်က္က က်ေနာ္တုိ႔ တုိင္းျပည္မွာ သာမန္သတင္းစာ ဆရာမႀကီး မဟုတ္ဘူး။ သူဟာ တကယ့္ကုိ ေတြးတတ္တဲ့ အျမင္ရွိတယ္။ ျပည္သူလူထု ေရွ့က ရပ္တည္တဲ့၊ အင္မတန္မွ အားကုိးရတဲ့ တုိက္ပြဲဝင္ သတင္းစာ ဆရာမႀကီး တေယာက္ ဆံုး႐ႈံးသြားၿပီလုိ႔ပဲ က်ေနာ္ ယူဆတယ္။ အခုလုိ ေခ်ာင္းကူး ေျမာင္းေက်ာ္ ကာလမွာ အခုလုိ ဆရာမႀကီး အေမ လူထုေဒၚအမာ ဆံုးသြားတဲ့အတြက္ က်ေနာ္တို႔ ျပည္သူေတြအဖုိ႔ တကယ့္ကို ေၾကကြဲဖုိ႔ ေကာင္းပါတယ္။ အစားထိုးမရတဲ့ ဆံုး႐ႈံးမႈ တခုပါ"
  

    မိဆူးပြင့္ (ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးသမဂၢ)

    "အေမလူထု ေဒၚအမာဟာ စာေပေလာကမွာ မိခင္ႀကီးလုိ႔ အားလံုးက ခံယူထားၾကတာေပါ့ေနာ္။ ဒါေၾကာင့္ အေမရဲ့ ေမြးေန႔ဆုိရင္လည္း အၿမဲ ဂုဏ္ျပဳခဲ့ၾကတယ္။ တုိင္းျပည္အတြက္လည္း ေျပာဆုိတာေတြ၊ ေရးသားခ်က္ေတြ ရွိခဲ့တယ္။ သူ႔သမုိင္း တေလွ်ာက္လံုးမွာလည္း သူ႔အခ်ိန္ေတြကုိ ကုန္ဆံုးခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။ က်မတုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အေမလူထု ေဒၚအမာလုိမ်ဳိး ေနာက္ထပ္ လူထုဘက္က ၾကံ့ၾကံ့ခံခဲ့တဲ့ စာေပပညာရွင္မ်ဳိးေတြ ထပ္ၿပီး ေပၚလာဖုိ႔ဆုိတာက ရွိရင္ေတာင္မွ စာေပအတြက္ေရာ၊ ေနာက္လာမယ့္ မ်ဳိးဆက္ေတြအတြက္ေရာ အင္မတန္ ဆံုး႐ႈံးမႈ ျဖစ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ မိသားစုကုိ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္လည္း သူ႔ခင္ပြန္းကအစ ေတာ္လွန္ေရးမ်ဳိးဆက္လို႔ ေျပာလုိ႔ရတယ္။ မိသားစုရဲ့ မိခင္အေနနဲ႔ေရာ၊ တုိင္းျပည္ရဲ့ မိခင္အေနနဲ႔ေရာ အမ်ားႀကီး ဆံုး႐ႈံးမႈႀကီး ျဖစ္ပါတယ္" 
 
 
  
     ကိုထြန္းျမင့္ေအာင္ (၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားမ်ားအဖဲြ႔)
"အေမမာဟာ အဖိႏွိပ္ခံ ျပည္သူလူထုဘက္က အၿမဲတမ္း ေတာက္ေလွ်ာက္ ရပ္တည္ၿပီးေတာ့ အမွန္တရားအတြက္၊ တရားမွ်တမႈအတြက္ အေမမာဟာ ငယ္စဥ္ခါကတည္းက သူကိုင္တဲ့ ကေလာင္စြမ္းနဲ႔ ခုခံၿပီးေတာ့ ရပ္တည္လာခဲ့တဲ့ သူရဲေကာင္း အာဇာနည္တဦးလို႔ ေျပာလို႔ ရပါတယ္။ အေမမာ အခုလို ကြယ္လြန္သြားတာ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္အတြက္၊ ဒီမိုကေရစီ ဘက္ေတာ္သားေတြအတြက္ အင္မတန္ ဆံုး႐ႈံးမႈႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။
အေမမာတို႔ လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲ တေလွ်ာက္လံုးကေန ကေန႔ထက္ထိ ေမွ်ာ္မွန္းခဲ့တဲ့ ျပည္သူလူထုတရပ္လံုး လြတ္ေျမာက္ေရးနဲ႔ ဒီမိုကေရစီ တိုင္းျပည္တခုကို မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ တည္ေဆာက္သြားဖို႔ က်ေနာ္တို႔ သံႏၷိ႒ာန္ ခ်ထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ အေမမာ ဆံုးပါးသြားေပမယ့္ အေမမာ ဆံုးမခဲ့တဲ့ စကားေတြကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္မွာ ကေန႔ထက္ထိ ရွင္သန္ေနဆဲပါ။ အေမမာ မွာခဲ့တဲ့အတိုင္းပဲ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္ လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ က်ေနာ္တို႔ လုပ္သြားၾကပါမယ္"

 
မနီလာသိန္း (၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားမ်ားအဖဲြ႔)
"အေမ ဆံုးသြားတဲ့အခါ က်မတို႔အတြက္ေရာ၊ ျမန္မာျပည္မွာရွိတဲ့ လူထုေတြအတြက္ေရာ တကယ္ကို စိတ္မေကာင္းစရာ ျဖစ္တယ္။ အေမဟာ အမွန္တရားဘက္က၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဘက္က၊ လူထုေရွ့ကေန မားမားမတ္မတ္ ရပ္တည္ေပးခဲ့တဲ့ မိခင္ေကာင္းတေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။ က်မတို႔ ေထာင္ထဲမွာ ရွိေနစဥ္မွာ အေမ့ရဲ့ စကားေတြဟာ က်မတို႔ ေထာင္ထဲက လူေတြအတြက္ ခြန္အားေတြ ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။ အျပင္မွာ လုပ္ေနတဲ့ ဒီမိုကေရစီ လႈပ္ရွားသူေတြ အတြက္လည္း အေမ့ရဲ့ စကား၊ အေမ့ရဲ့ အမွန္တရား၊ အေမ့ရဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈေတြဟာ က်မတို႔ ေျခလွမ္းတိုင္းအတြက္ တကယ္ကို ခြန္အားေတြ ျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္။ အခု အေမဆံုးပါးသြားတဲ့အခါ က်မတို႔အတြက္ တကယ္ကို ႏွေျမာမိပါတယ္။
အခုဆိုရင္ က်မတို႔ရဲ့ မဆံုးတဲ့ ခရီးတခုေပါ့ေနာ္။ ပန္းတိုင္ မေရာက္ခင္၊ မေအာင္ျမင္ခင္မွာ အေမဆံုးပါးသြားေပမယ့္ အေမ့ရဲ့ ရင္ထဲက ဆႏၵေတြကို က်မတို႔ေတြအားလံုးက ေအာင္ျမင္တဲ့အထိ ဆက္လက္ လုပ္ေဆာင္သြားမွာပါ"

 
ဦးဉာဏ္ဝင္း (NLD ေျပာခြင့္ရ ပုဂၢဳိလ္)

 "က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ အထူးပဲ ဝမ္းနည္းပါတယ္။ ဘာလို႔လည္း ဆိုေတာ့ အေမလူထု ေဒၚအမာက အၿမဲတမ္း ျပည္သူဘက္က ရပ္တည္တယ္။ ႏုိင္ငံေရးအရလည္း အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္အေပၚမွာ အၿမဲတမ္း Sympathy ထားတယ္။ ဒီလို ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးတေယာက္ ဆံုးပါးသြားတာ ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အထူးပဲ ေၾကကြဲ ဝမ္းနည္းပါတယ္"
 

စာေရးဆရာ ေဖျမင့္
"အင္မတန္မွ ႀကီးမားတဲ့ ဆံုး႐ႈံးမႈတခုေပါ့ဗ်ာ။ ေဒၚအမာက အသက္လည္း ရွည္ပါတယ္။ ဆံုး႐ႈံးသြားတာ၊ ကြယ္လြန္သြားတာက ဝမ္းနည္းစရာေပါ့ဗ်ာ။ ရွည္လ်ားတဲ့ သက္တမ္းတေလွ်ာက္မွာ ဗမာစာေပအတြက္ အက်ဳိးျပဳတဲ့စာေတြ၊ အသိအျမင္ ႂကြယ္ဝေစေရး စာေတြ အမ်ားႀကီး ေရးခဲ့တယ္။  တုိင္းျပည္ ေကာင္းရာေကာင္းေၾကာင္းအတြက္ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တာ မွန္သမွ်မွာလည္း ကိုယ္က်ဳိးကို မငဲ့ဘဲ အၿမဲတမ္း လုပ္ခဲ့တယ္။ အင္မတန္မွ ေက်းဇူးႀကီးမားတဲ့ စာေပနယ္အတြက္ေရာ တုိင္းျပည္အတြက္ေရာ ေက်းဇူးႀကီးမားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။ အင္မတန္မွ ဝမ္းနည္းစရာ ဆံုး႐ႈံးမႈတခုလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္"
 
ေမာ္ဒန္စာေရးဆရာ မင္းခိုက္စိုးစံ
"ေဒၚအမာ ကြယ္လြန္သြားတယ္ ဆိုတဲ့ဟာက က်ေနာ္တို႔မွာက မိသားစုတစုအေနနဲ႔ ေျပာရမယ္ဆိုလို႔ ရွိရင္ က်ေနာ္တို႔ရဲ့ အိမ္ဦးခန္းမွာ ဂုဏ္က်က္သေရရွိရွိ အေလးအနက္ထားရတဲ့ အဖြားတေယာက္ မိခင္ႀကီးတေယာက္ ကြယ္လြန္သြားသလိုပါပဲ၊ စာေပေလာက အတြက္ေရာ အားလံုးအတြက္ပါ အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္တဲ့ ဆံုး႐ံႈးမႈလို႔ပဲ ေျပာပါရေစ။ က်ေနာ္ေတာ္ေတာ္လည္း စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ေနပါတယ္"
 
ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာ
"ဆံုး႐ံႈးဆံုးမႈတရပ္လို႔ ေျပာရမွာေပါ့။ ေဒၚအမာက ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာၿပီပဲ။ တုိင္းျပည္အတြက္ ေဆာင္ရြက္ေနတာ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ေနတာ။  ေဒၚအမာဟာ ၁၉၃၆  ဒုတိယေက်ာင္းသား သပိတ္မွာ စေတြ႔ဖူးတယ္။ က်ေနာ္တို႔က (၁ဝ) တန္းေပါ့။ သူရဲ့ ခင္ပြန္းေပါ့ ဦးလွဆိုရင္ေက်ာင္းသားဘဝတည္းက ခင္တယ္။ သူလည္း ၿငိမ္းခ်မ္ေရးကိစၥေတြ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့တာပဲ။ သူနဲ႔ ကိုေအာင္ဆန္းနဲ႔က ေမြးႏွစ္ အတူတူပဲ။ ေဒၚအမာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေျပာရရင္ ေျပာစရာေတြက အမ်ားႀကီးေပါ့။ ခ်က္ခ်င္း စီကာပတ္ကံုးေျပာဖို႔က တခ်ဳိ႔အေၾကာင္းအရာ ေတြက အခ်က္အလက္နဲ႔ေျပာမွ ျပည့္စံုမယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆာင္ရြက္တဲ့အခါမွာ ေဒၚအမာနဲ႔ ေတြ႔ရပါတယ္။ မၾကာခဏ။ မႏၱေလးေရာက္ရင္ ေတာ့ ဝင္တယ္ေပါ့ဗ်ာ။ သူ႔အိမ္မွာပဲ တည္းရတာေပါ့ဗ်ာ။ အထူးသျဖင့္ အမ်ဳိးသမီးေရးရာေတြ မဟုတ္ေတာ့ဘူးေပါ့ဗ်ာ။ တုိင္းျပည္ တျပည္လံုးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ကိစၥေတြမွာလည္း အတူတူေဆာင္ရြက္ခဲ့တာ။ က်ေနာ္သိပ္ၿပီးေတာ့ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္သြားပါတယ္"
 
ရဲေဘာ္ ဖုိးသံေခ်ာင္း (အေမမာ၏ သား၊ ဗမာျပည္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ)
"သူမ်ားတတုိင္းျပည္လံုး က်ဥ္းထဲက်ပ္ထဲအခ်ိန္မွာ ဆံုး႐ံႈးမႈကို ခံစားရတယ္ ဆိုတာေလာက္ပါပဲ"
 
လူထုေဒၚအမာ
၁၉၁၅ -         မႏၱေလးျမိဳ့၊ ဂုႏၱန္ရပ္၊ အဖ ဦးထင္- အမိ ေဒၚစု တုိ႔မွ ႏုိဝင္ဘာ ၂၉၊ တနလာၤေန႔မွာ ေမြးဖြားခဲ့၊ ေမြးခ်င္း ၁၂ေယာက္၊ စတုတၳသမီး၊ အမည္ရင္းအမာ။
၁၉၂ဝ -၂၃ -  တရုတ္တန္း အမ်ိဳးသမီး ေနရွင္နယ္ေက်ာင္းမွာ ဒုတိယတန္းအထိ ပညာသင္ခဲ့။
၁၉၂၃ - ၃၁ - အမ်ိဴးသမီး ေနရွင္နယ္ေက်ာင္းပ်က္လုိ႔ တတိယတန္းမွ နဝမတန္းအထိ ABM ေက်ာင္းမွာ ဆက္လက္ ပညာသင္။
၁၉၃၁ - ၃၃ - မႏၱေလး ဗဟုိအမ်ိဳးသားေက်ာင္းက ဆယ္တန္းေအာင္။
၁၉၃၃ - ၃၅ - မႏၱေလး ဥပစာေကာလိပ္၊ ဓာတု၊ ရူပ၊ သခၤ်ာ ဘာသာတြဲယူ။
၁၉၃၆ -         ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ ဘီေအ ေအာက္တန္း။ အင္းလ်ားေဆာင္ သဟာယနဲ႔ စာဖတ္အသင္း အတြင္းေရးမွဴး၊ ဒုတိယ ေက်ာင္းသားသပိတ္ႀကီးတြင္ ပါဝင္။ အုိးေဝမဂၢဇင္း၊ ႀကီးပြားေရး မဂၢဇင္း၊၊ ဘားမားဂ်ာနယ္တုိ႔မွာ ဝတၳဳ၊ ေဆာင္းပါးမ်ားေရး။ ႀကီးပြားေရး ဦးလွနဲ႔ စတင္သိကၽြမ္း။ ႀကီးပြားေရး မဂၢဇင္းမွာ ကေလာင္အမည္ ခင္လဝင္း၊ ျမမဥၨဴေတြနဲ႔ ေရးခဲ့။
၁၉၃၇ -         ဘီေအ ေနာက္ဆံုးနွစ္ စားေမးပြဲ က်႐ံႈးျပီး ေက်ာင္းထြက္။ မႏၱေလးမွာ ျမန္မာစကၠဴဆုိင္ ဖြင့္။
၁၉၃၈ -         Maurice Collis ေရး Trials In Burma ကုိ ျမန္မာျပည္တြင္ စစ္ေဆးခဲ့ေသာ အမႈအခင္းမ်ား အမည္နဲ႔ ျမန္မာျပန္ ထုတ္ေဝ။
၁၉၃၉ -         ႀကီးပြားေရး ဦးလွနဲ႔( ၁၃ႏုိဝင္ဘာ)လက္ထပ္။
၁၉၄ဝ -         Maurice Collis ၏ Sandamala ကုိ စႏၵမာလာ အမည္နဲ႔ နွစ္တြဲခြဲ ျမန္မာျပန္ ထုတ္ေဝ။
၁၉၄၂ - ၄၄ - ဒုတိယ ကမၻာစစ္ႀကီးအတြင္း ကပုိင္ရြာကုိ ေခတၱ ေျပာင္းေရႊ႔ေနထုိင္ျပီး စာအုပ္ထုတ္ေဝေရးလုပ္ငန္းေတြ ဆက္လက္လုပ္ကိုင္။
၁၉၄၅ -         လူထုဂ်ာနယ္ (ဇူလုိင္) ထုတ္ေဝတဲ့အခါ လက္ေထာက္ ဘယ္ဒီတာ။
Ashihei Hino ရဲ့ဲ့ Jh   War and Soldier အပုိင္း ၄ က Wheat and Soldier  ကုိ ဂ်ဳံႏွင့္ စစ္သားအမည္။Wanda Wasilewska ရဲ့The Rainbow ကုိ ႏွစ္ပုိင္းခြဲကာ သက္တန္႔ေရာင္အမည္ တုိ႔နဲ႔ ျမန္မာျပန္ ထုတ္ေဝ။
၁၉၄၆ -         လူထုသတင္းစာ (၁၉၊ ဧျပီ) စတင္ထုတ္ေဝတဲ့အခါ အယ္ဒီတာ အဖြဲ႔ဝင္။ ဖခင္ ေအာင္ႏုိင္ ကေလာင္ခြဲနဲ႔ ႏုိင္ငံေရးေဆြးေႏြးခန္း ပင္တုိင္ ေဆာင္ပါးရွင္။
၁၉၄၇ -         လူထုဦးလွနဲ႔အတူ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ဦးေဆာင္ေနတဲ့ ဖဆပလအဖြဲ႔ရဲ့  အာေဘာ္နဲ႔ထပ္တူ ေရးသား တုိက္ပြဲဝင္ခဲ့။
၁၉၄၉ -         လူထုသတငး္စာနဲ႔ ႀကီးပြားေရး ပံုနွိပ္စက္မ်ား တည္ရွိရာ အေဆာက္အအုံကုိ ဒုိင္းနမုိင္းနဲ႔ ေဖာက္ခြဲခံရ။ Gunther Stein ရဲ့ The Challenge of Red China ကုိ ကြန္ျမဴနစ္ တရုတ္ျပည္ အင္အားျပိဳင္ပြဲ အမည္ေပးျပီး ႏွစ္ပုိင္းခြဲ ဘာသာျပန္ထုတ္ေဝ။
၁၉၅ဝ -         (ဧျပီ ၂၄၊ ၁၉၄၉)က ပိတ္ထားခဲ့ရတဲ့ လူထုသတင္းစာကုိ (၁၊ ႏုိဝင္ဘာ)မွာ ျပန္လည္ထုတ္ေဝ။ (ေမ၊ ၁၉၄၉) က ရပ္နားခဲ့တဲ့ လူထုဂ်ာနယ္ကုိ (ၾသဂုတ္ ၁) မွာ ျပန္လည္ ထုတ္ေဝ။  
၁၉၅၃ -         ကမၻာ့ ဒီမုိကရက္တစ္ အမ်ိဳးသမီး ညီလာခံ ( ကုိပင္ေဟဂင္ ၇-၆-၅၃) ဒုတိယအႀကိမ္ ကမၻာ့လူငယ္နဲ႔ ေက်ာင္းသားပြဲေတာ္ (ရူေပရီးယား၊ ဘူခါရက္စ္ ၂၅-၇-၅၃) ကုိ တက္ေရာက္။
Archie John Stone ရဲ့ In The Name of Peace ကုိ ျငိမ္းခ်မ္းေရးသုိ႔ အမည္ေပးကာ ဘာသာျပန္ ထုတ္ေဝ။ လူထုဦးလွ ပုဒ္မ ၅ နဲ႔ အဖမ္းခံရလုိ႔ လူထု သတင္းစာေခါင္းႀကီးေတြကို တာဝန္ခံ ေရးသား။ 
၁၉၅၉ -          (ေမ၊ ၁၂) လူထုသတင္းစာ ခ်ိန္ပိတ္ခံရ။         
၁၉၆ဝ -          (ေမ၊ ၁ဝ) လူထုသတင္း ျပန္ထြက္။     
၁၉၆၂ -          (ေဖေဖာ္ဝါရီ၊ ၃) ေအရုိဖလုတ္ေလေၾကာင္း ဖြင့္ပြဲမွာ သတင္းစာဆရာ ကုိယ္စားလွယ္အျဖစ္ ဖတ္ၾကားျခင္းခံရလုိ႔ ေမာ္စကုိသုိ႔ သြားေရာက္ခဲ့။                                  
အျပန္ မွာ အေရွ႔ဂ်ာမနီ၊ ခ်က္ကုိ စလုိဗက္ကီးယားနဲ႔ တရုတ္ျပည္သူ႔ သမၼတႏုိင္မ်ားကို လွည့္လည္။
၁၉၆၃ -          ဥေရာပခရီး စဥ္မ်ားကို ဆုိရွယ္လစ္ တုိင္းျပည္မ်ားသို႔ အမည္နဲ႔စာအုပ္ ျပဳစုထုတ္ေဝ။
C.Wright Mills ရဲ့ Listen ankees ကုိ အုိယန္ကီးတုိ႔၊ Anna Lewis Strong ရဲ့ Cash and Violance in Losa ကုိ ေငြႏွင့္လက္နက္ အမည္ေပးေရးသား ထုတ္ေဝ။ 
၁၉၆၄ -          ျပည္သူခ်စ္ေသာ အႏုပညာသည္မ်ား ျပဳစုထုတ္ေဝ။
ဒီစာအုပ္နဲ႔ ၁၉၆၄ခုႏွစ္၊ စာေပဗိမာန္ အႏုပညာဆုိင္ရာ စာေပ ပထမဆု ရ။
၁၉၆၆ -          Edgar Snow ေရး The Other Side of the Riber ကုိ ဘဝခ်င္း မတူသည့္ တရုတ္ျပည္ အမည္နဲ႔ဘာသာ ျပန္ျပီး ႏွစ္တြဲခြဲ ထုတ္ေဝ။
၁၉၆၇ -         (ဇူလုိင္၊ ၇ ) လူထုသတင္းစာ ရပ္ဆဲခံရ။ ေအာင္ဗလ၊ ဖုိးစိန္၊ စိန္ကတံုးမ်ား ကို ျဖည့္စြက္ အမွာေရး ထုတ္ေဝ။
၁၉၆၉ -         ေရႊရုိး ဘကေလး နွစ္တြဲခြဲ ထုတ္ေဝ။ (မတ္လ၊၃) မႏၱေလး ကြန္သာယာ ဗမာ့သဘင္ စာတမ္းဖတ္။
၁၉၇ဝ -          ေရႊမန္းတင္စာအုပ္ ျပဳစုထုတ္ေဝ။ မတ္ (၃) မႏၱေလး ကြန္သာယာ စာတမ္းဖတ္ပြဲမွာ ဗမာ့ဖတ္က်ီလုပ္ငန္း စာတမ္းဖတ္။
၁၉၇၂ -          မႏၱေလး ႏုိင္ငံတကာ စာအုပ္ႏွစ္ စာတမ္းဖတ္ပြဲမွာ ကမၻာ့အႀကီးဆံုး စာအုပ္ စာတမ္းဖတ္။
၁၉၇၃ -          အျငိမ့္စာအုပ္ ႏွစ္တြဲခြဲ ထုတ္ေဝ။
၁၉၇၄ -          ကမၻာ့ အႀကီးဆံုးစာအုပ္ ကုိ ေဒါက္တာသန္းထြန္းက The Worlds Biggest Book အမည္နဲ႔ အဂၤလိပ္ဘာသာ ျပန္ဆုိ ထုတ္ေဝ။
၁၉၇၅ -          ေရႊေဒါင္းေတာင္ ေဆာင္းပါးမ်ား စာအုပ္ထုတ္ေဝ။  
၁၉၇၆ -          ဆရာႀကီး သခင္ကုိယ္ေတာ္မွဳိင္း စာအုပ္ ထုတ္ေဝ။ (ၾသဂုတ္၊ ၁၉) ဟံသာဝတီသတင္းစာ စေနစာေပဝုိင္း စာတမ္း ဖတ္ပြဲမွာ အတၳဳပတၱိစာေပ စာတမ္းဖတ္။
၁၉၇၈ -          (ၾသဂုတ္၊ ၂၁) လူထုဦးလွ၊ သား ကုိျငိမ္းခ်မ္း( ညီပုေလး) တုိ႔နဲ႔အတူ အထိန္းအသိမ္းခံရ။ ၁ႏွစ္ ၁လ ၁ရက္ၾကာ။
၁၉၇၉ -          (ၾသဂုတ္၊ ၂၂) အထိန္းအသိမ္းခံ ဘဝက ျပန္လြတ္ Chester Ronning ရဲ့ A Memoir of Chin in Revolution ကုိ ေတာ္လွန္တဲ့ တရုတ္ျပည္ ကၽြန္ေတာ္မွတ္မိသမွ် အမည္နဲ႔ ဘာသာျပန္ ထုတ္ေဝ။
၁၉၈၂ -          ႏွစ္ေပါင္း ၄၃နွစ္ ေပါင္းသင္းလာခဲ့တဲ့ ခင္ပြန္းသည္ လူထု ဦးလွ (ၾသဂုတ္ ၇) ကြယ္လြန္။
၁၉၈၄ -          (မတ္၊ ၄) မႏၱေလး မီးႀကီးအတြင္း ႀကီးပြားေရး စာအုပ္တုိက္၊ ပံုႏွိပ္တုိက္၊ စကၠဴ သုိေလွာင္ရံု၊ စာအုပ္ သုိေလွာင္ရံုေတြ မီးေလာင္ ဆံုးရွံုး။
၁၉၈၅ -          (ႏုိင္ဝင္ဘာ၊ ၂၉) အသက္ ၇ဝျပည့္က စျပီး အမရပူရ ေတာင္ေလးလံုးေက်ာင္းမွာ ေမြးေန႔ပြဲ ႏွစ္စဥ္ က်င္းပ။
ခ်င္းတြင္းမွ ပင္လယ္သုိ႔ စာအုပ္ ထုတ္ေဝ။
၁၉၈၉ -          (ေမ၊ ၂၇) ျပည္သူခ်စ္ေသာ အႏုပညာသည္မ်ား စာအုပ္ ေငြရတုပြဲ အမရပူရ ေတာင္ေလးလံုးေက်ာင္းမ်ား က်င္းပ။ ျမန္မာ မဟာဂီတ စာအုပ္။ အာဖရိက ဝတၱဳတုိမ်ား စာအုပ္ ထုတ္ေဝ။
၁၉၉ဝ -          လူထုဦးလွနဲ႔ ပူးတြဲ ေရးသားတဲ့ ေဆးလိပ္နဲ႔ လူသား စာအုပ္ထုတ္ေဝ။
၁၉၉၁ -          ဓနမဂၢဇင္းမွာ ေရးသားခဲ့တဲ့ ေဆာင္းပါးေတြကုိ စုစည္းျပီး မႏၱေလးသူ မႏၱေလးသားမ်ား အမည္နဲ႔ စုအုပ္ထုတ္ေဝ။
၁၉၉၂ -          ရနံ႔သစ္ မဂၢဇင္းမွာ ဇမၺဴဒီပါ ေအာင္ထြန္း ကေလာင္အမည္ခြဲနဲ႔ ႏုိင္ငံတကာ ေဆာင္းပါးမ်ားကုိ ေရးခဲ့။
ထုိင္းးဝတၱဳတုိမ်ား (၁) တုိ႔ကုိ ထုတ္ေဝ။
၁၉၉၃ -          မဂၢဇင္းေတြမွာ ေရးသားခဲ့တဲ့ မႏၱေလးဆုိင္ရာ ေဆာင္းပါးေတြကုိ စုေပါင္းျပီး ရတနာပံု မႏၱေလး၊ ကၽြန္မတုိ႔ မႏၱေလး စာအုပ္။ ထုိင္းဝတၱဳတုိမ်ား (၂) တုိ႔ကုိ ထုတ္ေဝ။
၁၉၉၄ -         သာသနာ့ တန္ေဆာင္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား စာအုပ္ ထုတ္ေဝ။
ေရႊေဒါင္းေတာင္ ေဆာင္းပါး ေတြကို ဂ်ပန္ဘာသာနဲ႔ ျပန္ဆုိ ထုတ္ေဝ။ ျပန္ဆုိသူက ဂ်ပန္အမ်ိဴးသမီး Yasuko Dobashi ( ျမန္မာနာမည္ ေဒၚယဥ္ယဥ္ျမ) ျဖစ္ျပီး ထုတ္ေဝတဲ့ စာအုပ္တုိက္မွာShinjuku Shiobo Co. Ltd ၊ စာအုပ္တန္ဖုိး ယန္း ၂၇၁၈။ ၇၉ႏွစ္ ေမြးေန႔ အမွတ္တရ အျဖစ္ ကၽြန္မတုိ႔ ငယ္ငယ္က ကုိယ္ေရးအတၳဳပတၱိ စာအုပ္ကို ေရးသား ထုတ္ေဝ။
၁၉၉၅ -         မႏၱေလးျမိဳ့ ဗဟုိအမ်ိဴးသားေက်ာင္း ေက်ာင္သားေဟာင္းမ်ား ဦးစီးထုတ္ေဝတဲ့ (၇၅) ႀကိမ္ေျမာက္ အမ်ဳိးသားေန႔ စိန္ရတု အထိမ္းအမွတ္ မဂၢဇင္း တာဝန္ခံ အယ္ဒီတာ အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္။
(၂ဝဝ၄ ခုႏွစ္တြင္ ထုတ္ေဝေသာ လူထု ေဒၚအမာေရး၊ စာအုပ္ဆုိင္က လူဝင္လူထြက္စာအုပ္မွ ကူးယူ ေဖာ္ျပပါသည္)
 
                အေမမာအတြက္ ဂုဏ္ျပဳကဗ်ာမ်ား
 
         "မန္းေတာင္ရိပ္ငို"
  ျပည္ပက
သားေတြ သမီးေတြကို
အားကိုးပါတယ္လို ့ ေျပာသြားတဲ့
အေမ ေျပာသြားတဲ့ စကားအတြက္
သမီး ရွက္လွပါတယ္အေမရယ္   ။
                             ႏွင္းဆီ
ျမနႏၵာနဲ ့
သၾကၤန္ကိုလြမ္း
တမ္းတမ္းဆြတ္ဆြတ္
လူက
ပိေတာက္ကဗ်ာ ျဖစ္ေနရင္း
အေမ့သတင္းက ၊ ရင္၀ထိုးခဲြ
ေသြးက
အေမ့ရ့ဲ ေသြးေတြ   ။
 
အေမရယ္
မႏၱလာကို ၊ ျမန္မာျပည္ကို
လူထုကို ၊ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို
မင္းကိုႏိုင္တို႔ကို ၊ အေ၀းေရာက္သားသမီးေတြကို
အားကိုး ယံုၾကည္တယ္ဆို   ။

 
ခ်င္းတြင္း ၊ဧရာ၀တီ
ရုိးမတေၾကာ ၊ ေသာလႈပ္မုန္တိုင္း
လိႈင္းေတြ ခုန္ေပါက္ေနၾကျပီ    ။

 
ေတာင္ေလးလံုး
ေတာင္သမန္ ၊ မယ္ဇယ္ပင္တန္း
ငိုခန္းေတြအခန္းဆက္၊ ရက္စက္တဲ့ ဇာတ္လမ္းရွည္
ေၾကကဲြလို ့မဆံုး၊ စစ္မုန္းစိတ္က မိုင္ေထာင္ရွည္   ။


သူရဲေကာင္းလူထု
ေသြးစုမယ့္ေနရာ
အေမေဖြရွာေတာ့ေလသလား   ။
 
ေသြးေျမက် သံဃာေတာ္ေတြကို
လိုက္လံ ပူေဇာ္ေနတာလားအေမ   ။
 
အႏုပညာ
စာေပ အျငိမ့္ သဘင္
မျမင္ရက္ေတာ့ဘူးလားအေမ   ။
 
ျမဳိ့႐ိုးျပႆဒ္
က်ဳံးတပတ္မွာ
ဆံုးျဖတ္သြားခဲ့တာလားအေမ   ။
 
အေမ ျမင္ခ်င္တဲ့ေခတ္
အေမ ေတြ႔ခ်င္တဲ့စနစ္
က်ေနာ္တို႔ ခ်စ္တယ္
က်ေနာ္တို႔ ေခတ္ ၊ သစ္ကို သစ္ရမယ္
ျဖစ္ကို ျဖစ္ရမယ္
ေရာက္ကို ေရာက္ေစရမယ္အေမ   ။
 
အေမ
ရွက္ေနဦးမည္
ဆက္မည္ တိုက္ပဲြ
ယံုၾကည္ ခဲြရစ္ခဲ့ပါေတာ့။

                   ေမာင္လြမ္းဏီ (၇-၄-၀၈)
  ------------------------------------------
 
        "အာေဝဏိက ဂုဏ္ရွင္ အေမ"
  ဟယ္ ---
မရဏမင္း
အလိုက္ကန္းဆိုးမသိ လုပ္ရက္ပါဘိ ကြယ္႐ို႔
ဒါ ဒို႔ အေမ
ျပည္သူခ်စ္တဲ့ အေမ၊
လူထုခ်စ္တဲ့ အေမ၊
ရဲရဲေတာက္ အေမကြ   ။
 
ကုိလိုနီကုိ အံတု
ဖက္ဆစ္ကုိ မမႈ
အာဏာရွင္ကုိ ဂ႐ုမျပဳတဲ့အေမ ဒို႔အေမကြ   ။
 
လြတ္လပ္ေရး ဝန္
ေတာ္လွန္ေရး ဝန္
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဝန္
အမ်ဳိးသားေရး ဝန္
ဝန္  အလီလီ ထမ္းခဲ့တဲ့အေမ ဒို႔အေမကြ   ။
 
စာေပဂီတ အႏုပညာ
႐ိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈ
လူမႈသမိုင္း
အေမြအပိုင္းပိုင္းကုိ ေပးသြားတဲ့အေမ ဒို႔အေမကြ   ။
 
ျမန္ျပည္သမိုင္းမွာ
သားသမီး အနႏၱကုိ ေမြးထုတ္
ေနာင္လည္း ေမြးထုတ္အုံးမယ့္ အေမ
အာေဝဏိက ဂုဏ္ရွင္
သား အနႏၱရဲ့ မိခင္
သား အနႏၱက ခ်စ္တဲ့အေမ
သား အနႏၱကုိ ခ်စ္တဲ့အေမ
အနႏၱ ေမတၱာရွင္ အေမ
အနႏၱ က႐ုဏာရွင္ အေမ
အနႏၱ မုဒိတာရွင္ အေမ   ။
လူထုအေမ ဒို႔အေမကြ၊ ဒို႔အေမ   ။

                        ေအာင္ဟိန္း (မုံရြာ)
------------------------------------------
 
 ငါတို႔ေခတ္ရဲ့ ၾကယ္တာရာ လူထုေဒၚအမာ
 လူထုေဒၚအမာ
အေမဟာ သေကၤတတခု
အသက္ရွိတဲ့ နိမိတ္ပံု
သမုိင္းဇာတ္ခံုေပၚက
နယ္ခ်ဲ့ဆန္႔က်င္ေရး အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရး
အာဏာရွင္ဆန္႔က်င္ေရး ျပည္သူ႔လြတ္ေျမာက္ေရး
ေက်ာင္းသားသပိတ္
ျပည္သူ႔စာေပ
အေမ ဘာနဲ႔မွ လဲမစားခဲ့ဘူး   ။tunmyintaung-poem.jpg
 
ပူျခစ္ေတာက္ေလာင္ေနတဲ့ ဖုန္းဆိုးေျမမွာ
အေမက
အေမ့ဘဝကို ေက်ာက္သားေက်ာက္ဆိုင္လို သေဘာထား
ေလာကဓံရဲ့ အထုအဆစ္ကို ၾကံ့ၾကံ့ခံ
ေခတ္ကာလမ်ားရဲ့ ဇာတ္ဝင္ေတးဂီတေတြကို
စည္းဝါး ပီသလာေစဖို႔
ဂႏၱဝင္ေျမာက္ ႐ိုက္ခ်က္ေတြနဲ႔
အစြမ္းကုန္ တီးခတ္
အဖိႏွိပ္ခံ လူထုဘက္က
မားမားမတ္မတ္ ရပ္တည္ခဲ့တယ္   ။
 
အေမတို႔ေခတ္က အေၾကာင္းေတြကို
ျပန္ေျပာျပေနတဲ့ အေမ့ေရွးစကား
က်ေနာ္တို႔ ေခတ္မ်ားစြာအတြက္
လတ္ဆတ္တဲ့ ေတးသြားေတြပါ အေမ   ။
 
မနာလိုစရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္
ေကာင္းလိုက္တဲ့ အေမ့ပါရမီ
အိုႀကီးအိုမနဲ႔
ထမ္းထားလိုက္တဲ့ ဝန္ေတြ
တခ်က္မၿငီးဘူး
က်ေနာ္တို႔ လူငယ္ေတြထက္ေတာင္
အေမ့လက္ေစာင္းက ထက္ေသး
ႏုပ်ဳိေနလိုက္တာ
၈၈ မ်ဳိးဆက္ေတြ မေျပာနဲ႔
၂ဝဝ၇ ဗကသ မ်ဳိးဆက္ေတြနဲ႔ေတာင္
စကားလက္ဆံု က်လိုက္ေသး
ညီညြတ္ေရး
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး
အေမ တဖြဖြေျပာခဲ့တဲ့ စကား
က်ေနာ္တို႔ရဲ့ ႏွလံုးသားမွာ
ေက်ာက္သားအတိ ျဖစ္ေနမွာေတာ့
အေမ စိတ္ခ်ခဲ့ၿပီေပါ့   ။
 
က်ေနာ္တို႔
ငိုေႂကြးမေနေတာ့ဘူး အေမ
အေမက ေသသြားတာမွ မဟုတ္တာ
သူရဲေကာင္းတို႔ ေကာင္းကင္ထက္မွာ
အလင္းလက္ဆံုး ၾကယ္တာရာအျဖစ္နဲ႔
ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ
မိုးစံုးစံုး ခ်ဳပ္ေနတဲ့
စစ္ဖိနပ္ထဲက ျမန္မာျပည္ကို
အေမ့ႏွလံုးသားေပၚမွာ
မိုးစင္စင္ လင္းေစဖို႔
အေမ့အျပံဳးေတြနဲ႔
မ်က္ႏွာသစ္ေပးအုံုးမယ္ ဆိုတာ ...
အေမ့႐ိုးရာပံုျပင္ေတြနဲ႔
စာမ်က္ႏွာအသစ္ကို ဒီဇိုင္းအသစ္ ဆင္ေပးအံုးမယ္ ဆိုတာ ...
အေမ မေျပာခဲ့ေပမဲ့
က်ေနာ္တို႔ သိေနတယ္ အေမ
က်ေနာ္တို႔ သိေနတယ္   ။    ။


ထြန္းျမင့္ေအာင္ (၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားမ်ား)
၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၈ ရက္
------------------------------------------
 
  မယံုေသာသား
 မေနာက္ပါနဲ႔ အေမ၊ ထပါ
ျပံဳးျပံဳးၾကီး အိပ္မေနပါနဲ႔
အေမနဲ႔သားတို႔ ကိုးကြယ္တဲ့
သာမညဆရာေတာ္ၾကီးကို
လူထုအေမ၊ ဒို႔အေမနဲ႔ သားတို႔
သြားရွာရအံုးမယ္ေလ    ။
 
အေမ့သမီး
သမီးစုရဲ့ ျခံတံခါးေသာ့
ရွာလို႔ေတြ႔ရင္ လူထုအေမဒို႔အေမနဲ႔
သားတို႔ သြားဖြင့္ရအံုးမယ္ေလ   ။
 
အၿမဲအတည္ေျပာတဲ့ အေမ
အၿမဲဆံုုးမတဲ့ အေမ
အၿမဲျပံဳးျပတဲ့ အေမ
ဒီတခါဘာလို႔ သားတို႔ကို ေနာ္တာလဲ
အေမေရ - ထပါေတာ့ဗ်ာ   ။

                            နႏၵ

No comments:

Post a Comment

အခုလို လာေရာက္အားေပးၾကတာ အထူးပဲ ၀မ္းသာ ပီတိျဖစ္ရပါတယ္ဗ်ား ... ။ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္။
ေက်ာ္ထက္၀င္း နည္းပညာ (ဘားအံ)
www.kyawhtetwin.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...