" But when along train of abuses and usurpations, pursing inviably the same object, evinces a design to reduce them under absolute despotism , it is their right, it is their duty to throw of such their goverment and provide new guards for their fucture security."

ေက်ာက္ျဖဴ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္း စေတးခံမ်ား

“မိုးရြာတဲ့ေန႔ဆို လမ္းမေကာင္းလို႔ ေက်ာင္းမတက္ရေတာ့ဘူး” လို႔ လမ္းမေပၚက ထူထပ္ေနတဲ့ ခ်ိဳင့္္ခြက္ေတြ၊ ရႊံ႕ဗြက္အိုင္ေတြကို ေက်ာ္ခြ ေရွာင္ကြင္း လမ္းေလွ်ာက္ေနၾကတဲ့ အလယ္တန္းအရြယ္ ေက်ာင္းသားအုပ္စုထဲ က ၆ တန္းေက်ာင္းသား ေမာင္ေအာင္ေအာင္က ဆိုပါတယ္။
ေမာင္ေအာင္ေအာင္တို႔ သူငယ္ခ်င္းတစုဟာ ဗြက္ထူေနတဲ့လမ္းမႀကီးေပၚမွာ ဖိနပ္စီးလို႔ မရတဲ့အတြက္ သူတို႔လက္ေတြမွာ ဖိနပ္ကိုယ္စီကိုင္ၿပီး စာသင္ေက်ာင္းကေန အိမ္ကို ျပန္လာၾကတာပါ။ ေက်ာင္းလြယ္အိတ္ေတြကို ပုခုံးစလြယ္သိုင္း ထားၾကၿပီး ျဖဴစင္ေတာက္ပမႈ မရွိတဲ့ ေက်ာင္း၀တ္စုံေတြနဲ႔ မိမိတို႔ေနအိမ္ကို ျပန္လာေနၾကတဲ့ ဗြက္ထူလမ္းမႀကီးေပၚက ျမင္ကြင္းတခုပါ။

မိုးရြာရင္ ဗြက္ေတြထူ၊ ေရေတြႀကီးလို႔ ေက်ာင္းသြားတက္ဖို႔ ခက္ခဲေနတယ္ဆိုတဲ့ ေမာင္ေအာင္ေအာင္ ေျပာတဲ့ လမ္းမႀကီးဟာ ရခိုင္ျပည္နယ္၊ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕အနီးက ဂုံးခ်ိန္ေက်းရြာနဲ႔ လိပ္ခေမာ္ (ရြာသစ္) ကို ဆက္သြယ္ထားတဲ့ လမ္းမႀကီးတခုပါ။ ေမာင္ေအာင္ေအာင္တို႔ ေက်ာင္းသားမ်ားဟာ ရြာသစ္ကေန ၁ နာရီေက်ာ္ လမ္းေလွ်ာက္ရတဲ့ ဂုံးခ်ိန္ရြာမွာ ေက်ာင္းသြားတက္ၾကရပါတယ္။

အဲဒီလမ္းမႀကီးဟာ ကတၱရာလမ္း မဟုတ္သည့္တိုင္ အရင္ႏွစ္ေတြတုန္းကဆိုရင္ ရာသီမေရြး ဖိနပ္စီး သြားလာႏိုင္တဲ့ ေျမညီလမ္းမႀကီးတခု ျဖစ္ပါတယ္။ လိပ္ခေမာ္ (ရြာသစ္၊ ရြာေဟာင္း)၊ မလကြ်န္း၊ ျပင္ရွည္ စတဲ့ေက်းရြာေတြက အလယ္တန္း၊ အထက္တန္း ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ ၄၀၀ ၀န္းက်င္ဟာ အဲဒီလမ္းမႀကီးကို အမွီျပဳၿပီး ေန႔စဥ္ေက်ာင္းသြား၊ ေက်ာင္းျပန္ ေလွ်ာက္ေနၾကတာပါ။

ရခိုင္ျပည္နယ္၊ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳနယ္အတြင္းက မေဒး (ျမေဒး) ကြ်န္းေပၚမွာ တည္ေဆာက္ေနတဲ့ ေက်ာက္ျဖဴေရနက္ ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္း ေပၚေပါက္လာၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ အဲဒီစီမံကိန္းနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ့ လုပ္ငန္းခြင္ေတြကို သြားလာေနၾကတဲ့ ေမာ္ေတာ္ကားေတြဟာ ကုန္တန္ခ်ိန္ အမ်ားအျပား တင္ေဆာင္သြားလာေနၾကတဲ့အတြက္ ညီညာေနတဲ့ ေျမသားလမ္းမဟာ ရႊံ႕ဗြက္အိုင္ထူတဲ့လမ္းအသြင္ကို ေျပာင္းလဲသြားပါေတာ့တယ္။

“၅ တန္ေလာက္ပဲ တင္ႏိုင္တဲ့ကားလမ္းမွာ တန္ ၂၀၊ ၃၀ ရွိတဲ့ လုပ္ငန္းခြင္သုံးပစၥည္း အေလးခ်ိန္ေတြနဲ႔ ေန႔တိုင္းျဖတ္ေနေတာ့ လမ္းေတြအားလုံး ပ်က္စီးကုန္တယ္၊ မိုးႀကီးတဲ့ရက္ဆိုရင္ လမ္းေတြမေကာင္းလို႔ ကေလးေတြ ေက်ာင္းမတက္ၾကရဘူး” လို႔ ဂုံးခ်ိန္ရြာသားတဦးက ဆိုပါတယ္။

အဲဒီကိစၥေတြကို သက္ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္ေတြကို အေၾကာင္းၾကားရင္လည္း အေရးယူေျဖရွင္းေပမႈ မရွိသလို သြားလာေနၾကတဲ့ ကုမၸဏီတာ၀န္ရွိသူေတြကို တင္ျပရင္လည္း တဦးအေပၚတဦး လႊဲခ်ေရွာင္ရွားၿပီး တာ၀န္ယူမႈ လုံး၀ မရွိၾကဘူးလို႔ ဂုံးခ်ိန္ရြာသားက ရွင္းျပပါတယ္။

အဲဒီလမ္းမကို မီွခိုသြားလာေနၾကရတဲ့ အနီးအနားရြာေတြက ကေလးေတြဟာ ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္ ပုံမွန္မရွိေတာ့သလို စာ၀တ္ေနေရး ရွာေဖြေနၾကတဲ့ မိဘေတြဟာလည္း သြားလာေရး ခက္ခဲေနၾကတယ္လို႔ ေဒသခံေတြက ဆိုပါတယ္။

စီမံကိန္းလုပ္ခြင္ေတြနဲ႔ နီးစပ္တဲ့ေနရာနားက လမ္းေတြကိုလည္း ေျမေတြဖို႔လိုက္တဲ့အတြက္ လမ္းေဘးမွာရွိတဲ့ လယ္ေျမေတြဟာ ေရကန္လို ျဖစ္သြားၿပီး ေရစီးျခင္းမရွိေတာ့ဘဲ ယခုႏွစ္မိုးရာသီမွာ လယ္မစိုက္ရတဲ့ လယ္သမား ၃၀ ၀န္းက်င္နဲ႔ မိသားစု၀င္ေတြဟာ လာမယ့္ႏွစ္မွာ စား၀တ္ေနေရး ခက္ခဲသြားမယ္လို႔ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕နယ္ အုန္းေတာရြာခံ လယ္သမားတဦး က ေျပာပါတယ္။

ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕နဲ႔ မေဒးကြ်န္းတို႔မွာ ေက်ာက္ျဖဴေရနက္ ဆိပ္ကမ္းအျပင္ ေရနံသိုေလွာင္ကန္ တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္း၊ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ သိုေလွာင္မယ့္ေနရာ၊ ဓာတ္ေငြ႔သန္႔စင္ စက္႐ုံ စီမံကိန္း၊ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ ပိုက္လိုင္းသြယ္ တန္းမယ့္ စီမံကိန္း လုပ္ငန္းခြင္ စတဲ့ စီမံကိန္းလုပ္ငန္း အမ်ားအျပား လုပ္ေဆာင္ေနၾကပါတယ္။

အဲဒီစီမံကိန္းေတြကို တ႐ုတ္ႏိုင္ငံရဲ႕အႀကီးဆုံးကုမၸဏီ တခုျဖစ္တဲ့ တ႐ုတ္ အမ်ဳိးသား ေရနံေကာ္ပိုေရးရွင္း (China National Petroleum Corporation-CNPC) ကုမၸဏီနဲ႔ တ႐ုတ္ကုမၸဏီမ်ား၊ ကိုးရီးယားပိုင္ ေဒ၀ူးကုမၸဏီ၊ ဟြန္ဒိုင္းနဲ႔ ျမန္မာ ႏိုင္ငံမွ ေအးရွားေ၀ါလ္၊ ျမန္မာ့ေရႊသဖူ (MGC)၊ သႏၲာနဂါး၊ 7-Star, PSC, Myint and Association စတဲ့ ျပည္တြင္း ျပည္ပ ကုမၸဏီေတြက စီမံကိန္း တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ လုပ္ေဆာင္ေနၾကတယ္။

သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ ပိုက္လိုင္းမ်ား သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ကိစၥကိုေတာ့ ဦးေတဇပိုင္ ထူးကုမၸဏီက လုပ္ေဆာင္ေနတယ္လို႔ သိရၿပီး ဂက္စ္ ပိုက္လိုင္းသြယ္တန္းေရး စီမံကိန္းမွာေတာ့ အိႏၵိယ၊ မေလးရွား၊ ဖိလစ္ပိုင္၊ ကိုးရီးယား စတဲ့ႏိုင္ငံေတြက ကုမၸဏီေတြလည္း ပါ၀င္ လုပ္ကိုင္ေနၾကပါတယ္။

အဲဒီစီမံကိန္းေတြမွာ ေအာက္ေျခ၀န္ထမ္းအျဖစ္ လုပ္ကိုင္ေနၾကတဲ့ ေဒသခံအလုပ္သမားေတြဟာလည္း လုပ္ငန္းခြင္ ဦးေဆာင္ေနၾကတဲ့ တ႐ုတ္လူမ်ဳိးေတြ၊ ၿမိဳ႕ျပကလာတဲ့သူေတြရဲ႕႔ ေခါင္းပုံျဖတ္ ေနတာကို ခံေနၾကတယ္လို႔ အလုပ္သမားေတြက ေျပာဆိုခ်က္အရ သိရပါတယ္။

“လုပ္အားခ တရက္ကို က်ပ္ ၈၀၀၀ ရမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ လက္မွတ္ထိုးေပးရပါတယ္။ ကတယ္ထုတ္ေပးေတာ့ ၂၅၀၀ ပါ။ မေက်နပ္လို႔ တိုင္တဲ့အတြက္ အလုပ္က ထုတ္ပယ္ခံရတဲ့ လူဦးေရ ရာခ်ီရွိၿပီ” လို႔ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕ က့ံေကာ္ေတာ ဘုရားအနီးမွာ တည္ေဆာက္ေနတဲ့ သဘာ၀ ဓာတ္ေငြ႔သန္႔စင္စက္႐ုံ စီမံကိန္း လုပ္ငန္းခြင္မွာ ေန႔စား လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ ေက်ာက္ျဖဴ ၿမိဳ႕ ပိုက္ဆိပ္ရပ္ကြက္သား အလုပ္သမားတဦးက ေျပာပါတယ္။

ေဒသခံျပည္သူေတြဟာ အဲဒီလုပ္ငန္းခြင္ေတြထဲက ေအာက္ေျခ အလုပ္ၾကမ္းသမားေတြအျဖစ္ မနက္ ၆ နာရီခြဲကေန ညေန ၆ နာရီေက်ာ္အထိ လုပ္ကိုင္ေနၾကရၿပီး ၂၀၁၀ ခုႏွစ္နဲ႔ ယခုႏွစ္အတြင္း အလုပ္မွ ထုတ္ပယ္ခံရသူေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္ရွိၿပီလို႔ သိရပါတယ္။ ေနရာတခုက အလုပ္ထုတ္ပယ္ခံလိုက္ရတဲ့ အလုပ္သမားကို ေနာက္တေနရာမွာ ထပ္မံလုပ္ကိုင္ခြင့္ မရေအာင္ နာမည္ပ်က္စာရင္းသြင္းၿပီး တျခားစီမံကိန္း လုပ္ငန္းခြင္က ေၾကာ္ျငာဘုတ္ေတြမွာ စာကပ္ထားေပးတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

“က်ေနာ့္ကို PSC (Petroleum Services Consultancy) ကုမၸဏီတာ၀န္ခံက အလုပ္ထုတ္ၿပီးေနာက္ပိုင္း အလုပ္ထပ္ေလွ်ာက္တာ ၅ ခါရွိၿပီ နာမည္ပ်က္စာရင္း ထြက္ေနေတာ့ ဘယ္ကုမၸဏီ ကမွ အလုပ္ျပန္ မခန္႔ေတာ့ဘူး” လို႔ အလုပ္ထုတ္ခံရသူ ကိုေမာင္သန္းက ဆိုပါတယ္။

ဓာတ္ေငြ႔သန္႔စင္စက္႐ုံ တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ ပါ၀င္လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ PSC ကုမၸဏီတာ၀န္ခံ ဦးေဇာ္မိုး ဆိုသူဟာ အလုပ္သမားေတြကို လုပ္အားခ တလ က်ပ္ တသိန္း ၂ ေသာင္းေပးမယ္ဆိုၿပီး အလုပ္ခန္႔ခဲ့ေပမယ့္ လစာထုတ္ေပးတဲ့အခါ က်ပ္ ၇ ေသာင္းခြဲပဲ ေပးတဲ့အတြက္ အာဏာပိုင္ေတြကို တိုင္ၾကားရာကေန အလုပ္က ထုတ္ပယ္ကာ ေနာက္တခါတိုင္ရင္ ေထာင္ထဲေရာက္သြားမယ္လို႔ ၿခိမ္းေျခာက္ေသးတယ္လို႔ ဆက္ေျပာပါတယ္။

ေအာက္ေျခအလုပ္သမား ခန္႔ထားေရးကိစၥေတြမွာလည္း အလုပ္လုပ္ခြင့္ ရရွိဖို႔အတြက္ေရာ အလုပ္သမားကတ္ျပား ရဖို႔အတြက္ပါ စာရြက္၊ စာတမ္း ေဖာင္ျဖည့္တာေတြ စတဲ့ ကိစၥေတြအတြက္ က်ပ္ေငြ ၂ ေသာင္း၀န္းက်င္ ကုန္က်တယ္လို႔ အလုပ္သမားတခ်ဳိ႕ရဲ႕ အဆိုအရ သိရပါတယ္။

ဒီလို လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္ခံေနရတဲ့ ကိစၥေတြကို ဥပေဒေရးရာ ကြ်မ္းက်င္သူေတြက ဦးေဆာင္ၿပီး မၾကာခင္ကာအတြင္း ကမာၻ႔ အလုပ္သမားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (ILO) ကို တိုင္ၾကားသြားမယ္လို႔ သိရပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ မေဒးကြ်န္းေပၚမွာ တည္ေဆာက္ေနတဲ့ ေက်ာက္ျဖဴ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္း လုပ္ငန္းခြင္အတြက္ လိုအပ္တဲ့ေက်ာက္ စရစ္ေတြကို ေဒသခံေတြဆီ က၀ယ္ယူရာမွာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသားေတြရဲ႕ မတရား ေခါင္းပုံျဖတ္ အျမတ္ထုတ္တာကိုခံရၿပီး လုပ္ငန္းခြင္မွာ ေက်ာက္ထမ္း၊ အုတ္ခဲသယ္ လုပ္ေနၾကတဲ့သူေတြ ထိခိုက္သြားရင္ တာ၀န္ယူ ေဆးကုသေပးမႈမရွိဘူးလို႔ သိရပါတယ္။

မေဒးကြ်န္းနဲ႔ မလာကြ်န္းေပၚက သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ သိုေလွာင္႐ုံ စီမံကိန္းလုပ္ငန္းေတြအတြက္ ကြ်န္းေတြေပၚက ေက်းရြာေတြ၊ ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ လုပ္ကိုင္စားေသာက္လာတဲ့ လယ္ယာေျမေတြ၊ ဥယ်ာဥ္ၿခံေတြကိုလည္း ေလွ်ာ္ေၾကး အနည္းငယ္သာေပးၿပီး သိမ္းယူဖ်က္ဆီးျခင္းကို ခံလိုက္ရတဲ့အတြက္ ေဒသခံအမ်ားအျပားဟာ ယခုခ်ိန္အထိ ဒုကၡဆင္းရဲႀကဳံေနၾကဆဲလို႔ ေက်ာက္ျဖဴ ေသခံေတြက ဆိုပါတယ္။

“လယ္ေတြလည္း မရွိေတာ့ဘူး၊ ဥယ်ာဥ္ေတြလည္း စီမံကိန္းထဲပါသြားေတာ့ ေက်ာက္ထမ္းတဲ့အလုပ္ကို တရက္ ၂၀၀၀ က်ပ္နဲ႔ လုပ္ေနပါတယ္” လို႔ မေဒးကြ်န္းေပၚက ေက်ာက္တန္းရြာသားတဦးက ဆိုပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ လယ္ ၅ ဧကနဲ႔ ဥယ်ာဥ္ၿခံတခု အသိမ္းခံလိုက္ရတယ္လို႔လည္း ဆက္ေျပာပါတယ္။

ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕ဟာ ရမ္းၿဗဲကြ်န္းရဲ႕ေျမာက္ဖ်ားပိုင္းနဲ႔ ဘဂၤလား ပင္လယ္ေအာ္ကမ္းေျခမွာ တည္ရွိၿပီး က်ယ္ျပန္႔နက္႐ွႈိင္းတဲ့ ပင္လယ္ေရျပင္၊ သာယာလွပ ရွည္လွ်ားတဲ့ ပင္လယ္ကမ္းေျခ ၊ သဘာ၀သႏၲာ ေက်ာက္တန္းေတြ စတဲ့ သဘာ၀ အလွေတြ ပိုင္ဆိုင္ထားၿပီး ရခိုင္ျပည္နယ္ရဲ႕ အခ်က္အခ်ာက်တဲ့ ဆိပ္ကမ္း ၿမိဳ႕တၿမိဳ႕ျဖစ္ပါတယ္။

ေက်ာက္ျဖဴ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းလုပ္ငန္းေတြ ေပၚေပါက္အၿပီးမွာ ျပည္တြင္း ျပည္ပ စီးပြားေရး သမားေတြရဲ႕ စီမံကိန္း အမ်ဳိးအမ်ဳိးေၾကာင့္ သဘာ၀အလွအပမ်ား ပ်က္စီးျခင္း၊ ေဒသခံ ျပည္သူေတြ ဆင္းရဲဒုကၡႀကဳံေနရျခင္း၊ လယ္ပိုင္ရွင္၊ အိမ္ပိုင္ရွင္ဘ၀မွ လယ္ယာမဲ့၊ အိုးအိမ္မဲ့တဲ့ ဘ၀ကို ေရာက္ျခင္း စတဲ့ ျပႆနာေတြ ျဖစ္ေပၚေနပါတယ္။

ဂက္စ္ပိုက္လိုင္း စတင္သြယ္တန္းမယ့္ မေဒးကြ်န္းအနီးက ပင္လယ္ျပင္ထဲမွာရွိတဲ့ သႏၲာေက်ာက္တန္း အမ်ားအျပားကို တ႐ုတ္ ကုမၸဏီေတြက ၿပီးခဲ့တဲ့ ေမလအတြင္း မိုင္းခြဲဖ်က္ဆီးခဲ့ပါေသးတယ္။ အဲဒီအတြက္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ပ်က္စီးခဲ့သလို ေရေနသတၱ၀ါ အမ်ားအျပားကို ထိခိုက္ေစတယ္ဆိုၿပီး ေဒသခံေတြက ၀ိုင္း၀န္းကန္႔ကြက္ခဲ့ၾကေပမယ့္ မေအာင္ျမင္ခဲ့ပါဘူး။

ျပည္နယ္အစိုးရကို ထပ္မံ တင္ျပခဲ့ေပမယ့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္မရွိတဲ့ ျပည္နယ္အစိုးရဟာ ႏွႈတ္ဆိတ္ေနတယ္လို႔ ေဒသခံႏိုင္ငံသမားေတြက ေ၀ဖန္ၾကပါတယ္။ ေနျပည္ေတာ္က လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းေတြမွာ ေက်ာက္ျဖဴစီမံကိန္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးဆိုင္ရာေတြကို ေဒသခံ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြက ေဆြးေႏြးထားတယ္လို႔ ေက်ာက္ျဖဴေဒသခံ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးဘရွိန္က ဆိုပါတယ္။

စီမံကိန္းေတြနဲ႔အတူ စက္႐ုံအလုပ္႐ုံေတြ အမ်ားအျပား ေပၚေပါက္လာဦးမွာ ျဖစ္ၿပီး သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ေတြ ပ်က္စီးဆုံး႐ံႈးမႈမ်ား ႀကဳံေတြ႔လာမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး ပရဟိတ အဖြဲ႔တခုကို ေဒသခံလူငယ္ေတြနဲ႔ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ စီစဥ္ေနတယ္လို႔ ဦးဘရွိန္က ဆက္ေျပာပါတယ္။

“အာဏာရွိသူေတြ၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြက အေလးထားမႈ မရွိတဲ့အတြက္ ပတ္၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရး ကိုယ္ထူကိုယ္ထ အဖြဲ႔တခု တရာ၀င္ဖြဲ႔ဖို႔ လုပ္ေဆာင္ေနပါတယ္” လို႔ ဦးဘရွိန္က ဆိုပါတယ္။

သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ဆိုင္ရာ ပညာရွင္ ဦးအုန္းကလည္း စီမံကိန္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဥပေဒေရးဆြဲကာ စနစ္တက် လိုက္နာက်င့္သုံးဖို႔ လိုအပ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ေက်ာက္ျဖဴ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး ကိစၥေတြကို စာအုပ္ထဲေတြမွာ ေရးထားေပမယ့္ လက္ေတြ႔ က်င့္သုံးမႈ အားနည္းတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။

“ေက်ာက္တန္းေတြ၊ ဒီေရေတာေတြ ပ်က္စီးတာအျပင္ စြန္႔ပစ္ပစၥည္းေတြေၾကာင့္ ေရထုညစ္ညမ္းမႈပမာဏ ႀကီးမားလာႏိုင္ေသးတယ္” လို႔ ဦးအုန္းက ေျပာပါတယ္။

အဲဒီစီမံကိန္းဟာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံရဲ႕ အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ အဓိကတည္ေဆာက္တာ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ အာဖရိကနဲ႔ အေရွ႕အလယ္ပိုင္း ေဒသႏိုင္ငံမ်ားက တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသို႔ တင္သြင္းမယ့္ ေရနံစိမ္းမ်ားကို ေက်ာက္ျဖဴေရနက္ဆိပ္ကမ္းအား ၾကားခံထားၿပီး သယ္ယူမွာျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိမွာေတာ့ အဲဒီေရနံစိမ္းေတြကို မလကၠာကတဆင့္ ျဖတ္သန္း တင္သြင္းေနရတဲ့အတြက္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံဟာ အခ်ိန္ကုန္တာ၊ ေငြကုန္ေၾကးက် မ်ားတာ၊ ပင္လယ္ဓားျပမ်ားရဲ႕ ရန္ကုိေရွာင္ရွားေနရတဲ့ ကိစၥေတြကို ႀကဳံေနရပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံဟာ ရခိုင္ကမ္းလြန္ေဒသမွထြက္တဲ့ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ အေျမာက္အျမားကိုလည္း ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ၀ယ္ယူခြင့္ကို ၂၀၀၈ ခုႏွစ္မွာ ျမန္မာအစိုးရနဲ႔ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ထားၿပီးျဖစ္တယ္။ အဲဒီဓာတ္ေငြ႔ေတြကို သယ္ယူဖို႔အတြက္ ဓာတ္ေငြ႔ပိုက္လိုင္း လမ္းေၾကာင္းတေလွ်ာက္မွာရွိတဲ့ လယ္ယာေျမဧက ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာႏွင့္ေက်းရြာအမ်ားအျပား ဖယ္ရွားခံေနရဆဲပါ။

ေက်ာက္ျဖဴ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းကို တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ဒု သမၼတ ရွီက်င့္ဖ်င္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ေရာက္ရွိစဥ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီး သန္းေရႊနဲ႔ လက္မွတ္ေရးထိုခဲ့ၿပီး ဓာတ္ေငြ႔ပိုက္လိုင္း စီမံကိန္းကို ၂၀၁၀ မွာလာေရာက္ခဲ့တဲ့ တ႐ုတ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ၀မ္က်ားေပါင္က ႏွစ္ႏိုင္ငံ ခ်စ္ၾကည္ေရး အထိမ္းအမွတ္ဆိုၿပီး ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့ပါတယ္။

ျမန္မာအစိုးရဟာ အဲဒီသဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ စီမံကိန္းက တႏွစ္မွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁ ဒသမ ၂ ဘီလီယံ ႏွစ္စဥ္ ရရွိမယ္လို႔ Shwe Gas Movement အဖြဲ႔ရဲ႕ ထုတ္ျပန္ခ်က္မွာ ေရးသားထားပါတယ္။

သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ပိုက္လိုင္းဟာ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕နယ္၊ မေဒးကြ်န္းေပၚမွ ရခိုင္ျပည္နယ္ အမ္းၿမိဳ႕နယ္၊ ထိုမွတဆင့္ မေကြးတိုင္း၊ မႏၱေလးတိုင္း၊ ရွမ္းျပည္နယ္ တို႔ကိုျဖတ္ၿပီး တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ နန္နင္းၿမိဳ႕မွာ အဆုံးသတ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဓာတ္ေငြ႔ပိုက္လိုင္း အရွည္ဟာ ကီလိုမီတာ ၂၈၀၀ ၀န္းက်င္ရွည္မွာ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔တန္ခ်ိန္ တႏွစ္မွာ ကုဗမီတာ ၁၂ ဘီလီယံနဲ႔ ေရနံစိမ္းစည္ ၄၀၀၀၀၀ တင္ပို႔ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

စီမံကိန္းေတြ အားလုံးနီးပါးကို ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ေအာက္တိုဘာလမွာ စတင္ခဲ့ၿပီး ၂၀၁၃ ခုႏွစ္မွာ အၿပီးတည္ေဆာက္သြားမယ္လို႔ အစိုးရ မီဒီယာေတြက ေရးသားထားပါတယ္။ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ ပိုက္လိုင္းနဲ႔အတူ ေရနံပိုက္လိုင္း၊ မီးရထားလမ္း၊ ေမာ္ေတာ္ ကားလမ္းေၾကာင္းတို႔ ပါ၀င္မွာပါ။

သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ေတြ စတင္ပို႔ေဆာင္မယ့္ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕နယ္ မေဒးကြ်န္းအနီးက ပင္လယ္ ေရျပင္ထဲမွာ ဂက္စ္ပိုက္ လိုင္းတခ်ဳိ႕ကို စတင္သြယ္တန္းေနၿပီလို႔ သိရၿပီး မႏၲေလးေဒသ၊ မေကြး၊ ရွမ္းျပည္နယ္ ထဲကေနရာ တခ်ဳိ႕ေတြမွာလည္း ဂက္စ္ပိုက္ လိုင္းတခ်ဳိ႕ စတင္ေနရာ ခ်ထားေနၿပီလို႔ သိရပါတယ္။ ။

ခင္ဦးသာ

No comments:

Post a Comment

အခုလို လာေရာက္အားေပးၾကတာ အထူးပဲ ၀မ္းသာ ပီတိျဖစ္ရပါတယ္ဗ်ား ... ။ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္။
ေက်ာ္ထက္၀င္း နည္းပညာ (ဘားအံ)
www.kyawhtetwin.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...